Kalp için günde 20 gram bitter çikolata

Adı ve kokusu bile mutluluk nedeni olan bir parça bitter çikolataya kim hayır diyebilir ki? Özellikle içerdiği yüksek kalori nedeniyle “kötü kaçamak” olarak gösterilen çikolata, aslında doğru miktarda tüketilirse sağlık için oldukça faydalı

09 Nisan 2015, Perşembe 16:55
A A
Beslenme ve Diyet Uzmanı Cihangir Akça, kakao oranı yüksek olan bitter çikolatanın diğer tatlılar ve şeker gibi zararlı olmadığını söylüyor ve ekliyor: “Araştırmalar, günde 20 gram % 80 kakao içeren bitter çikolata tüketmenin, kalp sağlığını koruduğunu, kan basıncını dengelediğini, kanser nedeni olan oksidasyonla savaştığını gösteriyor.”
 
AZI KARAR ÇOĞU ZARAR
 
% 70 - 80 kakao içeren ve polifenoller bakımından zengin olan çikolataların kalp - damar sağlığına olumlu katkı yaptığını dile getiren Akça, “Düzenli ve yeterli miktarda bitter çikolata yemek kan basıncının düzenlenmesine yardımcı olabilir. Flavonoidlerden zengin olması nedeniyle düzenli bitter çikolata tüketimi nitrik oksit üretimini uyarır. Nitrik oksit de kan basıncını azaltır, kanın damarlarda rahatça akmasına ve damarların genişlemesine yardımcı olabilir. Fakat doğmuş yağ oranı ve kalorisinin yüksek olması nedeniyle çikolatanın yeterli miktarda tüketilmesi önemlidir” diyor.
 
ŞERBETLİ TATLI YERİNE BİTTER ÇİKOLATA
 
Diğer tatlıların ve şekerin aksine bitter çikolatanın glisemik indeksinin düşük olduğunu kaydeden Akça, şöyle devam ediyor: “Kan şekerini düzenleyerek diyabet riskinin azalmasına yardım eder. Araştırmalar, çikolatanın stresi azalttığını, mutluluk hormonu olan serotonini arttırdığını kanıtlamıştır. Ayrıca yüksek antioksidan içermesi nedeniyle yeterli miktarda ve düzenli tüketildiğinde cildi güneşin zararlı etkilerine karşı da korur.”
 
Diyetisyen Akça’nın mevsim geçişlerinde artan stresi azaltmak isteyenler için bir de önerisi var: “10 gram bitter çikolatayı benmari usulü eritip, 1 yemek kaşığı yaban mersini ilave edip, buzdolabında dondurduktan sonra stres yönetimi için light süt ile tüketebilirsiniz.”

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;