Kilo verirken tok kalmanızı sağlayacak 15 altın kural

Ne kadar uğraşsanız da ne istediğiniz kiloya ulaşamıyor üstelik şu an olduğunuz kiloyu koruyamıyor musunuz? İşte zayıflamaya çalışırken herkesin bilmesi gereken 15 tok tutan öneri…  

03 Temmuz 2017, Pazartesi 11:26
A A

Günlük hayatınızda ne kadar çok çabalasanız da kilo veremiyor musunuz? Ya da dikkat etmenize rağmen olduğunu kiloyu bir türlü koruyamıyor musunuz?  

Belki de kendi vücudunuzu tahmin ettiğinize nazaran pek de tanımıyorsunuzdur. Neyin kilo yaptığını ya da sizin için en doğru beslenme planı hangisi bir türlü bulamamış olabilirsiniz.    

Peki, zayıflama konusunda en çok zor olan şey; açlık konusuna bir çözüm yolu yok mu? Tabii ki de var!  

İşte sizi gün içerisinde tok tutacak, metabolizmanızı hızlandırırken aynı zamanda da kilo vermenizi sağlayacak altın bilgiler…  

İştahınızı dizginleyin, daha az yersiniz. Yüksek kalorili yiyecekler yerine, düşük enerjili ama lif açısında zengin yiyecekler tüketerek, daha uzun süre tok kalabilir. Acıktığınızda da kendinizi kaybetmemiş olursunuz.

Su içeriğinin yüksek olmasına bakın: çorbalar, sebzeler, meyveler  

Az yağlı seçenekleri tercih edin. Ne kadar çok yağlı, kalorili yemek yerseniz o kadar çabuk acıkırsınız.  

Lif oranı yüksek yiyecekler seçin: tam gıdalar, meyve ve sebzeler. Bu tür yiyecek-ler midenizde şişer, tokluk hissi uyandırır.

Protein yönünden zengin gıdalar, yağsız et, balık ve yemişler, uzun süre sizi tok tutar.   

Yanınızda atıştırmalık, kepekli kraker ya da çikolata yerine ufak bir poşette badem taşıyın.

Kahvaltıda bol yemiş içeren üzerine yoğurt gezdirilmiş müsli-gevrek deneyin. Ne kadar tok tuttuğuna inanamayacaksınız!

Beyaz ekmeğin tadını hiçbir ekmekte bulamadığınızı biliyoruz. Ama artık salçanın en yakıştığı o ekmekle vedalaşma vakti! Hatta beyaz unu tamamen hayatımızdan çıkarma vakti. Onun yerine kepekli, tam buğday ekmek tercih edebilir. Leziz makarna soslarınızı kepekli makarnanın üzerine dökebilirsiniz. 

Akşam yemeğinde tabağınızdaki sebzelerin porsiyon büyüklüğünü artırın.   

Sandviçlerinizin içine salam, sosis, hindi füme gibi işlenmiş et koymak yerine daha çok sebze ekleyin. Eğer sebze fikri hoşunuza gitmediyse greyfurt, portakal gibi meyvelerle inanılmaz lezzette sandviçler yapabilirsiniz! 

Ara öğünlerde en sevdiğiniz meyve ya da sebzeleri jülyen ya da çubuk şeklinde kesin ve o şekilde tüketin. Keyif aldığınız bir şey yerken, ne yediğinizin bilincinde olur, daha uzun süre tok kalırsınız. 

Çorba ve tencere yemeklerinize fazladan sebze ekleyin.  

Dışarıda yemek yediğiniz zaman, ana yemeğin yanına garnitür ya da kızartma yerine salata alın. Böylece daha uzun süre tok kalmış olacak aynı zamanda da kaloriden uzak durmuş olacaksınız. 

Başlangıç olarak az kalorili sebze çorbası için. Bu sizi tıkayacaktır.

Tabii bu tüyoların yanında bir de egzersiz yaparak, kilo vermenizi daha da hızlandırabilirsiniz. Bunun için dikkat etmeniz gereken vücudunuza giren kalori ile yaktığınız kilo miktarıdır.  Saatte harcadığınız kalori büyük oranda ne yaptığınıza bağlıdır. Aşağıdaki rakamlar 70 kilo ağırlığında kırk yaşındaki bir kadın için geçerlidir:  - Bir saat sakin oturmak: 90 kalori  - Bir saat yürümek: 280 kalori  - Bir saat jogging: 750 kalori