Kart aidatında tüketiciye kötü haber!

Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketicinin korunmasına ilişkin tasarının TBMM Genel Kurulu'nda kabul edilerek yasalaşmasına ilişkin, kullanımda olan 57 milyon kredi kartından aidat alınmasıyla ilgili açık bir hükmün bulunmadığını söyledi

Kart aidatında tüketiciye kötü haber!

Ağaoğlu, özellikle bankalarca sürekli ihlal edilen 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 18 yıl sonra kabul edilen yeni yasayla yürürlükten kalktığını hatırlattı.

'AMANSIZ MÜCADELE SÜRECEK'

Yeni kanunun, bankaların tüketicilere yönelik aidatsız kart çıkarmayı zorunlu kıldığını ama kanunda şu anda kullanımda olan 57 milyona yakın kredi kartından aidat alınmasıyla ilgili açık bir hüküm bulunmadığını ifade eden Ağaoğlu, bu durumun tüketicilerle bankalar arasında amansız mücadelenin süreceğini gösterdiğini dile getirdi.

Ağaoğlu, yeni kanunda tüketicilerin bazı mal ve hizmet alımlarında cayma sürelerinin uzatıldığını belirterek, şunları kaydetti:

'TÜKETİCİ BEKLENTİLERİNE UZAK KALDI'

"Finansal işlemlerle ilgili getirilen yeni hükümler, tüketici beklentilerine uzak kaldı. Maaş, kira, öğrenci harcı, emekli aylığı, icra tahsilatı gibi pek çok parasal işlemin banka üzerinden yapılması yasal zorunluluk olmasına karşılık, bankaların bu işlemlerden ücret istememelerini sağlayacak düzenlemeler yasada yer alsaydı daha iyi olurdu.

Bankalarca, tüketicilerin yasal zorunluluk nedeniyle banka üzerinden yapmak zorunda oldukları işlemlerden ücret istenmesi adil olmadığı gibi bu ücret ve komisyonları ödeme imkanı bulunmayan vatandaşlar, işlemlerini yaptıramayacak, yasaları çiğnemiş olacaklardır. Bu durum trafikte kırmızı ışıkta geçmenin yasak, yeşilde geçmenin zorunlu olduğu bir kavşakta, yeşil ışık yandığında karşıya geçmek isteyen kişiden ücret talep edilmesi ve kişinin bunu ödeyecek imkanı bulunmaması halinde, o kişi yasaya uygun davranma imkanından yoksun bırakılmasına benzemektedir."

Yeni kanunda tüketici kredilerinde 14 gün zarfında cayma hakkı bulunduğunu anlatan Ağaoğlu, "Buna karşılık bankaların dosya masrafı, yapılandırma ücreti ve benzeri isimler altında tüketicilerden ücret almalarını önleyecek düzenlemelere yer verilmemesi açısından tüketiciler hüsrana uğramıştır" dedi.

AA