Ekonomi Karşılaştırma: Peugeot 2008 1.6 VTi BVA Allure vs. Renault Captur 1.2 Turbo EDC Icon

Karşılaştırma: Peugeot 2008 1.6 VTi BVA Allure vs. Renault Captur 1.2 Turbo EDC Icon

Paylaş
Karşılaştırma: Peugeot 2008 1.6 VTi BVA Allure vs. Renault Captur 1.2 Turbo EDC Icon

Karşılaştırma: Peugeot 2008 1.6 VTi BVA Allure vs. Renault Captur 1.2 Turbo EDC Icon

Paris’in meşhur bulvarı Champs Elysees’nin (Şanzelize) doğu ucu bir başka ünlü meydana açılır. Concorde ismiyle anılan bu meydan 1789’daki Fransız Devrimi’nin en önemli merkezlerinden birisi olmuştu. Şimdiyse yepyeni bir Fransız Devrimi ile karşı karşıyayız.



Bu kez Renault ve Peugeot’nun iki modeli B-SUV segmentine aynı zamanlarda girerek yepyeni bir mücadeleyi başlattılar. Aslında bu segmentin yaratıcısı bu iki model de değil. Mini Crossover olarak da isimlendirilen bu araçlar ilk olarak Nissan Juke modeliyle ilgi alanımıza girdi. Bu ilgiyi erken fark eden otomotiv şirketleri kolları sıvayarak yepyeni modeller tasarladılar. İşte bu segmentin iddialı iki rakibi olan Peugeot 2008 ve Renault Captur karşı karşıya geliyor. Fransa’da Mulhouse fabrikasında üretilen Peugeot 2008, markanın PF1 ismini verdiği bir platform üzerinde yükseliyor. Nissan Juke ile aynı platform üzerinde yükselen Renault Captur ise Renault tasarım başkanı Laurens Van den Acker’in sihirli tasarım çizgisini taşıyor. Bakalım karşılaştırmadan kim galip ayrılacak?

Tasarım
İki otomobil de tasarım olarak çok dinamik görünüyor. Modeller tasarım çizgileri gereği B segmentindeki oyuncularını da hatırlatıyor. Renault Captur özellikle ön tasarımıyla çekicilik konusunda 2008’i geride bırakıyor. Bunu hem turuncu rengi hem de “Arizona” stil paketinde sunduğu tavan üzerindeki çıkartma ile kanıtlıyor. Ayrıca Renault’un sunduğu Car Lab seçenekleri ile tavan çıkartmasından renk kombinasyonuna kadar 5 farklı seçenekten birini tercih edebiliyorsunuz. Peugeot 2008’de de aynalarda, tavan raylarında ve kapı altlarında çeşitli kişileştirme seçenekleri bulunuyor. Ancak bu konuda Renault kombinasyon sayısı ve sunduğu seçenekler ile bir adım önde. İki otomobilde keskin hatlara sahip. Artık neredeyse her otomobilde olmazsa olmazlar arasında yer alan LED gündüz farlarına iki modelde de rastlıyoruz. LED gündüz farları Peugeot 2008’de standart farların üstünde konumlandırılırken, Renault Captur’de bu grup sis farlarının üzerine yerleştirilmiş. İki otomobilde de ızgara ve sis farları kenarlarında krom çıtalar kullanılmış. Bu detaylar otomobillerin şıklık seviyesini yükseltmiş. Yan bölümde ise iki model şişkin çamurluklarıyla heybetli bir görünüm kazanmışlar. Modeller yüksek yapılarıyla hafif arazi karakterlerini dışarı yansıtırken, Renault Captur yan bölüm boyunca uzanan siyah detayı ile hafif arazi karakterini vurguluyor. İki araçta da kullanılan jant grubu otomobilleri sportif kılmış ancak Renault’daki jant tasarımı daha ön çekici. Alüminyum detaylara yan bölümde de rastlıyoruz. Peugeot 2008 bu konuda bonkör davranırken Renault Captur sadece kapı altında sunduğu çıta ile yetinmiş. Peugeot 2008’in tavan bölümünde raylara yer verilmiş. Bu sayede ekstra satın alacağınız “Port Bagaj”, “Sörf Taşıyıcı” ve benzeri eklentileri aracınıza konumlandırabiliyorsunuz. Renault Captur ise sunamadığı bu özellik ile rakibinin gerisinde kalıyor. Arka bölümde iki model de sade bir tasarıma sahip. Burada Peugeot 2008 içeri doğru uzanan stop grubuna yer verirken, Renault Captur yana uzanan bir tasarımlı bir stop grubu kullanmış. Boyut disiplinine baktığımızda Peugeot 2008, 4159 mm uzunluğa, 1739 mm genişliğe, 1556 mm yüksekliğe ve 2537 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Renault Captur’dan 37 mm daha uzun, 39 mm daha dar, 10 mm daha alçak ve 69 mm daha kısa dingil mesafesine sahip.

