Kadını kelebek gibi tutacaksın
Cem Boyner, “Kadını kelebeği tutar gibi tutarsın. Sıkıştırırsan kanadı kırılır, çok açık bırakırsan kaçar. Biz bunu krizde müşteri için kullandık” dedi
ADA VAPURUNDA ÖĞRENDİ
Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, müşteriyi kriz döneminin sonuna kadar ‘kanatlarına dokunmadan’ tutma yaklaşımını kullandıklarını belirtti.
Capital ve Ekonomist dergilerinin düzenlediği Perakende Liderleri toplantısında konuşan Boyner, gençliğinde yazları Büyükada’da geçirdiğini belirterek, bir gün vapurdayken bir tanıdıklarına ‘kadını nasıl elinde tutacağını’ sorduğunu belirterek şöyle konuştu:
MÜŞTERİLERİ SIKMADIK
“Kendisi bana ‘Kadını kelebeği tutar gibi tutarsın avucuna koyarsın sıkıştırırsan kanadı kırılır, açık bırakırsan kaçar. Hem sıkmayacaksın, hem kaçmayacak’ dedi. Bunu krizde müşteriye uyguladık. Onu sıkmadık. Ama serbest de bırakmadık. Şirketi düz rotada tutacağız ki kriz bittiği zaman müşterilerimizle tekrar beraber yol alabilelim. Kendi kaleme gol atamam, fırsat varsa kaçıramam.”
SATIŞ KAYBEDERİM AMA MÜŞTERİ ASLA
Hiç kimseye bu dönemde gardırobundaki benzer şeyi satma şanslarının olmadığını söyleyen Boyner, “Ne lazımsa yaptık, indirim, kampanya. Yeter ki müşteriyle ilişkiyi koparmayalım. Satış kaybedebilirsiniz ama müşteri asla” dedi. Boyner, “Eskiden balıkçımla pazarlık yapardım, şimdi ‘Benim şu kadar param var buna ne yetiyorsa ver’ diyorum. Herkes mutlaka fiyat ve bütçe hesabı yapıyor” diye konuştu.