İş yerinde sağlıklı beslenmenin 8 yolu

Son yıllarda yapılan araştırmalar, beslenme şeklimizin iş yerindeki performansımızı etkilediğini göstermektedir. Yediğimiz gıdalar gün içindeki enerji ve dayanıklılığımız ile fiziksel ve zihinsel fonksiyonlarımızı önemli ölçüde etkilemektedir. Ayrıca özellikle gelişmiş toplumlarda yediğimiz yiyecekler ile kalp hastalıkları, diyabet ve obezite gibi kronik hastalıklar arasında önemli bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir

05 Eylül 2017, Salı 09:31
A A
HAREKET EDİN

HAREKET EDİN

Masanızın başında 2 saatten fazla hareketsiz kalmamaya özen gösterin. Ofis içinde kısa turlar atılabilir.

HAREKET EDİN

HAREKET EDİN

Ayrıca öğle yemeklerini ofise söylemek yerine dışarı çıkarak kısa da olsa yürümenize olanak sağlayın.

ÖĞLE YEMEKLERİNE DİKKAT

ÖĞLE YEMEKLERİNE DİKKAT

Ofis çalışanları öğle yemeklerinde genellikle fast food tarzı yiyecekler ya da kebap çeşitleri gibi yüksek yağlı yiyecekleri yemeyi tercih ederler.

ÖĞLE YEMEKLERİNE DİKKAT

ÖĞLE YEMEKLERİNE DİKKAT

Bunun yerine ızgara çeşitleri yanında salata ya da ızgara sebzeler, pirinç yerine bulgur, karabuğday, kinoa, kepekli makarna gibi sağlıklı karbonhidratlar ve az yağlı yoğurt ayran tercih edilmelidir.

MUTLAKA PROTEİN VE LİF AĞIRLIKLI BİR KAHVALTI EDİN

MUTLAKA PROTEİN VE LİF AĞIRLIKLI BİR KAHVALTI EDİN

Poğaça, börek, açma gibi yüksek karbonhidratlı ve yağlı yiyecekler yerine yumurta, az yağlı peynirler, ceviz/badem/fındık gibi yağlı tohumlar, bol yeşillik ve tam tahıllı gıdalardan oluşan protein ve lif içeriği yüksek bir kahvaltı ile güne başlayın. Bu sayede enerjimiz gün boyu yüksek olacaktır

RAFİNE KARBONHİDRATLARDAN VE İŞLENMİŞ GIDALARDAN UZAK DURUN

RAFİNE KARBONHİDRATLARDAN VE İŞLENMİŞ GIDALARDAN UZAK DURUN

Beyaz unlu gıdalar, şeker, tatlılar, bisküvi gibi yiyecekler kan şekerinin daha hızlı düşmesine sebep olur.

RAFİNE KARBONHİDRATLARDAN VE İŞLENMİŞ GIDALARDAN UZAK DURUN

RAFİNE KARBONHİDRATLARDAN VE İŞLENMİŞ GIDALARDAN UZAK DURUN

Ayrıca rafine karbonhidrat tüketimi vücuttaki B grubu vitaminlerin düzeyini düşürdüğü için yorgunluk, uyku hali ve asabiyet gibi durumlar ortaya çıkar. Rafine karbonhidratlar yerine tam tahıllı gıdalar, taze sebze ve meyveler, yulaf gibi lif içeriği yüksek karbonhidratlar tercih edilmelidir.

BOL BOL SU İÇİN

BOL BOL SU İÇİN

Su düzgün beyin fonksiyonları için oldukça önemlidir. Vücudun hidraysan düzeyindeki %1’lik bir azalma performansımızda ’lik bir azalmaya yol açabilir.

BOL BOL SU İÇİN

BOL BOL SU İÇİN

Ayrıca susuzluk kişiyi gergin ve sinirli yapar, konsantrasyonu azaltır.

MEŞRUBATLARI HAYATINIZDAN ÇIKARIN

MEŞRUBATLARI HAYATINIZDAN ÇIKARIN

Kolalı/gazlı içecekler, enerji içecekleri, şekerli ve tatlandırıcılı içecekler hem fazla kalori almamıza neden olurlar hem de stresi artırırlar. Bunlar yerine ayran, doğal maden suyu ve su tercih edilmelidir.

ÇAY VE KAHVE TÜKETİMİNİ AZALTIN

ÇAY VE KAHVE TÜKETİMİNİ AZALTIN

Ofis çalışanları sürekli dinç ve uyanık kalmak adına sürekli çay ve kahve tüketirler. Ancak çay ve kahve fazla tüketildiği takdirde fazla kafein bilinenin aksine stresi artırır ve dikkati dağıtır. Ayrıca bazı vitamin ve minerallerin de emilimlerinin azalmasına neden olur. Siyah çay ve kahve yerine yeşil çay, bitki çayları ve su tercih edilmelidir.

DÜZENLİ YEMEK YİYİN

DÜZENLİ YEMEK YİYİN

Çalışanların en büyük hatalarından biri düzensiz yemek yemek ve uzun süreli aç kalmaktır. Bu süre zarfında kan şekeri düşer ve bu sebeple konsantrasyon azalır, dikkat dağılır ve bilinç zayıflar.

DÜZENLİ YEMEK YİYİN

DÜZENLİ YEMEK YİYİN

Yani gün boyu zihinsel fonksiyonlarımızın düzgün çalışmasını istiyorsak mutlaka düzenli yemek yemeli ve ceviz, badem, fındık gibi yağlı tohumlar, taze sebze ve meyveler, yoğurt, süt ve tam tahıllı gıdalar gibi sağlıklı yiyeceklerle ara öğünler yapmalıyız