İç Mekân
İki otomobil içeride markanın B segmentindeki üyelerinin iç mekanını hatırlatan tasarımlarıyla bizleri karşılıyor. Hatta Peugeot 2008’in iç mekânının, 208’in ki ile birebir aynı olduğunu belirtelim. Malzeme kalitesi ve işçilik iki modelde de tatminkar. Ancak Peugeot 2008 ön konsolda sunduğu yumuşak malzemeler ile rakibini geride bırakıyor. Kişiselleştirilebilirlik açısından dışarıda olduğu gibi içeride de Renault Captur bir adım önde. Direksiyon, ön konsol ve kapı içlerinde yer alan birçok detaya kadar sunduğu kombinasyonlar ile başarılı. Peugeot 2008’de kapı içi, direksiyon, dikiz aynası ve paspaslarda sınırlıda olsa kişiselleştirilebilir detaylar sunmuş. Ancak bu konuda rakibi Renault Captur’un daha başarılı. Sürüş pozisyonuna erişimde hiçbir sıkıntı yer almıyor. İki modelinde direksiyon ve koltuk ayarları en büyük yardımcınız. Ergonomi anlamında iki modelde başarılı. Peugeot 2008 direksiyon üzerine konumlandırdığı tuşlar ile Renault Captur ise direksiyon arkası tuşları ile size yardımcı oluyor. Burada kullanışlılık açısından Peugeot 2008’in erişim tuşlarının daha başarılı olduğunu söylemeliyiz. Modellerin ikisi de orta konsolda dokunmatik özellikli ekranlarıyla dikkat çekiyor. Renault Captur’da R-NAV ismi ile anılan 7 inçlik büyüklüğündeki bu ekrandan navigasyon dâhil pek çok özelliği kontrol etmek mümkün. Daha gelişkin bir sistem olan R-LINK ise opsiyonel olarak satın alınabiliyor. Peugeot 2008’de ise 7 inç büyüklüğünde SMEG dokunmatik ekrana yer verilmiş. Bu ekrandan multimedya işlerinizi halledebilir, otomobil ile ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz. Ancak navigasyon sistemi ve otomatik park yardımcısına sahip olmak istiyorsanız ekstra ücret ödemeniz gerekiyor. İki model de küçük eşya gözü konusunda kapı kenarlarında ve vites önünde yeteri kadar alan sunmuş. Burada değinmemiz gereken bir konu ise torpido gözü oluyor. Renault Captur’un sıra dışı bir torpido gözü bulunuyor. Alışılmışın aksine torpido gözü çekmece gibi çalışıyor. Açmak ve kapamak özellikle kadınlar için biraz güç olsa da bu gözün hacmi herkesi memnun edecek düzeyde. 2008 ise standart bir torpido sunulmuş. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi iki model içinde başarılı. İç mekân ferahlığı konusunda ise Peugeot 2008, cam tavanıyla rakibi Renault Captur’dan bir adım önde oluyor. Bagaj hacmi konusuna geldiğimizde ise Renault Captur sunduğu 377 litre bagaj hacmi ile rakibi 2008’i geride bırakıyor. Renault Captur’un arka koltukları kaydırarak bagaj alanını büyütmesi ve çift bölmeli bagaj özelliği de size kattığı artılar arasında. Ancak Peugeot 2008’in bagajının yükleme eşiği daha alçak ve bu da yükleme yapmayı kolaylaştırıyor.

