Kriz tüketiciyi bilinçli yaptı

Metro Toptancı Market Genel Müdürü Hakan Ergin, krizin, tüketiciye bilinçli alışveriş yapmayı öğrettiğini söyledi

Kriz tüketiciyi bilinçli yaptı

Hakan Ergin, "Bakkal/Market Gezici Çözüm Noktası" isimli Metro TIR’ının esnafla buluşması törenine katılmak üzere geldiği Adana’da, yaptığı açıklamada, 30’dan fazla ülkede faaliyet gösteren Metro gros marketlerinin Türkiye’de hızla büyüdüğünü, bundaki en önemli etkenin ucuzluğun yanı sıra müşteri profilini yakından tanıyıp, hizmet sunumunda bunu dikkate almaları olduğunu söyledi.

Metro toptancı marketlerinde müşteri memnuniyetinin ön planda tutulduğuna işaret eden Ergin, bu kapsamda her yörenin müşteri profilini yakından tanıdıklarını belirterek, şunları kaydetti:

"Örneğin, bu krizin öğrettiği en önemli şey tüketici bilinçlenmesi oldu. Zira, eskiden Türkiye’de en çok araştıran ’İzmir tüketicisi’ vardı, şimdi her yerde araştıran tüketici profili oluştu. Artık hiçbir tüketici markete gidip gözü kapalı fiyatlara bakmadan alışveriş yapmıyor.

Yine örnek vermek gerekirse, İzmir tüketicisi hangi marketin neyi ucuza sattığını iyi bilir. İki üç kalem ürünü bir marketten, birkaç kalem ürünü başka bir marketten alır. Ancak, İstanbul’da ulaşım zor ve pahalı olduğu için böyle bir durum söz konusu olmuyor.

Ama diğer birçok kentte tüketici artık market market gezmeye başladı. Metro marketler olarak bundan rahatsızlık duymuyoruz. Biz de tüketiciye araştırarak alışveriş yapmalarını öneriyoruz."

Ergin, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nca çalışmaları sürdürülen ve kamuoyunda "Hipermarketler Yasa Tasarısı"na değinirken ise, "bu yasanın, rekabeti sevmeyen üreticilerin rekabetçi üreticilere karşı korunması yasasına dönüştüğünü" savundu.

Yandex.Metrica