Kırmızı hat cezası 5 bin liraya çıkarıldı

Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Başkanı Yavuz Eroğlu, kırmızı hatta tavan fiyata uymama cezasının caydırıcı hale getirilmesi taleplerinin Gümrük ve Ticaret Bakanlığı nezdinde karşılık bulduğunu, cezanın 5 bin liraya çıkarıldığını bildirdİ

12 Mart 2018, Pazartesi 15:59
A A
PAGEV'den yapılan yazılı açıklamada, Türkiye'nin, geçen yıl 157 milyar dolarlık ihracata imza atarken, aynı dönemde 234 milyar dolarlık ithalat gerçekleştirdiği hatırlatıldı.

İhracatta konteynerlerin ortalama yüzde 5’inin, ithalatta ise yüzde 18’inin "malların gümrük idaresince daha detaylı kontrol edilmesi" anlamına gelen "kırmızı hat"a düştüğü bildirilen açıklamada, gümrük idaresinin de bu kontrol işlemi sırasındaki hizmetleri liman işletmelerinden aldığı anımsatıldı.

Açıklamada, liman işletmelerinin bu zorunlu işlemler sırasında tahmil, tahliye, ardiye, saha içi taşıma ücretleri ve benzeri masraflar için firmalardan fahiş bedeller tahsis ettiği, Gümrükler Genel Müdürlüğü tarafından 2014'te yayımlanan "liman hizmet tarifesinin belirlenm"Kırmızı hat cezası 5 bin liraya çıkarıldı"
esi" konulu 2014/29 genelgenin, bu işlemler için tavan fiyatı belirlediği, bunlara uyma zorunluluğu getirdiği belirtildi.

Açıklamada, "Ancak kurala uymama cezası 102 lira gibi komik bir rakam olunca liman işletmeleri, kurala uymayıp şikayet gelirse cezayı ödeyip kurtuluyordu." denildi.

"EKSTRA YÜKLER SADECE SANAYİCİYE DEĞİL, ÜLKE EKONOMİSİNE YÜKTÜR"

Açıklamada görüşlerine yer verilen TOBB Plastik Kauçuk Kompozit Sanayi Meclisi ve PAGEV Başkanı Yavuz Eroğlu, kırmızı hatta tavan fiyata uymama cezasının caydırıcı hale getirilmesi taleplerinin Gümrük ve Ticaret Bakanlığı nezdinde karşılık bulduğunu, cezanın 5 bin liraya çıkarıldığını bildirdi.

Böylece yıllık 250 milyon lirayı bulan tutarın dış ticaret firmalarının cebinde kalacağını vurgulayan Eroğlu, şunları kaydetti:

"Kırmızı hat sorunu konusunda, geçen yıl meclisimizin yaptığı toplantıda cezanın caydırıcı hale gelmesini bakanlığımızdan talep ettik. Nitekim 10 Mart 2018 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan kanunla bu talebimiz kabul gördü ve ceza işlem başına 5 bin liraya yükseldi. Kırmızı hatta düşen malların kontrolü için liman işletmelerinin yaptığı zorunlu işlemlerden kaynaklı hizmetler için talep edilen fahiş bedeller, cezanın 5 bin liraya yükseltilmesiyle son bulacak. Böylece yıllık 250 milyon lirayı bulan haksız kazanç dış ticaret firmalarımızın cebinde kalacak.

Dış ticaretin ana unsuru olan lojistik maliyetleri gün geçtikçe artıyor. Limanlarla bağlantılı lojistik işlerinde tekelleşmeye varan yapılar, bu maliyetlerde önemli paya sahip. Bunları el birliğiyle çözmemiz gerektiğine inanıyoruz. Ekstra yükler sadece sanayiciye değil, ülke ekonomisine yüktür. Kırmızı hat, tartım ücreti, ordino bedeli gibi firmalara ekstra yükler bindiren sorunların çözümü konusunda PAGEV nezdinde aktif bir politika izliyoruz. İhracatın önündeki engelleri birer birer kaldırana kadar sorunların çözümü için mücadele etmeye kararlıyız."

AA