Ekonomi Küçükler birleşme yoluyla büyüyecek

Küçükler birleşme yoluyla büyüyecek

Paylaş
Küçükler birleşme yoluyla büyüyecek

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, KOBİ'lerin büyük çoğunluğunun küçük ölçekte olduğunu belirterek, ölçek büyütme konusunda teşvik başlatacaklarını söyledi

YASAL DÜZENLEME HAZIR

Haberin Devamı

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) ölçek büyütme konusunda teşvik edilmesi gerektiğini söyledi. Türkiye’deki işletmelerin yüzde 99.8’inin KOBİ olduğunu ve bunların önemli bir bölümünün küçük ölçekli olduğunu belirten Ergün, “Küçük ölçeklilerin ya yeni finansmanla ya yeni yatırım imkanlarıyla ya da birleşmelerle büyük ölçeğe ulaşmasını teşvik edeceğiz. Bununla ilgili yasal düzenleme yaptık. Bu yasal süre 2009 sonunda doluyor” dedi.

MODEL ÜZERİNDE ÇALIŞILIYOR

Bakanlar Kurulu kararıyla kurulan Türk Tasarım Danışma Konseyi’nin ilk toplantısında konuşan Nihat Ergün, sürenin uzatılmasıyla ilgili çalışmalar yapılacağını belirtti. Ergün şöyle konuştu: “Bunu daha kalıcı hale getiren birleşmeleri teşvik eden bir model üzerinde çalışacağız. KOBİ’lerin inovasyon, tasarım gibi konularda daha aktif olabilmeleri için Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı’nı (KOSGEB) bu alandaki çalışmalara odaklandıracağız.”

Haberin Devamı

TASARIM ENTEGRE EDİLMELİ

Türkiye’nin uluslararası rekabet gücünü artırmak için tasarım stratejilerinin ve politikalarının belirlenmesi, Türk tasarımcılarının desteklenmesi gibi amaçlarla kurulan Türk Tasarım Danışma Konseyi yılda iki defa toplanacak. Tasarımın öncelikle KOBİ’ler olmak üzere tüm işletmelere entegre edilmesi gerektiğini belirten Ergün, “Türkiye olarak farkımızı hissettirecek tasarımlar ortaya çıkarmak durumundayız. Ancak bu şekilde giremediğimiz pazarların kapıları Türkiye’ye açılacaktır” dedi.

VİZYONLAR REVİZE EDİLMELİ

Nihat Ergün, işletmelerin, ayakta kalmak için katma değer oluşturması gerektiğini kaydederek “Türkiye’nin en ücra köşesindeki üreticiden İstanbul’a varıncaya kadar tüm sanayicilerimiz üretim ve pazarlama vizyonunu revize etmek durumunda. Türkiye’nin her köşesinde, bir şeyler yapmak isteyen, üreten, ancak geleneksellikten kurtulamadığı için ürettiğini katma değere dönüştüremeyen çok sayıda müteşebbisimiz var. Bunların önüne yol haritası koymak Türkiye’nin menfaatinedir” diye konuştu.

Haberin Devamı