Önceki Fotolar

Kilo vermek için yağlı et yiyin (Canan Karatay ile kalıcı kilo verme sırları)

Prof. Dr. Canan Karatay "Kırmızı et değil salam, sosis, jambon gibi işlenmiş etler tehlikelidir. Sağlıklı kalmak, kilo vermek istiyorsanız kırmızı eti yağıyla yiyin" dedi

19 Ekim 2017, Perşembe 11:35 Son Güncelleme: 19 Aralık 2017, Salı 10:33
A A
'Fazla kırmızı et kanser yapar' diyorlar?

'Fazla kırmızı et kanser yapar' diyorlar?

Ama hangi kırmızı et? Amerika’da yapılmış bir araştırma bunu söylüyor. Burada söz konusu olan salam, sosis, jambon gibi işlenmiş kırmızı etler. Amerika’da büyüme hormonu verilmiş Amerikan sığırı yerler. Biz küçükbaş hayvan yeriz. Bir de hazırlama şekli çok önemli. Amerikalılar eti yakarak pişiriyorlar. Ayrıca onlar hayvanları kan akıtarak değil elektroşokla öldürüyorlar. Hayvanın vücudunda birikmiş toksinler kanla akmıyor, kalıyor. Dinimizin de geleneği olan kan akıtmak çok sağlıklı. Bir başka önemli nokta şu: Açıkta, çayırda çimende yetişen hayvanların eti tercih edilmeli. Suni yemle beslenenler tehlikeli.

Kırmızı etin yağsız mı yenilmesi lazım?

Kırmızı etin yağsız mı yenilmesi lazım?

Hayır, yağıyla yenilecek. Pirzolayı düşünün, yağ oranı üçe birdir. Üç ölçü et varsa bir ölçü de yağ olur. Mutlaka birlikte yenecek. Protein yağla yenirse çok daha faydalıdır. Vücut onu kullanabilir hale geliyor. Yağıyla ya da bol yağla tüketilen proteinler vücudumuzda daha kolay kullanılır. Sağlığımıza daha yararlı olur.

Peki, hangi yağlar tehlikeli?

Peki, hangi yağlar tehlikeli?

Kanserojen olduğu için trans yağlar. Eti una bulayıp kızartırsanız tabii ki kanserojen olur. Bizim farkımız tencere yemeklerimizin oluşu. Mesela etli fasulye, mevsimine göre etli patlıcan, etli bamya ya da pırasa, bamya pişiririz. Anadolu mutfağı bizim şansımız!

Ete güvenebilir miyiz?

Ete güvenebilir miyiz?

Güvendiğiniz bir yerden alacaksınız. Kasabınıza etin nereden geldiğini soracaksınız. Büyükbaş çok yemeyiz. Daha çok kıymasını tercih ederiz. Köfteyi hazırlarken dikkatli hazırlayacağız. Kızartma yapmayacağız. Haşlama, buğulama ya da ızgara tercih edeceğiz. Tavuk alırken serbest gezen olmasına dikkat edeceğiz. Bulamıyorsak tavuk yemeyeceğiz.

MANGAL YAPMAK SERBEST Mİ?

MANGAL YAPMAK SERBEST Mİ?

Elbette ama yakmamak koşuluyla. Yandığı zaman kanserojendir. Köz ateşi olduktan sonra eti yakmadan yavaş yavaş pişirin. Yemekler için de şunu öneriyorum: Yüksek ısıda çabuk pişirmek yerine düşük ısıda uzun süre pişirin. Böylece besin değerleri kaybolmaz, içinde zararlı maddeler oluşmaz.

SAKATAT ÇOK FAYDALI

SAKATAT ÇOK FAYDALI

Karaciğer, yürek, dalak yiyebilirsiniz. B 12, A, D ve K2 vitaminlerinin vücuda doğal olarak girmesini sağlarlar. Enfeksiyon riskini, kanser olmanızı önler. Sakatatı yağıyla yiyin çünkü A ve D yağda eriyen vitaminlerdir. Rahmetli annem bize haftada bir ızgarada pişmiş yürek yedirirdi. Kebaplar da çok sağlıklı. Patlıcanlı kebap mesela. Hem sebzesi var hem köftesinde kuyruk yağı. Adana kebap, içli köfte yiyin. Fakat yanında ekmek, pilav tüketmeyin.

MAGNEZYUM NEDEN ÖNEMLİ?

MAGNEZYUM NEDEN ÖNEMLİ?

Magnezyumun sağlığımız açısından önemi nedir? Magnezyum hücreler, hormonlar ve enzimlerin çalışması için gerekli bir mineral. İnsan vücudu bir okyanus gibidir. Hücrelerin sağlığı için her türlü mineral ve vitaminin dengeli olarak vücutta bulunması gerekir. Magnezyumun eksikliği dengeyi bozar. Hormonal denge altüst olur. Tansiyon yükselir.

Magnezyum eksikliğinin sebepleri nelerdir?

Magnezyum eksikliğinin sebepleri nelerdir?

Tansiyon ilaçları, idrar söktürücü kullananlarda maalesef magnezyum düşüyor. Ama magnezyum eksikliğinin en önemli sebebi insülin direnci yani şeker yüksekliğidir. Bu nedenle ‘Şeker ve insülini kontrol edin’, ‘Şeker yemeyin’ diyoruz. Şeker kanda yükseldiği anda vücuttan bütün mineralleri alıp götürüyor. Tıpkı bir nehrin alüvyonları sürüklemesi gibi. Bu durum vücutta kronik inflamasyonu başlatıyor, 10-20 yıl sonra da hastalık olarak karşımıza çıkıyor. Bütün hastalıkların sebebi kronik inflamasyon. Bunu da başlatan 3 şey var: Şeker, insülin, trans yağlar.

Magnezyumu gıdalarla yeterince almak mümkün mü?

Magnezyumu gıdalarla yeterince almak mümkün mü?

Eksikse gıdalar tek başına yetmez, takviye gerekli olabilir. Çünkü her gün 1 kilo fındık yiyemezsiniz. Vücuttaki magnezyumu tutmak önemli. En önemli magnezyum kaynağı fındık fıstıktır. Fındık fıstık çıtır çıtır hem kan yapar hem ısıtır diyoruz senelerdir.

Belirtileri var mı?

Belirtileri var mı?

Genellikle belirti vermez. Magnezyum eksikliği en önemli kramp nedenlerinden biridir. Ama kalsiyum eksikliğinin azlığı ya da fazlalığı da kramp yapar. Potasyum eksikse yine kramp ortaya çıkar. Bilhassa ayaklara giren gece krampların sorumlusu gizli şekerdir. Huzursuz bacak sendromu aslında gizli şeker belirtisidir. Gizli şeker varsa vücuttan her türlü mineral atılır.

Magnezyumun normal seviyesi ne olmalı?

Magnezyumun normal seviyesi ne olmalı?

Basit bir kan testiyle belirlenebilir. 2,5’in üzerinde olmalı. Doğal yenildiğinde, fındık fıstık yenildiğinde vücuda girer. Ama özellikle ilaç kullananlar, şeker hastalarında takviye gerekli olabilir.  YARIN: Tip 2 diyabet şeker ilaçlarıyla önlenemez