Ekonomi LC Waikiki krizde büyüdü

LC Waikiki krizde büyüdü

Paylaş
LC Waikiki krizde büyüdü

LC Waikiki krizde büyüdü

LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, 2009 kriz döneminde yüzde 38 büyüdüklerini ve 950 milyon TL ciroya ulaştıklarını belirterek, bu yıl, yurt içinde her hafta, yurt dışında ise her ay mağaza açacaklarını bildirdi.

Haberin Devamı

Antalya Girişimci İşadamları Derneği’nin (AGİD) düzenlediği "Tecrübe Paylaşım Toplantısı"na katılmak üzere Antalya’ya gelen LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük AA muhabirine yaptığı açıklamada, müşteri odaklı firmaların kriz bittikten sonra çok hızlı bir büyüme içerisine girdiğini söyledi. Kriz döneminde yatırımlarını kısmadıklarını, eğitime önem verdiklerini ve reklam çalışmalarına ayrılan bütçede de kısıtlamaya gitmediklerini belirten Küçük, rakiplerinin ise yatırımları ve reklam harcamalarını azalttığını kaydetti. LC Waikiki’nin küresel ekonomik krizin en şiddetli hissedildiği 2009 yılında yüzde 38 büyüdüğünü anlatan Küçük, şöyle konuştu:

"LC Waikiki rakipleriyle olan arasını açarak gidiyor. 2009 krizinde yüzde 38 büyüdük ve 950 milyon TL ciro yaptık. 275 mağazamız var. 120 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Bu yıl da yüzde 40 büyüme hedefledik. Yurt içinde her hafta, yurt dışında her ay mağaza açacağız. LC Waikiki son krizi bu şekilde tamamladı. Kriz başladığında likiti iyi olan bir firma idi. Nakit akımında bir problem yoktu. Öz sermaye ile dönen bir grubuz. Kriz dönemi için 3-4 senaryo hazırladık. En kötü senaryoya göre hesabımızı kitabımızı yaptık. Ancak 2009’da ayağımızı gazdan çekmedik. Yaklaşık 50 yeni mağaza planlamıştık. 50 mağaza yaklaşık 75 bin metre kare satış alanıydı. Bunu yıl sonu itibariyle gerçekleştirdik ama 2009’u bir önceki yılın fiyatlarının yüzde 40’ının altında tamamladık. Daha düşük maliyetle daha büyük yatırımlar yaparak çıktık."

Haberin Devamı

Genelde kriz anlarında şirketlerin öncelikle reklam ve eğitim harcamalarından kıstığını ifade eden Küçük, bunun aksine kendilerin bunu yapmadıklarını vurguladı. Vahap Küçük, "Halbuki krizlerde en fazla ihtiyaç duyduğumuz eğitim ve reklamdır. Bunu yapabilmemiz için de paramızın olması gerekiyor. Krizde mağazalarımızda ’kriz’ kelimesini yasakladık. Müşteri sorduğunda (İşler gayet iyi, hiç problem yok. Geçen yılki satışlarımızı yakalıyoruz) diyeceksiniz diye tembihledik. Çünkü krizin yüzde 50’sinin psikolojik olduğunu hepimiz biliyoruz."

Haberin Devamı

Krizde rakiplerinin bir çoğunun siparişlerini yüzde 50 oranında azalttığını LC Waikiki’nin ise tam tersine siparişlerin tamamını satın aldığını kaydeden Küçük, şöyle devam etti:

"Biz 38 büyüdük ama aslında müşterilerimiz alışverişlerini artırmadı. Rakiplerin payını alarak büyüdük. Müşteriler rakiplerde mal bulamadılar. Rakiplerimiz de kriz var diye fiyatlarını yükseltti. Müşteri hesabını kitabını iyi yapıyor. 2010 yılında Türkiye’de haftada bir, yurt dışında da ayda bir mağaza açmayı hedefledik. Yurt içinde 52, yurt dışında 12 mağaza açmayı planlıyoruz. Bu da yaklaşık 100 bin metre kare bir satış alanı demek. Türkiye’deki üretim firmalarımızın bir kısmını Mısır, bir kısmını da Bangladeş’e götürdük. Nasıl Avrupa ve Amerika’da üretim bittiyse, Türkiye’de de üretimin belli bir zaman sonra biteceğini öngörerek hiç bilmediğimiz bir alana girdik."

Küçük, Romanya, Arnavutluk, Bosna, Irak’ta mağazalar açmayı planladıklarını halen Rusya ve Romanya’da ikişer, Arnavutluk’ta ise bir mağaza bulunduğunu söyledi.

Haberin Devamı