Kabızlık nasıl geçer? Kabızlığa iyi gelen yiyecekler

Saatlerce karın ağrısı çekip tuvalette bekliyorsanız bu tavsiyelere kulak verin

21 Ekim 2017, Cumartesi 17:50
A A

Kabızlık çekenler dikkat! Yediklerinizi düzenleyerek ve birkaç basit önlem alarak bu sorundan kurtulabilirsiniz. İşte kabızlığı gidermek için yapmanız gerekenler:

Öğün atlamayın, bağırsak gevşetici sebze ve meyveleri tercih edin. Bitki çayı için, egzersizi ihmal etmeyin.

Bağırsak sağlığı yalnızca beden sağlığını değil, ruhsal ve sosyal hayatı da etkiler.

Saatlerce karın ağrısı çekmek, tuvalette beklemek, karın şişliği oluşması kabızlığın yarattığı sonuçlardandır.

Eğer tedavi edilmezse hemoroid yani basur, karın ağrısı, karında şişlik sonucu kilo alma gibi sonuçlar görülebilir. Ayrıca çeşitli bağırsak hastalıklarına da yol açar.

Kabızlık sorunu yaşayan kişiler aceleci, gergin ve sıkıntılı bir ruh halinde olurlar.

Kabızlığın ana nedenlerinden bazıları; yanlış beslenme, yetersiz sıvı alımı, hareketsizlik, bağırsak tembelliği, karın kaslarının zayıflığı, stres, cinsel doyuma ulaşamama, gerginlik ve ruhsal sorunlardır.

YEDİKLERİNİZİ İYİCE ÇİĞNEYİN

YEDİKLERİNİZİ İYİCE ÇİĞNEYİN

Kabızlık için öncelikle düzenli yemek yemeniz oldukça önemlidir.

Öğün atlamamak, her öğünü zamanında yemek bu kötü hastalığa yakalanmamak için oldukça önemli.

Yediğiniz yiyecekleri iyice çiğnemeye özen gösterin.

İyi çiğnenen besinler, bağırsaklarda daha kolay emilir ve dışarı atılır.

Ayrıca meyve ve sebzeyi dengeli tüketmeniz gerekir.

Sürekli et yemek, sürekli meyve yemek ya da sürekli sebze tüketmek de yanlıştır.

Tüm yiyeceklerden düzenli ve dengeli bir şekilde yemelisiniz.

Öncelikli olarak sulu yemekleri tercih edin.

Pilav, makarna, ekmek, patates gibi karbonhidrat içeriği yüksek gıdaları sık tüketmekten kaçınmalısınız.

ARMUT YİYİP ÜZERİNE SU İÇİN

ARMUT YİYİP ÜZERİNE SU İÇİN

Bağırsaklarınızı gevşetici sebze ve meyveleri tercih etmelisiniz.

Karnabahar, brokoli, bal kabağı, erik ve kivi gibi meyve ve sebzeleri yiyebilirsiniz.

Armut yiyip üzerine bir bardak su içerek de bu durumdan rahatlıkla kurtulabilirsiniz.

Buğday ekmeği yerine kepekli ekmek veya tahıllı ekmek tüketmelisiniz.

Metabolizmayı hızlandırıcı çaylar içmek de sizi rahatlatacaktır.

Sabahları bir bardak zencefil çayı içmek, sindirimin rahatlatılmasında yardımcı olur.

Keten tohumu, bağırsaklarda etki yapan çok başarılı bir müshildir.

Sinameki çayı, müshil ve kan temizleyici etki içerir.

Sürekli olmamak şartıyla arada bir kullanılabilir.

Ispanak ve lahana salatası kabızlığa iyi gelir.

Sabahları yenen portakal da bağırsaklarda rahatlama sağlar.

BOL BOL SU İÇMEK ÇOK FAYDALI

BOL BOL SU İÇMEK ÇOK FAYDALI

Karnınızın altındaki bölgeye özellikle kasıklarınıza doğru elinizle hafifçe bastırarak sağdan sola ve soldan sağa doğru masaj yapmalısınız.

Bu hareketler kabızlık için size çok yardımcı olacaktır.

Bu hareketleri otururken veya uyumadan önce yatarken yapabilirsiniz.

Gün içinde bol miktarda su tüketmeniz de çok önemli.

Su içmeyi sevmiyorsanız suyu sevdiğiniz gibi içilecek hale getirmelisiniz.

Örneğin tatlı yiyecekleri seviyorsanız suyun içine kırmızı elma atabilirsiniz.

Tuzlu yiyecekleri seviyorsanız suyunuzun bulunduğu sürahiye birkaç tutam taze nane ve yeşil elma ekleyerek suyunuzu daha ferah bir hale getirebilirsiniz.

Spor yapmak da çok iyi bir çözüm yoludur.

Spor yaparak hem sağlıklı yaşayabilir hem de kabızlık sorununu giderebilirsiniz.

Stresten de mümkün olduğunca uzak durmalısınız.

Zeytinyağına banılmış kepekli ekmek ile bağırsaklarınızı çalıştırabilirsiniz.

Yulaf ezmeli, keten tohumlu müsli sabah kahvaltılarında tüketilebilir.

Karın egzersizi yaparak veya hareketi arttırarak kabızlıktan kurtulabilirsiniz.

Kabızlık için pırasa zeytinyağlı ve pirinçsiz olarak pişirdiğiniz pırasa yemeğini haftada en az dört kez tüketin.

Elma, erik ve kayısı kompostosu yapmak veya taze meyveyi kabuğuyla beraber yemek de bağırsakların düzene girmesini sağlıyor.

Sütle kaynatılan kayısı da kabızlık için etkili bir çözüm olabiliyor.

Üzüm, kabuk ve çekirdekleriyle beraber tüketilebiliyor.

Diyabetlilerin bu meyvelerin içerdiği yüksek şeker nedeniyle dikkatli olması gerekiyor.

Probiyotik içeren ürünlerin düzenli olarak tüketilmesi de sindirimi kolaylaştırır.

Sütlü tatlılar, yoğurt ve ayranı  aşırıya kaçmadan tüketebilirsiniz.

Çorbalarınıza kabak ekleyerek de kabızlığa savaş açabilirsiniz.

Kabızlık yaşıyorsanız ayaklarınızı soğuktan koruyun ve aşırı dar giysiler giymekten kaçının.