Kamyon imparatoru Türk

Yarış Pürsün, Mercedes-Benz'in kamyon bölümünde asistan olarak başladığı kariyerini, dünyanın en büyük kamyon fabrikası Wörth'ün başına geçerek taçlandırdı

Kamyon imparatoru Türk

Daimler’de hızlı yükseldi

Dünyanın en büyük kamyon üreticisi Daimler’in sahip olduğu dünyanın en büyük kamyon fabrikası Wörth’ün müdürü Yarış Pürsün, aynı zamanda Mercedes- Benz Kamyon Grubu Yönetim Kurulu Üyesi, Kamyon Global Üretim Müdürü ve Mercedes-Benz Special Trucks Müdürü.

Daimler Grubu’nda hızla yükselen Pürsün, Almanya’nın Frankfurt kentinde fizik okumaya başladıktan sonra hocasının peşinden nükleer fiziğe kadar gitti.

2.5 yıl İstanbul’da kaldı

Fizik eğitiminin ardından yeni ufuklara yelken açan Pürsün, 3-4 yıl danışmanlık firması Boston Consulting’de çalıştı. Bu işinde Avrupa’yı dolaşan Pürsün, bu süreyi iki buçuk yılı İstanbul’da olmak üzere, Mercedes-Benz kamyon bölümü projelerinde geçirdi.

Pürsün, Mercedes’in merkezi Stuttgart’ın o günlerde pazar payı yüzde 12 olan Türkiye ile ilgili karar arifesinde olduğunu belirtti.

Mercedes’in payı yüzde 30

“Türkiye’de eski model mi yeni nesil model mi üretelim, deyip projeyi bize verdiler. Mercedes’in yeni nesil üretmesi gerektiğine karar verildi.

Proje 1997’te tamamlanınca Mercedes Aksaray’da yeni kamyon üretimine başladı” diyen Pürsün şöyle devam etti: “Bugün, Türkiye kamyon pazarında Mercedes’in payının yüzde 30’dan fazla olması, bu stratejinin doğruluğunu gösteriyor.”