Önceki Fotolar

Kırışıklıkları önleyen besinler. Diyetinize bunları mutlaka ekleyin

Yaşlanmanın en büyük belirtilerinden biri yüzümüzde yavaş yavaş ortaya çıkan kırışıklar. Aynada kırışıklarımızı ilk gördüğümüz günden itibren onlarla mücadele etmenin yollarını da aramaya başlıyoruz. Diyetimize ekleyeceğimiz bazı besinler bu mücadelenin en güçlü silahları olabilirler.   

30 Ocak 2018, Salı 16:39
A A

Peki kırışıklıklara ne sebep oluyor? Kırışıklarımızın 2 suçlusu var: Birincisi güneşin verdiği zarar. Diğer sebep ise cildin yıllar içinde geçirdiği değişimler. Kırışma yüzümüzde mimiklerimizi en çok kullandığımız bölgelerde meydana gelmeye başlıyor. Alın bölgesi, göz ve ağız çevresi bunların başında geliyor.   

Bu bölgelerin aynı zamanda güneşe de en çok maruz kalan bölgeler olduğunu hatırlatmakta fayda var. Hava kirliliği, sigara, kilo, dehidrasyon, stres ve diğer çevresel faktörler de kırışık oluşumunda ektili oluyor.   

Peki besinler cildimizi kırışıklardan nasıl koruyor? Yapılan araştırmalar antioksidanlardan zengin, serbest radikalleri azaltan ve güneşin cilde verdiği zararları azaltan kolojen üretimine katkısı olan besinlerin kırışık önlemede yardımcı olduğunu kanıtlıyor. Bu besinlerin içerdiği faydalı yağlar da cildin nemli ve esnek kalmasını sağlıyor.   

Balık

Balık

Balık içerdiği yüksek omega-3 ile hem vücudumuzun hem de cildimizin en büyük dostlarından biri. Omega-3'ler cildin nemliliğini ve esnekliğini koruyan ve kırışıkların oluşumunu önleyen en önemli ajanlardan. Balığın içerdiği yağlar hücrelerde su tutulmasını sağlayarak cilt kuruluğunu ve bu kuruluktan kaynaklanan kırışmayı önlüyor. 

Zeytinyağı

Zeytinyağı

Cilt kuruluğu cildin nemi hapsetmesine engel olarak erken kırışmaya sebep oluyor. Yeteri kadar su içmenin cildi nemlendirdiğini düşünüyor olabilirsiniz ancak diyetinizde doğru yağlar olmadıkça bunu sağlamak mümkün değil. Zeytinyağı içerdiği sağlıklı doymamış yağlarla suyu hücrelere hapsederken bir yandan da faydalı antioksidanlar ve E vitaminiyle cildi korumaya yardımcı oluyor. 

C vitamini içeren besinler

C vitamini içeren besinler

Yüksek oranda C vitamini içeren besinler oksidanlar tarafından oluşturulan cilt hasarlarına iyi geliyor. Bu besinlerin içerdiği antioksidanlar cildin hem kurumasına hem de güneş yüzünden oluşan hasarlara karşı onarıcı etkiye sahip. 

Potasyum zengini besinler

Potasyum zengini besinler

Potasyum birçok besinde ama en çok da sebze ve meyvelerde bulunan bir elektrolit. Potasyum vücudumuzdaki hücrelerin sıvı dengesini korumakta çok etkili olan bir madde. Sodyumun dehidrasyona sebep olan etkisiyle mücadele eden potasyum suyu hücrenin içinde tutmaya yardımcı oluyor. Su kaybetmeyen cilt hücreleri cildin nemli, canlı ve kırışıksız kalmasını sağlıyor.  

A vitamini içeren besinler

A vitamini içeren besinler

Yapılan araştırmalar A vitamininin de kırışıkla savaşta etkili olduğunu kanıtlıyor. İki tür A vitamini var: Aktif A vitamini ve beta-karoten. Özellikle sarı ve turuncu sebzelerde bulunan beta-karoten tüketildiğinde aktif A vitaminine dönüşüyor. A vitamini vücudumuzun hemen hemen bütün hücrelerinde bir araya gelip daha büyük dokular oluşturmaya yarıyor. Bu etkisiyle de en etkili kırışık savaşçılarından biri haline geliyor. 

Yüksek protein içeren besinler

Yüksek protein içeren besinler

Cildimiz de proteinden oluşuyor. Bu yüzden yeterli protein alımı sağlamazsak cilt hücrelerimiz kendilerini yenileyemiyorlar, cansız ve kuru görünüm alıyorlar. Hücre yenilenmesi ve dönüşümü için elzem olan protein sağladığı bu yenilenmeyle kırışıkları da önlüyor. 

Bakliyatlar

Bakliyatlar

Yüksek miktarda lif, protein ve antioksidan içeren bakliyatlar toksinleri sindirim sisteminde hapsederek cilde zarar vermeden vücuttan atılmalarını sağlıyor. Aynı zamanda E ve C vitamininden de zengin olan bakliyatlar güneşin cilde vereceği zararlara karşı da çok iyi birer savaşçı.