İşte hayatı kabusa çeviren 3 ağrı

Yaş ilerledikçe daha yoğun hale gelen ağrılar, kemik erimesine (osteoporoza) ve eklem sorunlarına dönüşebiliyor. İşte en sık görülen ve yaşamı kabusa çevrilebilen diz, omuz ve bel ağrılarıyla ilgili bilinmesi gerekenler

08 Kasım 2017, Çarşamba 18:23
İşte hayatı kabusa çeviren 3 ağrı
Aşırı kilo, hareketsizlik ve kas gücündeki zayıflık gibi nedenlerle ortaya çıkan; diz, bel ve omuz ağrıları yaşam kalitesini önemli oranda düşürüyor. Memorial Kayseri Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Bölümü’nden Op. Dr. Volkan Kayar, hayatı kabusa çevrilebilen diz, omuz ve bel ağrılarıyla ilgili bilgi verdi:

DİZ EKLEMİNDEN GELEN 'ÇIT' SESİNE DİKKAT!

Diz, omuz ve bel ağrıları; eklemde şişlik ve çabuk yorulma gibi kendini gösterip hareket kabiliyetini azaltarak yaşam kalitesini düşürebiliyor. Bu ağrıların ortak nedeni aşırı kilo ve hareketsiz yaşam. Yaşam şartları ve genetik faktörler ise bu ağrıların diğer nedenleri arasında. Günlük hayatta yürüme, merdiven çıkma ve çömelme gibi birçok hareketi yapabilmeyi sağlayan dizlerdeki ağrılar; iltihaplı eklem romatizması, eklem romatizması, kireçlenme ve menüsküs yırtığı nedeniyle oluşuyor. Özellikle eklemden gelen ‘çıt’ sesi kişiyi rahatsız diyır, ağrı seviyesi kişiyi günlük işlerinden alıkoyuyor.


 
OMUZ AĞRISI

Gece başlayan ağrılar uykudan uyandırabilir

İnsan vücudunda en geniş hareket imkanına sahip olan omuz eklemi; köprücük kemiği, kürek kemiği ve omuz başı kemiğinden oluşan çalışma şekli ile karmaşık bir yapıdadır. Bu üç kemiğin uyum içinde olması gerekir. En sık görülen; omuz yırtıkları ve aşınma, omuz çıkması, donuk omuz ve kırıklar, ağrıya neden olabilmektedir. Omuzunda sorun olan hastaların birçoğunda bir anda başlayan ve uykudan uyandıran gece ağrıları nedeniyle, uyku kalitesi de olumsuz etkilenmektedir. Hareket kabiliyetinin kısıtlayan ağrılar kişiyi, günlük ihtiyaçlarını karşılayabilmek için yardıma ve bakıma muhtaç hale getirebilmektedir. Omuz bölgesindeki sorunlar nedeniyle iş gücü kaybı da yaşanmaktadır.

BEL AĞRISI

Farklı hastalıkların belirtisi olabilir

Dünyada baş ağrısından sonra ikinci sıklıkta görülen bel bölgesindeki ağrılar, çoğu zaman bel fıtığı kaynaklı değil. Zorlanma ve duruş bozuklukları, bel bölgesindeki kaslara ve bağlara zarar vererek ağrıya neden olabilir. İnsanların %75-85’i yaşamlarının bir döneminde bel ağrısıyla karşılaşıyor. Kemik erimesi, kireçlenme, omurga kaynaklı kanser gibi sorunlar da bel ağrısının nedenleri arasında. Ayrıca mide, karaciğer ve böbrek gibi iç organlardaki sorunlar bazı durumlarda bel ağrısı olarak algılanabilir. Aşırı kilo, uzun süre ayakta durmak, uzun süre topuklu ayakkabı giymek ve gebelik de bel ağrısının diğer nedenleri.

GÜÇLENDİRMEK İÇİN EGZERSİZ YAPIN

Her sağlık sorununda olduğu gibi diz, omuz ve bel kaynaklı ağrılardan kurtulmak için yaşam şeklini değiştirmek gerekiyor.. Bel, omuz ve bel bölgesine binen yükü azaltmak, kilo kontrolü sağlamak, kasları güçlendirmek önemli. Bu açıdan günlük düzenli olarak egzersiz ve spor yapılmalı. Genel vücut sağlığı açısından yürüyüşün çok önemli bir yeri var. Ancak bel, omuz ve diz için yürüyüş tek başına yeterli değil. Dolayısıyla bu bölgelerdeki kaslara yönelik özel egzersizler uygulanmalı. Bunların yanı sıra bu bölgelerdeki eklem ve kas yapılarını doğru kullanmak, ağrıdan korunma yollarının başında geliyor.

BEL, DİZ VE OMUZ AĞRISINDAN KORUNMAK İÇİN...

Vücudun tüm bölgelerini çalıştıran tek spor yüzmedir. Sağlığınız için günde yarım saat yüzmeye çalışın. Şartlar uygun değilse haftanın iki günü 15 dakikanızı evde yapabileceğimiz egzersizlere ayırarak, riskleri azaltabiliriz.

Ağır yük taşımamaya özen gösterin ya da elinizdeki yükü dengeleyin. Ani çömelme ve eğilmelerden kaçınmak, oturuş ve duruş bozukluklarını düzeltmek riski azaltır.

Kemik ve kas sağlığı açısından beslenmenin de rolü büyük. Hareketsiz yaşam ve proteinden fakir beslenen kişilerde ileri yaşlarda, kemik erimesi ve kas zayıflığı görülme riski daha yüksek. Bunun için dengeli ve sağlıklı beslenin.
Yandex.Metrica