Kalorilerine göre tatlı türleri (Hangi tatlı kaç kalori? Hangi tatlı kaç dakika yürüyüş ile yakılıyor? )

Diyetisyen Derya Zünbülcan, Ramazan Bayramı'nda hangi tatlının kaç dakikada yakılacağını anlattı. Zünbülcan, gittiğiniz yerlerde tatlı elemesi yapmalı, tercihinizi çok şekerli, şerbetli ağır hamur tatlıları yerine taze meyve, meyve tatlıları, sütlü tatlılar, dondurma gibi hafif seçeneklerden yana kullanmalısınız. Herhangi bir sağlık sorununuz yok ve tatlıdan uzak kalamayanlardansanız hangi tatlının kaç dakika yürüyüş ettiğini öğrenerek kilonuzu dengede tutabilirsiniz" diye konuştu. Hangi tatlı ne kadar sürede yakılır? İşte cevabı...

15 Haziran 2018, Cuma 15:50
A A
BAKLAVA

BAKLAVA

Bir büyük dilim baklava = 200 kalori = 25 dakika yürüyüş

TULUMBA TATLISI

TULUMBA TATLISI

Bir adet tulumba tatlısı = 95 kalori = 12 dakika yürüyüş

İRMİK HELVASI

İRMİK HELVASI

İrmik helvası = 310 kalori = 45 dakika yürüyüş

SÜTLAÇ

SÜTLAÇ

Bir kase sütlaç = 285 kalori = 40 dakika yürüyüş

 

KEMALPAŞA TATLISI

KEMALPAŞA TATLISI

Bir adet Kemalpaşa tatlısı = 120 kalori = 15 dakika yürüyüş

ÇİKOLATA

ÇİKOLATA

Bir adet küçük çikolata (10 gram) =54 kalori= 8 dakika yürüyüş

ŞEKER

ŞEKER

Bir adet cam şeker = 35 kalori = 6 dakika yürüyüş

BAYRAMI KEYİFLİ GEÇİRMEK İÇİN 10 PRATİK ÖNERİ

BAYRAMI KEYİFLİ GEÇİRMEK İÇİN 10 PRATİK ÖNERİ

Zünbülcan, keyifli bir Ramazan Bayramı için şu önerilerde bulundu:

1- Bayram sabahına 2 bardak su içerek başlayın.

1- Bayram sabahına 2 bardak su içerek başlayın.

2- Bayramın vazgeçilmezi bayram kahvaltısını atlamayın.

2- Bayramın vazgeçilmezi bayram kahvaltısını atlamayın.

3- Kahvaltıda mutlaka probiyotik yoğurt bulundurun ve içerisine çörekotu ekleyin.

3- Kahvaltıda mutlaka probiyotik yoğurt bulundurun ve içerisine çörekotu ekleyin.

4- Kahvaltıdan yaklaşık 3 saat sonra bir ara öğün yapın. Ara öğününüzde 10-15 kiraz ve bir kase tarçınlı yoğurt olsun.

4- Kahvaltıdan yaklaşık 3 saat sonra bir ara öğün yapın. Ara öğününüzde 10-15 kiraz ve bir kase tarçınlı yoğurt olsun.

5- Kirazı yedikten sonra sapını çöpe atmayın. Zencefil ile birlikte çayını demleyin. Böylece ödemden korunmuş olursunuz.

5- Kirazı yedikten sonra sapını çöpe atmayın. Zencefil ile birlikte çayını demleyin. Böylece ödemden korunmuş olursunuz.

6- 30 günlük gün içi susuzluğundan sonra bir anda su içmeye başlamakta zorlanabilirsiniz. Bunu yaşamamak için gün içerisinde içtiğiniz suları nane ve limon ile aromalandırın.

6- 30 günlük gün içi susuzluğundan sonra bir anda su içmeye başlamakta zorlanabilirsiniz. Bunu yaşamamak için gün içerisinde içtiğiniz suları nane ve limon ile aromalandırın.

7- Öğlen yemeğinizdeki salatada mutlaka semizotu kullanın. Semizotu içerdiği bitkisel kaynaklı omega 3 ve yüksek lif oranı ile gün boyu daha zinde ve tok kalmanızı sağlayacak.

7- Öğlen yemeğinizdeki salatada mutlaka semizotu kullanın. Semizotu içerdiği bitkisel kaynaklı omega 3 ve yüksek lif oranı ile gün boyu daha zinde ve tok kalmanızı sağlayacak.

8- Ramazan'da kabızlık yaşadıysanız bayramda bu durumdan kurtulmak için bamyayı kullanın. Öğlen ya da akşam yemeğinin birinde kuru bamya çorbası olsun. Böylece kabızlık başta olmak üzere hazımsızlık, yanma gibi bazı sindirim sorunlarının önüne geçmiş olursunuz.

8- Ramazan'da kabızlık yaşadıysanız bayramda bu durumdan kurtulmak için bamyayı kullanın. Öğlen ya da akşam yemeğinin birinde kuru bamya çorbası olsun. Böylece kabızlık başta olmak üzere hazımsızlık, yanma gibi bazı sindirim sorunlarının önüne geçmiş olursunuz.

9- Misafirliğe ana yemeğinizi veya vaktine göre ara yemeğinizi evde yedikten sonra gidin. Unutmayın aç gittiğiniz misafirlikte kaçamak yapma ihtimaliniz artar. Tok gittiğiniz misafirlikte kaçamağa daha kolay hayır diyebilirsiniz.

9- Misafirliğe ana yemeğinizi veya vaktine göre ara yemeğinizi evde yedikten sonra gidin. Unutmayın aç gittiğiniz misafirlikte kaçamak yapma ihtimaliniz artar. Tok gittiğiniz misafirlikte kaçamağa daha kolay hayır diyebilirsiniz.

10- Bayram boyunca aşırı çay ve kahve tüketimi mide yanması, reflü gibi sağlık sorunlarına yol açabilir. Kahve yerine midenizi rahatlatacak bitki çayları, maden suyu içmeyi deneyebilirsiniz.

10- Bayram boyunca aşırı çay ve kahve tüketimi mide yanması, reflü gibi sağlık sorunlarına yol açabilir. Kahve yerine midenizi rahatlatacak bitki çayları, maden suyu içmeyi deneyebilirsiniz.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.