Ekonomi Kırsal kalkınma için oğlak seferberliği

Kırsal kalkınma için oğlak seferberliği

Paylaş
Kırsal kalkınma için oğlak seferberliği

Türkiye'deki kırmızı et krizinin altında koyun etinin tercih edilmemesi yatıyor. Bunun için Ankara merkezli oğlak eti tanıtım seferberliği başlatıldı. Ankara oğlağı ve koyunu tüm yurda tattırılacak

Murat GÜLDEREN, Posta Gazetesi Ekonomi Servisi

Et fiyatlarının düşmesinde kilit rol oynayacak küçük baş hayvan varlığının ve tüketiminin artması için Ankara merkezli 'oğlak seferberliği' başladı. Kırsal Hizmetler ve Jeotermal Kaynaklar Dairesi Başkanı Özgür Güven "Ankara, potansiyeli gereği küçükbaş hayvancılığın merkezi olmaya aday. Bu lezzeti tüm Türkiye'te tattırmak için çalışma başlattık. Bu et sevildikçe tüketimi artacak kırmızı ette denge yerine oturacak" dedi.

KRİZİN TEK SEBEBİ


Güven, Türkiye coğrafyasının, küçükbaş hayvan yetiştiriciliği konusunda elverişli olduğunu belirterek, "Bugün et krizinin altında yatan temel neden de büyükbaş hayvan eti. Küçükbaş hayvan eti tüketimi yüzde 12.5'lerde. Bu rakam yüzde 25'e çıktığında Türkiye, küçükbaş hayvan üretimi konusunda büyük rahatlama yaşayacaktır. Ancak arz ve talep dengesinin oturması için tüketimin yüzde 35-40 seviyelerine ulaşması gerekiyor" dedi.

YENİ PAZAR OLUŞTU

Küçükbaş hayvan etinin büyükbaş hayvan etinden daha lezzetli, daha kaliteli ve daha sağlıklı olduğuna dikkat çeken Güven şunları söyledi: "Zincir marketlerde oğlak satışına başladık. Bu noktada tüm Türkiye'de bir pazar yarattık. Ankara oğlağı, restoranların mönülerinde yer aldı. Büyük bir sinerji oluştu. Tüm bunlar büyükbaş hayvan eti üstündeki stresi azaltıyor. Bu kampanyaların büyümesi daha az ithalat demek."

GURMELERE ÇAĞRI


Aynı çalışmayı Ankara keçisi ve koyunu için de hızlandıracaklarını kaydeden Güven, şöyle devam etti: "Küçükbaş hayvan eti konusunda gurme köşe yazarlarımızı, restoran işletmecilerimize sesleniyoruz. Bizi kahveye çağırsınlar gelelim, birlikte projeler üretelim. Amacımız küçükbaş hayvan et fiyatlarının tüketiciyi zora sokmayacak bir biçimde artması yönündedir."

TALEP SORUNU KALKIYOR


Temel hedeflerinin küçükbaş hayvancılığın Türkiye açısından stratejik önemine dikkat çekmek olduğunu söyleyen Güven "Türkiye olarak bilinçli et tüketiminden uzaklaştık. Kuzu ve oğlak eti kampanyaları ile tüketiciyi bilinçlendirmeyi hedefliyoruz. Oğlak etinin talep sorunu vardı, tüketilmiyordu. Düzenlediğimiz kampanya ile bunu başardık. Koyun ve keçi etinin tüketimi artmalı.

Haberin Devamı