Kadınlara ve gençlere önemli istihdam imkanı

2017 yılına güzel bir sinerji ile başlayan Olivium Outlet Center Genel Müdürü Berna Yüksel önümüzdeki yıllar için daha geniş hedefleri olduğunu söylüyor

28 Kasım 2017, Salı 05:00
A A
✔ Olivium Outlet Center’ın başarısını neye bağlıyorsunuz?

Olivium Outlet Center, 17 yıldır outlet konseptinden, kaliteyi uygun fiyata bulma ilkesinden ödün vermeden tüketicilere hizmet veriyor. 135 mağazası, yüzlerce yerli ve yabancı markası ve ziyaretçisi ile dinamik şekilde sürekli iletişim halinde olan Olivium, arz ve talebin maksimum verimde dengesini kurma gayreti ile her yıl çıtasını bir yukarı taşımayı başarmış bu stratejisini hevesli bir gayretle devam ettirmekte. Öte yandan yaya trafiğinin yoğun olduğu şehrin merkezi diye tanımlanabilir. Konumu sebebi ile çevre bölgeden yoğun talep görmekle birlikte, gerçek outlet olması sebebi ile diğer bölgelerde yaşayan kişiler için de tartışmasız bir destinasyon merkezidir. Özellikle Ortadoğu turisti için gerek sunduğu marka çeşitliği, gerek kalite, gerekse fiyat uygunluğu sebebi ile önemli bir cazibe noktasıdır.



✔ 2018 hedefleriniz nelerdir?

Olivium bu yıla güzel bir sinerji ile başladı. Ziyaretçi sayılarındaki artış, yabancı turistlerin yoğun ilgisi cirolara olumlu yansıdı. Özellikle Temmuz ayı sonrası cirolarda yüzde 60 oranının üzerinde, turist sayısında yüzde 250’lilere kadar varan artışlar gözlemlendi. 2018 hedefimiz bu artışların nitelik ve nicelik olarak devam etmesini sağlamak.

✔ Olivium Alışveriş Merkezi’nin İstanbul’daki AVM’ler arasındaki önemi nedir?

Bizim İstanbul’un ilk outleti olduğunu ve bu özelliğini de uzunca bir süre koruduğunu hatırlatmak isterim. AVM’lerin sayılarının hızlıca artmış olmasına rağmen Olivium çekim merkezi olma özelliğini hala koruyor. . Olivium yıllarca süren, “Çarşamba nöbeti” aktiviteleri, artık geleneksel hale gelen ve halihazırda her hafta gerçekleşen “Salı pazarı” organizasyonu ile bir çok alışveriş merkezi için de adeta rol model oldu.

✔ Alışveriş ve perakende sektörünün gelişimini nasıl buluyorsunuz?

Alışveriş ve perakende sektörü Türkiye’de son yıllarda çok hızlı bir büyüme, değişim ve gelişme gösterdi. Diğer pazarlarla kıyaslama yapıldığında sadece fiziksel büyüme değil, cirosal büyüme de istikrarlı şekilde devam edeceğe benziyor. Özellikle kadınlara ve gençlere önemli istihdam imkânları sunan sektör, süreç içerisinde farklı uzmanlık alanlarının doğmasına da sebebiyet verdi. Türkiye’deki alışveriş merkezi sayısının yarısını İstanbul’un temsil ediyor olması, özellikle bu şehirde merkezlerin birbirlerinden farklılaşmasını ve farklı bir çekim gücü oluşturmasını, özetle rekabeti çok zorluyor. Pastanın büyümesini sağlamak için malzemesini çeşitleyip çoğaltmak şart. Öte yandan omni channel pazarlama ile farklı bir alışveriş deneyimi yaşamaya başlayan tüketiciler her geçen gün talebin arttığı sanal alışverişe artan iştahla devam edecek gibi görünüyor. Fakat bunun fiziksel deneyimlerin yaşandığı mağaza alışverişini çok da etkilemeyeceği kanaatindeyim.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;