Jölesini unutunca şirket kurdu!

Cumartesi, 28 Kasım 2009 - 11:51

Jölesini unutunca şirket kurdu!

Çok sık seyahat eden ve bu seyahatlerinde bakım ürünlerini unutmaktan bıkan müteşebbis Burak Akın Çancıoğlu, kendisi gibi unutkan insanlar için 1 lira karşılığında, içerisinde jöle, parfüm, bakım kremi, diş macunu ve fırçası çıkan kişisel bakım ürünlerini veren otomat üretti.

Çancıoğlu, otomat sektörünün her zaman ilgisini çektiğini ve her zaman olmayanı üretmeyi düşünürken aklına böyle bir fikir geldiğini söyledi.

Seyahatleri sırasında "unutkanlıklarından" yola çıkarak kişisel bakım otomatlarını geliştirdiğini ifade eden Çancıoğlu, şöyle devam etti:
"Kendimden yola çıktım. Sık seyahat eden biriyim ve seyahat esnasında sürekli jölemi, diş fırçamı ya da parfümümü yanıma almayı unutur, her gittiğim yerde yeniden satın almak zorunda kalırdım.

Yine bir seyahat esnasında aynı şey başıma gelince, (öyle bir otomat üretmeliyim ki tüm unutkanlara çare olmalıyım) dedim. Sonra bunun sadece seyahat esnasında değil günlük yaşam temposu içerisinde de büyük bir ihtiyaç olduğunu fark ettim. Yoğun iş yaşamında hepimiz gün içerisinde diş fırçalamayı ya da saçımıza şekil vermeyi atladığımız oluyor. Bayan ve erkek tuvaletlerinde bu ürünleri veren otomatların olması günlük yaşamda büyük ihtiyaçtı.

Aynı zamanda ekonomik olmalıydı ve en sonunda kişisel bakımın olmazsa olmazları diş bakımı, saç bakımı, el ve yüz bakımı ve parfümden oluşan tek kullanımlık 4 adet ürüne karar verdim. Firmalarla irtibata geçtim ürünleri aldım bir kutu yaptım ve içine koydum."
Çancıoğlu, üniversiteler, iş merkezleri, alış veriş merkezleri, spor salonu, restoran gibi alanlara yerleştirilen otomatların herkesin ilgisini çektiğini belirtti.

İçerisinde tek kullanımlık diş fırçası ve macunu, 5 mililitrelik jöle, yüz bakım kremi ile küçük bir şişede parfümün olduğu ürünleri kutulara sığdırdıklarını vurgulayan Çancıoğlu, "Bu otomatları insanların en çok kullandığı alanlarda, aklınıza neresi gelirse üniversite, alış veriş merkezi, spor salonu, restoran gibi yerlere yerleştirdik. Kısa sürede Ankara’da başladığımız serüven, İstanbul dahil 30’a yakın ilde devam ediyor. Dahası Hollanda, Almanya, Romanya, Bulgaristan, Suriye, Fransa gibi ülkelerden yoğun bayilik talebi var. Krize rağmen çığ gibi büyüyoruz" dedi.

Otomatlara artan yoğun ilgiyi insanların bakımına daha çok önem vermesine de bağlayan Çancıoğlu, şunları kaydetti:

"Türkiye değişmeye başladı. Bu güzel ülkenin güzel insanları artık daha da bakımlı. Ne gariptir ki banyo kültürünü Osmanlıdan öğrenen Fransız asilzadeleri bugün kozmetiğin merkezi olmuştur. Yine ne gariptir ki bu konuda da ilk yurt dışı bayiliğimiz Fransa ile başlıyor. Şu an 10 ay gibi bir sürede bayilerimiz ile beraber toplamda 2 bin 500’ün üzerinde otomatımız var hizmet veren."

Salih Baran / AA