Japon ekonomisi için seksi reklam

Parasız kalan Japonya'da Maliye Bakanlığı 'seks satar' tabirinden yola çıkarak ilginç bir kampanya başlattı

Japon ekonomisi için seksi reklam

Ülkeler, yaşadıkları borç sorunlarının geniş kapsamlı bir krize dönüşmemesi için birbirinden ilginç yöntemlerle finansman arayışına kalkışıyor. Dünyanın en büyük üçüncü ekonomisi Japonya, tahvil satışlarını artırmak için oldukça dikkat çekici bir reklam kampanyasına imza attı.

“Seks satar” tabiri özellikle edebiyat dünyasında çok satanlar arasına girmek için kolay yöntemlere başvuran yazarları eleştirmede kullanılan bir tabir olsa da cinselliğin para kazandırma potansiyelinin farkında olan Japonya Maliye Bakanlığı bunu pek ciddiye almamış gibi görünüyor.

Maliye Bakanlığı bu haftanın başında, Japonya’daki dergilere devlet tahvillerinin satmak için seks içerikli reklâmlar vermeye başladı. Reklamda, bir adamın çıplak olduğu görülen kadınlarla para havuzu içinde yüzdüğü görülüyor. Reklamın diğer görsellerinde, tutumlu eş arayan Japon kadınlara da yer verildi.   

ÜRETTİĞİNDEN İKİ KAT FAZLA HARCIYOR  

CNBC’ye konuşan kaynaklar, Japonya’nın parasız kaldığı ve şu anda ürettiğinden iki katı daha fazla para harcadığını söyledi.

Kredi derecelendirme kuruluşları da Japonya hükümeti borcunu azaltmak adına harekete geçmediği sürece, ülkenin kredi notunu düşürme tehdidinde bulundu. Standard & Poor’s hâlihazırda Ocak ayında bütçe planlarını açıklamakta geç kaldığı için Japonya’nın görünümünü değiştirdi.

Japonya Merkez Bankası’nın harcamalarının bu yıl 96 trilyon yen olarak gösterilse de bankanın harcamasının bu miktarın iki katı olduğu belirtildi.

Başbakan Naoto Kan’ın ülkenin borç yükünü kontrol altına almaması durumunda iflas edebileceklerini söylemesi  dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olma yolunda ilerleyen Japonyanın ciddi bir tahvil krizi içinde olduğuna yönelik söylentileri artırdı ve kısa bir zaman içinde Yunanistan’dakine benzer trajedinin yeniden gündemde olacağına yönelik yorumlara neden oldu.   

(Hürriyet)