Kuyumcuya sevgili dopingi

10 milyar dolarlık kuyumculuk sektörü Sevgililer Günü'ne kilitlendi. Firmalar yaptıkları indirim ve kampanyalarla satışlarını artırmayı planlıyor

Kuyumcuya sevgili dopingi

Kalp figürü öne çıkıyor

Satışlarının büyük kısmını yazın düğünlerde gerçekleştiren kuyumcuların son yıllarda yaptığı tanıtım ve sponsorluk çalışmaları işe yaradı. Artık Sevgililer Günü ve Anneler Günü de satışlarda önemli paya sahip oldu. 14 Şubat’ta kutlanan Sevgililer Günü’nü fırsat bilen firmalar, kampanyalara sarıldı.

Pırlantalarla süslü kalp figürlerinin öne çıktığı özel koleksiyonlarda kolye, tek taş pırlanta yüzük, küpe, nazar boncuklu bileklik, erkekler için de kol düğmeleri ile kravat iğneleri dikkat çekiyor.

300 liraya pırlanta

Altınakar, Koçak Gold, Adil Mücevher, Ariş ve Altınbaş firmalarının ‘Sevgiler Günü’ kampanyalarında 300 liraya dahi pırlanta yüzük bulmak mümkün. Ayrıca yüzde 20-30 indirim ve 12 aya varan taksit seçenekleri de sevgilileri bekliyor.

Bir asırdır kuyumculuk yapan, Türkiye’nin yanı sıra yurtdışında da tanınan Mardinli Altınakar Kuyumculuk’un sahibi Abit Malgaz en çok, fiyatı 500 ile 1000 lira arasında değişen takıların ilgi gördüğünü belirterek, “Daha çok küçük ama şık parçalar isteniyor” dedi.

10 milyar dolarlık sektör

Türk Mücevherciler Birliği’nin verilerine göre kuyumculuk sektörünün büyüklüğü 10 milyar dolara ulaşıyor. Sektörde faaliyet gösteren 40 bin işletmede, 250 bin kişi hizmet veriyor. Türkiye’de kuyum işi genelde ailelerin elinde.

Dedesinin Mardin’de başladığı kuyum işini Altınakar adıyla markalaştıran Abit Malgaz altından sadece küpe, kolye, bilezik ve yüzük gibi takı yapmıyor. Malgaz, “Geçtiğimiz yıllarda saf altından Buda heykeli yaptık. Türkmenistan’a 22 ayar altından kırbaç gönderdik” dedi.

Satfiye YUVA KİREÇCİ