Dr. Ender Saraç

Kilo verdiren süper gıdalar

Perşembe, 20 Mayıs 2010 - 05:00

Sevgili okurlar, diyetin 4’üncü günündeyiz. Dün detoks yaptığınız için bugün sizlere daha besleyici bir mönü veriyorum. Bugün ayrıca önce ter atmanızı ardından da kendinize güzel bir kese yapmanızı öneriyorum. Her zaman için peeling yani soyma işleminin yapılması, bedenin kendini daha iyi hissetmesine yardımcı olur. Cildin havalanmasına katkıda bulunur. Aralarda bol miktarda sıcak su, çok terliyorsanız günde 2 küçük şişe maden suyu ve bol yeşil çay içmeyi unutmayın.

Zayıflarken metabolizmasını canlandırmak isteyenler, daha çok göbek ve bel civarındaki yağlardan kaybedip sıkılaşmak isteyenler, kan şekerinin düşmesine engel olmak isteyenler, aynı miktar sporla daha çok kalori tüketmek ve yağ yakmak isteyenler, zayıflarken çökmek istemeyenler formülünde 7 şifalı madde bulunan bitkisel destekten kullanabilir. Yaza girene kadar hafif acıyı artırmak metabolizmayı canlandırmak için iyidir. Acıda dün de hatırlattığım gibi zencefil ve sivri biberi ön planda tüketmeyi unutmayın.

Bu arada soğan ve sarımsak da bağışıklık sistemini korur, enfeksiyonlara karşı koruyucu etkiyi artırır, kolesterolün düşmesine yardımcı olur. Ayrıca antioksidan etkileriyle sağlıklı zayıflamanın olmazsa olmazıdır. Sarımsağın kokusundan rahatsız olanlar pişmiş ve bütün olarak yutarak tüketebilir. Yemeklerden sonra ağza 2-3 adet karanfil alıp ağzıda emmek ve aromasını almak da yararlıdır.

Sakinleştirici BUZLU ÇAY

* 1 yemek kaşığı melisa * İri bir tutam papatya * 6-7 sap taze nane * 2 yemek kaşığı kaya şekeri veya 1 yemek kaşığı esmer şeker * Yarım limon * 1 litre su

HAZIRLANIŞI: Kaynar suda melisa, papatya 4-5 dakika demlenir, içine şeker eklenir. Ilınınca limon kabuğuyla beraber suyu da ilave edilir. Servis edilirken taze nane yaprakları ile süslenir buz eklenerek içilir. Melisanın sinir sistemini sakinleştirici etkisi yazın size iyi gelir.

Tok tutan, zayıflatan MUCİZE BESİNLER

(BÜTÜN SEBZE VE MEYVELER MEVSİME GÖRE YENMELİ)

* Tavuk etinin beyaz kısmı * Balık etinin beyaz kısmı * Ceviz * Çilek * Kivi * Roka * Tere * Soğan * Sarımsak * Yumurta beyazı * Greyfurt * Yağsız yoğurt * Çavdar * Keten tohumu * Yeşil mercimek * Nohut * Enginar * Ananas *Kabak * Sarı mercimek *Maş fasulyesi *Maydanoz * Yeşil elma * Taze nane * Dere otu * Kepek * Çağla badem * Ispanak * Pazı * Semizotu * Kara lahana * Bulgur * Kabuklu pirinç

SERİNLETEN ÇORBA  Gaspaccio (Kırmızı biber ve domatesten yapılan soğuk çorba)

Malzemeler: *300 gram közlenmiş kapya biberi * 2 adet orta boy domates * 15 gram acı sos * 2 adet limonun suyu * 10 gram zeytinyağı * Himalaya tuzu 

* Çeyrek demet taze nane * 1 orta boy salatalık * 3 su bardağı soğuk su 

HAZIRLANIŞI: Domates, acı sos ve limon suyunu blenderdan geçirin. 3 su bardağı suyu ekleyin. Servis kasesine veya bardağa ince doğranmış salatalıkları koyup yapmış olduğumuz çorbadan ekleyip üzerine nane yaprakları serperek soğuk servis yapın. Hem kolay hem de lezzetli olan bu çorba yaz sıcaklarından doyurucudur.

Güneş ışığından faydalanın

Yazın özellikle güneyde ve öğlen saatlerinde yani güneş ışınlarının dik olduğu saatlerde koruyucu olmadan güneşe çıkmak çok büyük bir hata. Ancak henüz çok dik güneş ışınları ve yaz sıcakları başlamadan bu mevsimde sabah ve akşamüstü saatlerinde 10-15 dakika güneşlenmek bedende anti depresan bir etki yapar ve hormonları canlandırır. Zayıflarken kendinizi ruhen daha iyi hissetmenize yardımcı olur, kemikleri kuvvetlendirir. Son zamanlarda özellikle bağışıklık sistemi için üzerinde çok konuşulan D vitaminin etken hale gelmesini sağlar. Ben yaz aylarında değil, bahar aylarının son günlerinde de sağlıklı zayıflama programları içerisinde bolca güneş ışığı almanın da çok olumlu katkıları olduğunu vurgulamak isterim.

BOL C VİTAMİNİ İÇERİR

Çileğin yaprakları ve meyveleri ishal, gut ve mide yakınmaları için kullanılır. Çilek yüksek tansiyonu olanlarda ve böbrek taşının oluşumunun yavaşlatılmasında da yardımcı olarak kullanılabilir. Bağırsaktaki bakterilerin daha yararlı bakterilerden olmasına da yardımcı olur. Yüksek oranda C vitamini içermesi de bir diğer avantajıdır. Ayrıca lif, demir ve potasyum yönünden de zengin oluşuyla diyetlerde özellikle ilkbahar ve yaz döneminde benim sıklıkla önerdiğim meyvelerden biridir. İçinde doğal şeker vardır. Bu nedenle diyetlerde çilekleri ben daha çok tam olgunlaşmamış, diri olarak öneriyorum. Özellikle içinde sodyum yani tuzun az olması çileği yüksek tansiyon hastaları için çok yararlı kılar. Çilek genelde cilt ve mide için yararlı olmasına rağmen bazı kişiler çileğe karşı alerjik olabilir. O kişiler için böğürtlen, ahududu veya kivi öneririm. Çileği çiğ yemeyi sevmeyenler veya çiğ yediğinde midesine dokunduğunu söyleyenler şekersiz, tarçınlı kompostosunu da tüketebilir.

GÜNÜN MÖNÜSÜ

Sabah yataktan kalktıktan hemen sonra 1 bardak ılık, ballı limonlu su için. Yarım tatlı kaşığı balı, 8-10 damla limon suyunu ılık suya karıştırın.

SABAH: * 1 dilim kızarmış çavdar ekmeği * 5-6 adet az tuzlu, az yağlı zeytin  1 salatalık * 2 sivri biber.

ARA: 1 salatalık. ÖĞLE: * 1 orta boy derisiz ızgara balık * Soğanlı yeşil salata.

ARA: * 4 adet kuru kayısı * 3 ceviz içi.

ARA: *1 bardak az yağlı keçi sütü * 3 diyet bisküvi.

AKŞAM: * 1 porsiyon zeytinyağlı semizotu * 3 kaşık bulgur pilavı * 2 salatalık.

GECE: * 6-7 adet diri çilek.

3