Motor
Peugeot 2008’de 1.6 litre VTi motora yer verilmiş. Bu motor 6000 d/d’de 120 Hp güç, 4250 d/d’de 160 Nm tork değeri üretiyor. 4 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş 2008 0-100 Km/s hızlanmasını 11.2 saniyede tamamlarken maksimum 189 Km/s hız değerine sahip. 1666 kg ağırlığındaki 2008’in ortalama tüketimi ise 6.5 litre olarak belirtilmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 7.8 litre performanslı kullanımlarda 8.5 litre elde ettik
Renault Captur’da ise 1.2 litre Turbo motora yer verilmiş. Bu motor 4900 d/d’de 120 bg güç, 2000 d/d’de ise 190 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş ünite Renault Captur’a 10.9 saniyelik 0-100 Km/s hız değeri sunarkan maksimum 192 Km/s’lik hız değeri elde etmesini sağlamış. 1180 kg ağırlığındaki Renault Captur’un ortalama tüketim verisi ise 5.4 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6.7 litre performanslı kullanımlarda ise 7.5 litrelik değer elde ettik. İki ünitede iki modele başarılı bir performans sunuyor. Ancak Renault Captur düşük devirlerde sağladığı tork değeri ve 6 ileri EDC şanzımanın avantajıyla bir adım öne çıkıyor. Şanzıman geçişleri konusunda da EDC şanzımanı başarılı geçişleri ile dikkat çekiyor. İki şanzımanında manuel kullanımı mevcut. Tüketim konusuna baktığımızda da Renault Captur rakibi 2008’den başarılı görünüyor.

Konfor ve yol tutuşu
Konfor konusunda Peugeot 2008 orta yumuşak süspansiyonları ile ön plana çıkıyor. Renault Captur ise sert süspansiyonları ile konfordan ödün veriyor. Ses yalıtımı konusunda Peugeot 2008 yol ve rüzgâr sesini kabine yansıtmazken motor sesini içeriye alıyor. Ancak bu durum 4 ileri şanzımandan kaynaklanıyor. Şanzıman handikabından üst devirlerde kalan model ses konusunda iç mekânda sizi rahatsız edebilir. Renault Captur ise motor sesini kabin içine almazken yol ve rüzgâr sesini iç mekâna yansıtıyor. İki otomobilin viraj dinamiğine baktığımızda sert süspansiyonların Renault Captur için avantaj olacağı düşünülebilir. Ancak burada Peugeot 2008 orta sertlikteki süspansiyonları küçük çaplı ve hisli direksiyonu ile rakibini geride bırakıyor. Limitleri zorlanan iki model de ilk kaymayı önden gösteriyor. Ancak korkmayın başlangıç donanımında itibaren sunulan ESP sistemleri sayesinde iki model güven veriyor.

Yorum-Alper GÜLER
Laurens Van den Acker ile iddialı tasarımlara imza atan Renault Captur’da da aynı başarıyı gösteriyor. Dışa tasarımda kişiselleştirilebilirlik ve çekicilik konusunda Renault rakibi Peugeot 2008’i geride bırakıyor. Deyim yerindeyse Renault Captur daha çılgın; Peugeot 2008 de oturaklı bir oyuncu. İç mekâna geçiyoruz. Yine kişiselleştirilebilirlik konusunda Renault önde olabilir ancak kalite algısı konusunda Peugeot 2008 daha başarılı. Sürüş sırasında yan destekli koltuklar Peugeot 2008’i ön plana çıkarıyor. Hafif arazide iki otomobille gezmeye çıktığınızda Renault Captur’da ekstra kendinizi koltukta tutmak için güç harcamak zorunda kalıyorsunuz. Koltuklardan bahsetmişken; dilerseniz Renault Captur’un koltuk kılıflarını üzerindeki fermuarlar yardımıyla söküp evde yıkayıp tekrar aracınıza takabiliyorsunuz. Böylelikle model sizi pahalı iç temizlik masrafından kurtarıyor. İki otomobilde de 7 inç dokunmatik ekran hayatınızı kolaylaştırıyor. Navigasyon paketi ne kadar avantaj olur bilinmez ama Peugeot 2008’deki otomatik park sistemi parasını sonuna kadar hak ediyor. Sürücü tarafından bir tuş ile aktif edilen sistem orta konsoldan park et komutuna basılarak aktif ediyor. Daha sonra yeterli alanlı bir park noktası aranmaya başlıyor. Uygun yeri bulan sistem size vitesi geriye almanız için emir veriyor. Bundan sonra tüm direksiyon hareketlerini sistem kendi yapıyor. Bu yazıyı okuyan bireylerin “her otomatik park sistemi zaten bunu yapıyor” dediğini duyar gibiyim. Evet, bu çok doğru ancak bu sistem sizi park ettiğiniz yerden de çıkarıyor. Özellikle bu özelliğin bayan müşteriler tarafından olmazsa olmazlar arasında olacağını düşünüyorum. Kombine virajlarda Peugeot 2008, rakibi Renault Captur’e göre daha başarılı. Bunu ele iyi oturan küçük çaplı direksiyona ve orta sertlikteki süspansiyonlarına borçlu. Performans konusunda ise Renault Captur’un sunduğu 1.2 turbo ve EDC şanzıman birlikteliği oldukça başarılı. Alt devirlerde canlı kalmayı başaran motor onu bu alanda rakibinden üstün kılıyor. Ortalama tüketim değeri de Renault Captur’un üstün olduğu diğer nokta. Peugeot 2008, 57 Bin seviyesini biraz geçkin; Renault Captur ise 58 Bin TL seviyesini biraz geçen fiyat etiketine sahip. Peugeot’un opsiyonel donanımlarıyla fiyatı 59 Bin seviyesine rahatlıkla ulaşabilir. Tasarım ve iç mekânda sunulan avantajlar konusunda Renault Captur önde görünüyor. Ancak yol tutuşu, konfor ve teknolojik özellikleri sayesinde bu karşılaştırmanın galibinin Peugeot olduğunu düşünüyorum.

