Dr. Ender Saraç

//icdn.posta.com.tr/images/none/16x9.jpg

Kilo verdiren 12 altın tavsiye

Cumartesi, 03 Nisan 2010 - 05:00

Nisan ayına geldik, her yıl olduğu gibi bu bahar da internette, gazetelerde, televizyonlarda hemen hemen tüm medyada zayıflama konusu yine gündemde ilk sıraları aldı. Teknolojinin hayatımıza iyice girmesi, ciddi bir bilgi kirliliğini de beraberinde getirdi. Özellikle internet ortamında hiçbir aslı veya bilimsel temeli olmayan çok sayıda zayıflama efsanesi dolaşıyor. Size bugün sağlıklı kilo kaybı ile ilgili bazı hatırlatıcı bilgiler ve ipuçları vereceğim. Uygulayın, sonuç aldığınızı göreceksiniz.

1) Mutlaka terleyin: Bedene kıştan çıktığını her gün hatırlatın. Ter atmak ve yağ dokusunu ısıtmak sağlıklı zayıflamaya yardımcı önemli püf noktalarından biri. Ter atmak pasif olarak hamam, sauna, buhar banyosu gibi yöntemlerle olabileceği gibi terlerken kalori harcamak için aktif spor yapmak en doğrusudur.

2) Peeling: Baharda mutlaka cilt soyma işlemi (Peeling) yapın. Peeling’i özel bakım yapan kliniklerde yaptırabileceğiniz gibi kendiniz evde bir kabak lifi ya da ham ipek kese ile de yapabilirsiniz. Peeling’in en doğal yöntemlerinden biri de hamama gidip kese yaptırmak. Cilt soyma işlemi cildin kendini yenilemesini, dolaşımın canlanmasını sağlar, selülit oluşumuna karşı da savaşır.

3) Doğru kaynakları seçin: Ne kadar ilginç ki, kendi kilolu, selülitli, göbekli veya kalın belli olan bazı kişiler incelmeyle ilgili bilgi veriyorlar. Bilgi kaynağınızın görüntüsüne bakmayı ihmal etmeyin.

4) İnternette yazan her şeye inanmayın. Son dönemde internet herkesin aklına geleni istediği gibi yazıp hatta uydurma kaynak gösterdiği bilgilerle, yazılarla doldu. Özellikle tezgah altı ilaç pazarlayan şirketler veya bazı zayıflama yan ürünlerini pazarlayan kişiler aslı ve gerçeği olmayan hikayelerle insanları kandırıyor.

5) Egzersiz: Egzersiz olmadan sağlıklı zayıflama veya zayıflasanız bile vücudun güzel şekillenmesi olmaz. Egzersiz zayıflamaktan da öte kas kaybını azaltır, yağ dokusundan daha çok gitmesine yardımcı olur. Eğer çok fazla egzersiz yapmayı sevmiyorsanız içinde L Carnitin bulunan preparatlardan spordan 30 ile 45 dakika önce alabilirsiniz. O zaman aynı egzersizle daha çok kalori harcar ve daha çok yağ yakarsınız. Bazı kişiler L Carnitin’i ne şekilde işe yaradığını bilmeden sadece yutmakla kalıyorlar. Oysa L Carnitin’in aktif hale gelmesi için bedenin ısınması gerekir. L Carnitin almanın bir avantajı spordan sonra da yaptığınız minik hareketler ve günlük işlemlerin bile kalori tükettirmeye devam etmesidir.

6) Protein ve karbonhidratı ayırın: Hayvansal proteinle karbonhidratların ayrıştırılması. Bu konu pek çok kişi tarafından hala tartışılıyor. Benim kişisel gözlemlerim ve hastalarımızda elde ettiğimiz olumlu sonuçlar hayvansal proteinlerle karbonhidratların ayrıştırıldığı bir beslenme programında kişilerin sindirim sistemlerinin daha rahat ettiği ve daha rahat kilo verdikleri yönünde. Hayvansal proteinler neler? Tavuk, balık, yumurta, kırmızı et, hindi, yağlı peynirler. Karbonhidratlar ise pirinç, patates, unlu mamuller, ekmek, hamur işleri, beyaz undan yapılan ürünler.

