Ekonomi Koç ikna etti, Ford ağır vasıtaya döndü

Koç ikna etti, Ford ağır vasıtaya döndü

Paylaş
Koç ikna etti, Ford ağır vasıtaya döndü

Ford Otosan'ın 50'nci Yaş kutlamalarına gelen Ford Motor'un Başkanı Billy Ford, kendisine gösterilen kamyonu beğendi ve bu aracın geliştirilmesini istedi. 75 milyon dolarlık yatırım yapılan kamyon, Brezilya ve Türkiye'de üretilecek, 65 ülkede satılacak

HAKAN ÇELİK

Haberin Devamı

20 bin üretim, 5 bin ihracat

Ford 1986’da iddiasını kaybettiği ağır ticariye Koç ile geri dönüyor. Otosan’ın 50’nci Yaş kutlamasına gelen torun Bill Ford, kendisine gösterilen kamyonu beğendi ve bu aracın geliştirilerek tüm dünya pazarlarına satışa çıkarılmasını istedi. 75 milyon dolarlık yatırım yapılan yeni kamyon, Brezilya ve Türkiye’de üretilecek, 65 ülkede satılacak. 2020’ye kadar 20 bin kamyon üretilecek, 5 bini ihraç edilecek.

65 ülkede yollara çıkacak

Koç Grubu, 50 yıl önce başladığı Ford kamyon üretimini, dünya devinin operasyonuna çevirdi. Türkiye’de üretilip, ağırlıklı iç pazarda satılan Ford kamyonlar, 5 yıl içinde 65 ülkenin yollarına çıkacak. Dünya devi şirketin ana hissedarı Billy Ford, 50’nci yıl törenleri için geldiği İstanbul’da, Türkiye’de üretilen Cargo kamyonu görüp, ‘one ford, one model’ kapsamında projenin düğmesine bastı.

Haberin Devamı

Otosan mühendislik merkezi

Ford’un kamyon segmentine dönmesinde başrol oynayan Koç’un Otosan’ı ilk kamyonunu montaj hatlarından indirdikten 50 yıl sonra Ford’un kamyon üretim ve mühendislik merkezi oldu. Halen Türkiye’de 1 milyar dolara varan yatırım yapan şirket görüşmeler sonrasında Amerikan devini, Cargo adıyla yeni bir çekicinin geliştirilerek “One Ford” (Tek Ford) stratejisi çerçevesinde üretilmesine razı etti.

Üretim Türkiye ile Brezilya’da

Otosan, Brezilya Ford ile birlikte Cargo’yu geliştirecek. Aracın mühendislik altyapısı, tasarımı, Türk mühendislerince Gebze’deki Ford Otosan mühendislik merkezinde geliştirilecek. Bu nedenle 6 Brezilyalı mühendis Türkiye’ye geldi. İkinci aşamada daha çok Ford Brezilya çalışanı Türkiye’ye gelecek. Yeni Cargo kamyon Ford Otosan’ın Eskişehir’deki İnönü fabrikasında üretilecek.

Cargo dünya markası olacak

Şirket, yeni Cargo ile ağır kamyonda dünya çapında oyuncu olacak. Cargo’nun ihraç edildiği ülke sayısı 65’e çıkacak. Ford Otosan, yılda 5 bin adet kamyonu Orta Avrupa, Ortadoğu, Rusya, Türk Cumhuriyetler, Kuzey Afrika gibi bölgelere ihraç edecek. İhracat 60 milyon euro’dan 300 milyon euro’ya çıkacak. Brezilya pazarında satılacak Cargo’nun parçaları da Türkiye’den gidecek.

Haberin Devamı

Bill Ford’u kamyonla ikna etti

Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, strateji ve ürün geliştirme konusunda Brezilya ile görev bölümü yapıldığını belirterek, “Sao Paulo’da 40 bin, Eskişehir’de 20 bin kamyon üretilecek. Hedefimiz Ford markasını ağır kamyon sektöründe Avrupa’nın en büyükleri arasına sokabilmek” dedi. Nuri Otay şöyle konuştu: “Bu yatırım için Bill Ford’u zor ikna ettik. Bill Ford İstanbul’a geldiğinde görüşmeler yapıldı. Fotoğrafları bile Cargo kamyonun önünde çektirdik. Boşuna değildi.”