Yorum-Tulu DARICAN
Peugeot 2008 ve Renault Captur kapışması, sonucu konusunda çok zor karar verdiğimiz karşılaştırma oldu. Hatta kendi adıma hala bir birinci seçemediğimi söylemeliyim. Eğer bu karşılaştırma sadece tasarım kriteriyle yapılaşaydı; hiç bunları konuşmuyor olurduk ve Renault Captur’u birinci seçebilirdik. Captur gerçekten iyi görünen bir otomobil. İç mekanı da kalite anlamında olmasa da görünümü ve kullanışlılığıyla rakibinin önünde. Özellikle kaydırılabilir arka koltuklar çok kullanışlı bir özellik. Şanzımanıyla da Renault Captur, 2008’in önünde. EDC; çift debriyajlı otomatikleştirilmiş şanzıman teknolojisi ve yakıt tüketimine olumlu etkisiyle Peugeot 2008’in 4 kademeli tork konvertörlü otomatik şanzımanından daha başarılı. Sadece sıkışık trafikte ilerlerken Peugeot şanzımanı daha stabil bir görüntü çiziyor. Motor disiplininde belirgin bir üstünlük olmadığını düşünüyorum. Eski teknoloji şanzımana karşın Peugeot’nun 1.6 litrelik turbo motoru performans ve tüketim anlamında 1.2 litrelik turbo Renault motorunun çok gerisinde kalmıyor. Peugeot 2008’in üstün taraflarıyla sürüşte ortaya çıkıyor. Otomobilin sürüş dinamikleri çok başarılı. İyi yol tutuyor; küçük direksiyonuyla keyif veriyor. Captur ise yere sağlam bassa da direksiyonunun hissizliği ile sıkıntı yaratıyor. Captur’un yeterli konforu sunamadığı da bir gerçek. Zemindeki darbeler iç mekana yansıyor ve çok bozuk zeminlerde araç sanki zıplayarak ilerliyor. Peugeot 2008 ise makul bir konfor sağlıyor. Sürücünü daha az yoruyor. Sonuca gelirsek Renault Captur ve Peugeot 2008 başa baş modeller. Birinciyi ise sizin beklentileriniz belirleyecektir. Eğer tasarım ve kullanışlılık sizin için daha önemliyse Renault Captur bu noktada şampiyon olacaktır. Ama sürüş dinamiklerine önem verenlerdeyseniz Peugeot 2008’den şaşmayın. Hele bir de arazi koşullarında ilerleyecek bir araç ihtiyacınız varsa Grip Control teknolojisini sunan Peugeot 2008, sadece önden çekişli olan Renault Captur’dan daha iyi bir tercih olacaktır.

Haberin Devamı