Kurban Bayramı'nda 9 güne 9 öneri

Kurban Bayramı'nda beslenmede büyük değişikler olur. Bayram süresince öğünlerin saatleri ve düzeni değişir. En önemli değişim ise et tüketiminin artmasında olur

08 Eylül 2016, Perşembe 11:38 Son Güncelleme: 29 Eylül 2016, Perşembe 17:18
A A

Kurban Bayramı'nda beslenmede büyük değişikler olur. Bayram süresince öğünlerin saatleri ve düzeni değişir; en önemli değişim ise et tüketiminin artmasında olur. “Bayramda hazımsızlık, mide ağrısı, bulantı, kabızlık, kalp çarpıntısı, tansiyon yüksekliği gibi sorunların olmaması için beslenme konusunda tedbirler alınmalıdır” diyen Diyetisyen Ayşe Tuğba Şengel, bayramda nelere dikkat edilmesi gerektiğini özetledi:

Kurban Bayramı'nda beslenmede nelere dikkat edilmeli?

Kurban Bayramı'nda beslenmede nelere dikkat edilmeli?

Kesilmiş et dinlendirildikten sonra tüketilmeli.

Kızartma ve kavurma yerine; haşlama, ızgara ve fırında pişirme yöntemleri tercih edilmeli.

Fazla tüketilen çikolata, şeker, tatlı ve et tüketimi hem kolesterol hem de kilo artışına neden olabileceğinden bayram ziyaretlerinde ikramların tüketimine dikkat edilmeli.Özellikle sütlü veya meyveli tatlılar gibi hafifi tatlılar tercih edilmeli.

Bayramda sebze ve meyve tüketimi de atlanmamalı ve posadan zengin besinler tüketilmeli.

Bayram süresince fiziksel aktivite ihmal edilmemeli.

Günde 2,5 litre su tüketimine dikkat edilmeli.

Kahvaltı öğünü gün içinde sindirim kolaylığı için atlanmamalı.

Dana etinin yaklaşık 100 gramında 90 mg kolesterol varken karaciğerinde 300 mg kolesterol bulunduğu için fazla miktarda ciğer tüketiminden kaçınılmalı.

Etin yanında bol salata veya taze nane- maydanoz tüketilmeli.