Kışın içinizi ısıtacak 10 yiyecek ve içecek (Kışın nasıl beslenmeli?)

Havalar soğumaya başladıkça değişen kıyafetler gibi yemek tercihlerimiz de değişiyor. Isınmak amacıyla seçtiğimiz yiyecekler doğru mu yoksa yanlış mı? İşte kış aylarında vücut ısınızı yüksek tutacak yiyecek ve içecek önerileri

23 Aralık 2017, Cumartesi 15:38
A A

Özellikle havaların soğumasıyla tatlı veya karbonhidrattan zengin yiyeceklere eğilimimiz artar. Oysa ki bunlar kan şekerimizde ani yükselmelere neden olacağından çabuk acıkma ve sürekli bir şeyler yeme isteğini artırır. Çabuk yorulma ve uyku hali yaratır. Sadece anlık kendimizi iyi hissetmemizi sağlar. İşte Medical Park Fatih Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevil Nas Şan'dan tatlı ve hamur işleri yerine tüketeceğiniz hem enerjinizi yükseltecek hem de vücut ısınızı artıracak besin önerileri:  

KÖK SEBZELER

KÖK SEBZELER

Kabak, tatlı patates, havuç, lahana gibi kök sebzeleri sindirirken vücut daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar. Bu da vücut ısısını artırır.

TARÇIN

TARÇIN

Tarçın kan şekeri düzeyini dengede tutar. Lif içeriği yüksek olan tarçın vücut ısısını artırır, tatlı isteğini azaltır. Toz olarak süt, yoğurt gibi besinlerde, çubuk tarçını suya ya da çaylara ekleyebilirsiniz.

TAZE ZENCEFİL

TAZE ZENCEFİL

Bağışıklığı güçlendiren zencefil vücut ısısını artıran besinlerin başında gelir.

HAVLICAN

HAVLICAN

Çin zencefili olan havlıcan vücut ısısını artırır. 1 bardak sıcak suya, ıhlamura veya yeşil çaya yaklaşık 1 çay kaşığı havlıcanı ince kıyıp 5 dakika bekletip tüketebiliriz.

KARABİBER

KARABİBER

Karabiberde bulunan biberin maddesi sinir sistemimizi uyararak ısı üretimini artırır.

ZERDEÇAL

ZERDEÇAL

İçindeki kurkumin etken maddesi bağışıklık sistemini güçlendirir. Antikanserojen olmasının yanı sıra vücut ısımızı yükseltir.

ACI BİBER

ACI BİBER

İçerisindeki kapsaisin metabolizma hızını dolayısıyla vücut ısısını artırır.

IHLAMUR

IHLAMUR

Virüslerin neden olduğu hastalıklara karşı savunucu olan ıhlamur, terlemeyle birlikte vücut ısısını artırır.

DEMİRDEN ZENGİN BESİNLER

DEMİRDEN ZENGİN BESİNLER

Demir ve mineral eksikliğinin neden olduğu anemi sorunu olanlar daha fazla üşür. Kırmızı et, pekmez, siyah çekirdekli kuru üzüm gibi demiri zengin besinler kansızlık sorununa fayda sağlayarak ısınmamızı artırır. Her gün 2 çorba kaşığı pekmez (kan şekeri ile ilgili sorununuz yoksa), 2 yemek kaşığı siyah kuru üzüm ve günde bir kez 120-150 gram kırmızı et tüketimi faydalı olacaktır.

YEŞİL ÇAY

YEŞİL ÇAY

İçerisindeki kateşinler sayesinde güçlü antioksidant olan yeşil çayı günde 3 fincan içerek hem metabolizma hızımızı hem vücut ısımızı artırmış oluruz. Poşet kullanırsak sıcak suda 1 dakika; demleme şeklinde yapacaksak kaynayan suda 5 dakika demlenmesi yeterli olur.

İÇİNİZİ ISITACAK ÇAY TARİFİ

İÇİNİZİ ISITACAK ÇAY TARİFİ

Bir fincan yeşil çaya veya ıhlamura; bir dal tarçın, bir çay kaşığı rendelenmiş taze zencefil, yarım çay kaşığı karabiber, bir çay kaşığı zerdeçal, bir kabuklu dilimlenmiş limon koyun. 10 dakika beklettikten sonra afiyetle tüketin. Bu karışımdan günde 2 fincan içmek hem vücut ısınızı hem de bağışıklığınızı artıracaktır.