Önceki Fotolar

İtalya'da neden Starbucks yok? (Starbucks nasıl kuruldu?)

Çin'den Kanada'ya kadar 65 ülkede 21 binden fazla mağazası bulunan Starbucks'ın İtalya'da hiç şubesi olmadığını biliyor muydunuz?

15 Kasım 2017, Çarşamba 19:10 Son Güncelleme: 08 Aralık 2017, Cuma 18:30
A A
ÖNCELİKLE STARBUCKS NASIL KURULDU?

ÖNCELİKLE STARBUCKS NASIL KURULDU?

Her şey Starbucks'ın kurucusu ve şu anki CEO'su Howard Schultz'un 1983 yılında Milano'ya yaptığı bir iş gezisiyle başlıyor. Burada bir espresso barda kahvesini yudumlarken İtalyanların kahve hazırlamayı bir sanat haline getirdiğini, insanların bu mekanlarda çok samimi olduğunu hatta çalışanların insanlara isimleriyle hitap ettiğini fark ediyor. 

Milano'da bir gezide filizlenen Starbucks fikri şimdi tüm dünyaya hükmediyor

Milano'da bir gezide filizlenen Starbucks fikri şimdi tüm dünyaya hükmediyor

İnsanların kahveyi bir ihtiyaçtan çok bir sosyalleşme, keyif alma aracı olarak benimsediklerini görüyor ve İtalya'daki espresso barları Amerikan kültürüne uyarlamak üzere Starbucks'ın ilk temellerini atıyor.

İtalyanlar'dan aldığı ilhamla insanların bir araya gelip sohbet edebilecekleri, ev ve ofislerinden sonra üçüncü adresleri olacak bir kahve mağazası deneyimi yaratmak için yola çıkan Schultz önce Il Giornale'i kuruyor ardından aslen öğretmen ve yazar olan Zev Siegel, Gordon Bowker ve Jerry Baldwin'in hisselerini satın alarak Starbucks'ın sahibi oluyor.

İTALYA'DA NEDEN YOK?

İTALYA'DA NEDEN YOK?

Bunu anlamak içinse İtalyanların kahve alışkanlıklarını ve kültürlerini iyi bilmek gerekiyor. Bunun sebeplerinden biri İtalyanların cappuccino gibi sütlü kahveleri sadece sabahın erken saatlerinde içiyor olmaları. Gün boyunca ise tercihleri küçük bardaklarda servis edilen sert bir kahve olan espresso'dan yana oluyor. Dolayısıyla Americano, Latte gibi Starbucks kahveleri İtalyanlar için çok hafif kalıyor.

Ayrıca espresso'larını küçük bardaklarda içen İtalyanların tall, grande gibi boylara sahip bardaklarda kahve içmeye ön yargılı yaklaşacağından endişe duyuluyor.

Diğer bir sebep ise İtalyanların espresso'ya en fazla 1 euro öderken Amerikan kahvelerine 5-6 euro gibi bir para ödemek istemeyecekleri düşüncesi. Dolayısıyla Starbucks, İtalyanlar için pahalı bir seçenek olma ve ilgi görmeme endişesi içinde.

Tüm bu sebeplerle Starbucks yöneticileri İtalya'da başarısız olabileceklerini düşünerek hep bu pazara girmekten kaçındılar. Çünkü bu başarısızlık onlar için sadece maddi bir kayıp anlamına gelmeyecekti, aynı zamanda marka imajı da geri dönüşü olmayacak bir şekilde zedelenecekti. Starbucks ise bu riski bunca sene almaktan kaçındı. Şimdiye kadar...

2018'DE İTALYA'DA İLK MAĞAZASINI AÇMAYA HAZIRLANIYOR

2018'DE İTALYA'DA İLK MAĞAZASINI AÇMAYA HAZIRLANIYOR

Starbucks geçtiğimiz aylarda cesur bir karar aldı ve İtalya'daki ilk mağazasını 2018 yılında açmaya hazırlandıklarını açıkladı. Starbucks, Milano'da Duomo di Milano katedraline yakın bir noktada açılacak olan bu ilk mağazayla riski en aza indirerek yerli kahveci Percassi iş birliği yaptı ve İtalya'ya özel ürünlerle pazara girmeyi planlıyor.

 İtalyanların buna nasıl tepki göstereceği ve Starbucks'ın İtalya'da tutunup tutanamadığını ilerleyen zamanlarda hep birlikte öğreneceğiz.

İtalyanların buna nasıl tepki göstereceği ve Starbucks'ın İtalya'da tutunup tutanamadığını ilerleyen zamanlarda hep birlikte öğreneceğiz.

Premium kahve çekim mağazası olarak düşünülen bu ilk Starbucks şubesinde yiyecekler İtalya’nın ünlü pastanecisi Princi tarafından üretilirken özel kokteyler de satılacak. Starbucks Milano'nun ardından diğer şehirlerde de şubeler açacaklarını söylüyor. Kaynak: yemek.com