Kadının adı bilgisayarda da yok

Intel'in bilgisayar kullanımına yönelik araştırması kadın ve erkekler arasında derin bir uçurum olduğunu ortaya çıktı

Kadının adı bilgisayarda da yok

Intel tarafından Türkiye’nin e-dönüşüm sürecinde bulunduğu noktayı ortaya koymak adına bağımsız bir araştırma şirketine yaptırılan Türkiye Bilgisayar Kullanım ve Tutum Araştırmasının sonuçları, düzenlenen toplantıda kamuoyu ile paylaşıldı.

Araştırmada, çeşitli etkinlikleri ne sıklıkta gerçekleştirdikleri sorulan kullanıcıların yüzde 40’ı müzik dinlediğini, indirdiğini, satın aldığını belirtirken, ikinci sırada e-posta okumak ve göndermek, üçüncü sırada web sitelerinde dolaşmak, dördüncü sırada ise chat yapmak yer alıyor.

KULLANIMIN YOĞUNLUĞU VİDEO VE FOTOĞRAFTA

Bilgisayar kullanıcısı olmayan kişiler ise bir gün bilgisayar kullanacak olurlarsa eğitim ve öğretimi de (yüzde 59,7) müzik (yüzde 61) ve fotoğraf/video (yüzde 62,4) amaçlı kullanım kadar önemsediklerini dile getirdi.

HER KADINA 1.5 ERKEK

Türkiye Bilgisayar Kullanım ve Tutum Araştırması sonuçlarına göre, son bir ay içerisinde bilgisayar kullanma oranı, erkekler arasında yüzde 85 iken, bu oran kadınlar arasında yüzde 58 düzeyinde kalıyor. Başka bir deyişle bilgisayar kullanan her kadına karşılık 1,5 erkek kullanıcı bulunuyor.

Yandex.Metrica