İstanbul'un fetih öyküsü beyazperdede: 1453 FETİH

Türk ve İslam dünyası açısından büyük öneme sahip ve bugüne kadar sinemaya uyarlanmayan destansı 'İstanbul fethi' ilk defa seyirciyle buluşacak

İstanbul'un fetih öyküsü beyazperdede:  1453 FETİH

Yapımcılığını ve yönetmenliğini Faruk Aksoy’un üstlendiği, senaryosu Attila Engin tarafından kaleme alınan ‘Fetih 1453’ filmi Türkiye’nin en pahalı yapımı olma özelliğini de taşıyacak. Film Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’u fethini en gerçek haliyle gözler önüne serecek.

Altyapısından senaryosuna, kullandığı teknolojiden dekor ve kostümlerine kadar Türk sinemasında birçok ilke imza atan filmin sadece sanal gerçeklik teknolojisine 2 milyon dolar bütçe ayırıldı. Filmin üç aşamalı olarak planlanan çekimlerinin ilk aşaması tamamlandı. İkinci aşamanın çekimleri ise yarın başlıyor.

‘Taze yüzler’ var

Film 350 çalışanıyla da Türkiye’nin en kalabalık film ekibine sahip. 8 ay süren detaylı cast çalışmaları neticesinde belirlenen oyuncu ekibi, tecrübeli ve büyük çoğunluğu tiyatro oyuncusu olan ‘taze yüzler’den oluşuyor.

Fatih Sultan Mehmet’i oynayacak oyuncu ise 1680 kişi arasından günler süren bir eleme ardından seçilen, daha önce beyaz perdede görünmemiş biri. Filmde oyuncular, Çek Cumhuriyeti’nden gelen uzman bir ekip tarafından kılıç ve mızrak kullanma, ok atma, at binme ve senkronize savaş eğitimi dallarında yoğun bir eğitimden geçirildi.

Çekimler boyunca yaklaşık Senaryo editörlüğünü Faruk Aksoy ve İrfan Saruhan’ın üstlendiği filmin müzikleri için Oscar ödüllü Hans Zimmer ve Brain Tyler ile görüşmeler devam ediyor.

15 bin m2’lik dekor

İstanbul’un fethi ve Fatih Sultan Mehmet’in kişiliği üzerinde odaklanan filmin görsel gerçeklik bütünlüğü için dekor ve kostüm araştırmaları da titizlikle yürütüldü. Çeşitli Osmanlı ve Bizans yapıları, sokakları, Mimar Sinan Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Bizans Tarihi Uzmanı Doç. Dr. Gülgün Köroğlu ve Bizans Mimarisi Danışmanı Massimo Farinelli tarafından yapılan dönem mimarisi araştırmaları sonucunda, 15 bin m2’lik alan üzerine dekore edildi.

Savaş planlarının çekimi için 2’si yabancı 5 yapım tasarımcısı tarafından İstanbul surları, Bizans yapı ve sokakları, Ceneviz ve Osmanlı gemileri birebir uygunlukta inşa edildi.

Döneme ait kılık kıyafet ve yaşam tarzı araştırmaları Topkapı Sarayı Müzesi Padişah Elbiseleri ve Kumaşlar Bölümü Uzmanı Em. Doç. Dr. Hülya Tezcan’ın danışmanlığında, dönem kıyafetleri dikimi ise İstanbul Büyükşehir Belediyesi Tiyatroları Kostüm Tasarımcısı Canan Göknil tarafından özel olarak kurulmuş bir dikimevinde yeniden tasarlandı.

Hollywood teknolojisine sahip ilk film

İstanbul, Mersin, Edirne ve Yalova’nın 4 ayrı çekim mekanı olarak belirlendiği filmde şu anda var olmayan birçok tarihi mekanı tekrar canlandırmak için Hamit Keleş’in yönetiminde, sanal gerçeklik teknolojisine başvuruluyor.

Araştırması 19 kişilik bir ekip tarafından yapılan dönem mimarisinin tüm öğeleri, özel tekniklerin uygulandığı stüdyo çekimlerinde hayata geçirildi. 100 kişilik ayrı bir teknik ekip ise ‘2012’ adlı ünlü Hollywood bilim kurgu filminin yapımında kullanılan bilgisayar efektlerini kullanmak üzere istihdam edildi.

Dünya standartlarında animasyon tekniklerinin uygulandığı film aynı zamanda Türkiye’de bilgisayar teknolojisinin kullanıldığı ilk tarihi film olma özelliğini de taşıyor.