7) Tatlı krizleri: Nasıl başa çıkacaksınız? Önce tuz. Evet, belki size şaşırtıcı geldi ama önce parmağınızla bir parça tuza banıp dilinizin üzerine götürün ve parmağınızı emin. Sonrasında yarım tatlı kaşığı balı ağzınıza alın ve yavaş yavaş emin. Ardından yine ağzınıza 2 adet kuru kayısı alın, adeta şeker ya da pastil gibi hafif hafif ezerek 5 dakikada emin, yiyin. Kuru kayısı yerine bazen 1 tatlı kaşığı dolusu kuru üzüm de kullanabilirsiniz. Yine tatlı krizlerini önlemek, kan şekerindeki düşmelere yardımcı olmak için günde 1 tatlı kaşığı dolusu tarçın tüketebilirsiniz. Tarçın kan şekerini dengelemeye yardımcı oluyor. Aynı zamanda içinde krom bulunan preparatları da kullanabilirsiniz. Krom içeren destekler yine kan şekerini düşürmekle görevli pankreasın insülin salgısını dengeliyor, ani kan şekeri düşmelerine karşı yardımcı oluyor. Ancak krom alırken dikkatli olun, aldığınız krom son dönemde daha çok tercih edilen biokrom olursa daha güvenli olur. Uzun süre aç kalma, öğün atlamak kan şekerini düşürüp daha sonra yenen yemeğin yağa çevrilmesine ve depolanmasına neden olabilir. Ana öğünlerin yanı sıra yaklaşık 3 saatte bir minik bir ara öğün yapmayı ihmal etmeyin.

8) Magnezyumun önemi: Pek çok kişi diyette hatta genel sağlıkta magnezyumun ne kadar önemli bir mineral olduğunun farkında değil. Kabızlığa karşı korur, kas kramplarını azaltır, sinir sistemi ve gerginliğe iyi gelir. Tansiyonu düşürür. Eğer çok fazla rafine gıdalar, kırmızı et, şarküteri ve işlenmiş gıda ile besleniyorsanız magnezyum desteği almanızda yarar var. Magnezyumun adet önce gerginliği azaltmaya yardımcı olduğunu da hatırlatmalıyım.

9) Fazla mayaya dikkat! Modern beslenmede aşırı miktarda mayalı gıda tüketir olduk. Mayalı gıdalar şarap, sirke, peynir, yoğurt, kabaran hamurlar, pasta, kek, simit, gevrek, poğaça gibi gıdalardır. Aynı zamanda beyaz un ve beyaz şeker de mayalı gıda tüketimini artırır.

10) Sağlıklı ve düzenli uyku: Hormonları rahatlatır, stresi atar, bedeni dinlendirir. Mutlaka düzenli ve dinlendirici uykuya gayret edin.

11) Sabah erken kalkın. 2 dakika evin içinde koşuşturup nabzınızı hızlandırın. Sabah geç ayılanlardansınız 1 fincan yeşil çay veya Türk kahvesi için.

12) Her sabah uyandığınızda ve her akşam yatarken kendinizi hırslandırın ve motive edin. İnanın ve hedefe kitlenin. Bilin ki başaracaksınız.

Bahar geldi zayıflama zamanı

Bilinçli zayıflamayı öğrenmek, doğru beslenerek kilonuzu korumak istiyorsanız Bodrum Gardens of Babylon’un içindeki zayıflama okulu High Klinik ve High Sağlıklı diyet restoranı iyi bir alternatif. Gün boyunca hem spor yapmak, toksinleri atmak hem de sağlıklı ve lezzetli yemekler yemek mümkün. Bilgi için: high@gardenbabylon.com

2