YENİ FORD TRANSIT 2013’TE YOLLARDA

1 milyar doları bulacak yatırımla yeni Transit ve yeni bir küçük hafif ticari araç üretecek olan Ford Otosan’ın yeni Transit’inin 2013’te yola çıkması bekleniyor. Yeni küçük hafif ticari ise 2014 gibi satışa sunulacak. Genel Müdür Nuri Otay, Türkiye’deki üretim kapasitesini 400 bin adete yükselttiklerini hatırlatarak, “Bunun 300 bine yakın kısmı yeni Transit üretimi için kullanılacak. 100 bin adeti çok az aşacak kısmı ise yeni mini hafif ticari araç üretimine ayrıldı” dedi.

Haberin Devamı

İkinci yarıda frene basarız

Nuri Otay, yılbaşında otomotiv sektörürün 1 milyon adetlik satışları konuşmaya başladığını ancak ekonomiyi soğutmaya yönelik önlemlerle bu öngörülerin 800-900 bine indiğini söyledi. Yılın ilk yarısında patlayan satışların ikinci yarıda frene basacağını belirten Otay, “Mevsimsel olarak Temmuz daha yavaş geçek. Ağustos’ta Ramazan başlıyor. Eylül’de Şeker Bayramı derken, satışlar düşecektir” diye konuştu.

Türkiye’de araç filoları Avrupa’dan hızlı büyüdü

TEB Arval’in desteğiyle, Türkiye’de filo yönetimi konusunda bu yıl ikincisi hazırlanan CVO Filo Barometre 2011 Araştırma Raporu’nun sonuçları açıklandı. Toplam 15 ülkeden 4.500 firmanın görüşlerinin yer aldığı rapora göre Türkiye’de filo araç kiralama sektörü, birçok ülkeyi geride bırakarak 1.8 milyon adetlik bir filo büyüklüğüne ulaştı. Böylece toplam 9.9 milyon adet araç bulunan pazarda, şirket filolarının payı yüzde 18.4’e ulaştı. Türkiye’de söz konusu sektörün Avrupa’nın üzerinde bir büyüme kaydetmesi bekleniyor.

Haberin Devamı

Araştırmaya katılan Avrupa’daki filo yöneticilerinin yüzde 15’i, Türk yöneticilerin ise yüzde 56’sı sektörün önümüzdeki 3 yılda daha da büyüyeceğini öngörüyor. 2014 yılında Türkiye’de toplam araç sayısının 11.9 milyon adette, bunu içindeki filo araçlarının sayısının ise 2 milyon adete yaklaşması öngörülüyor.

2015 yılında ise toplam araç sayısının 12.4 milyon adete, filodaki araç sayısının ise 2.3 milyon adete yaklaşacağı tahmin ediliyor. İstanbul Sakıp Sabancı Müzesi the Seed’deki toplantıda açıklanan raporun sunumuna TEB Genel Müdürü Varol Civil, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, TEB Arval Genel Müdürü Luc Soriau ve CVO Başkanı Vincent Rupied’in de aralarında bulunduğu sektör temsilcileri katıldı.

70 bin liraya üçü bir arada

Renault Megane ailesinin üzeri açık seçeneği Megane Coupe-Cabriolet 1.5 dCi 110 beygirlik motor ve EDC otomatik şanzıman kombinasyonuyla 70 bin TL’ye bayilerdeki yerini aldı. Yeni otomobil coupe’lerin şıklığı ile cabriolet’lerin verdiği kullanım keyfini bir arada sunuyor.

Öncüsünün başarısını sağlayan unsurlarla -camlı büyük tavan ve zengin donanım yelpazesi- güçlenen Megane Coupe- Cabriolet müşterilerine sunduğu ilave özelliklerle daha da ileri gidiyor. Otomobilin ilk bakışta dikkati çeken özellikleri arasında çift kavramalı yepyeni otomatik vites kutusu EDC (Efficient Dual Clutch) var.

Yüksek güvenlik donanımı

Konfor ve pratik günlük kullanıma uygunluk ve yüksek güvenlik donanımı otomobilin diğer avantajları arasında. Megane Coupe Cabriolet’nin standart donanımında ABS, ESP, ASR CSV, 6 hava yastığı, araçtan uzaklaşıldığında kapıları kilitleyen ‘eller serbest’ Renault kart sistemi, yağmur ve ışık sensörü, çift bölgeli elektronik klima, hız ayar ve sınırlayıcı, deri direksiyon ve deri vites topuzu, Plug&Music (USB, mini-Jack) bağlantılı ‘3D sound by Arkamys’ audio sistemi ve ısıtmalı deri koltuklar da bulunuyor.