Liderlerin seçim maratonu

2011 seçimleri için liderler neredeyse Anadolu'da basılmadık toprak bırakmadı

Liderlerin seçim maratonu

BAŞBAKAN ERDOĞAN: Erdoğan, seçim kampanyası boyunca 45 bin 944 km uçtu. 92 saat havada kaldı. Kampanyasında 1 milyon 200 bin kişi çalıştı. 2007 seçiminde toplam 54 ile giden Erdoğan da bu kez daha çok gezdi ve 68 ile gitti.

Gitmediği illerden biri Kılıçdaroğlu’nun memleketi Tunceli’ydi. Doğuda yaptığı mitingler ses getirdi, İzmir mitingi AKP tarihine geçti. Erdoğan tüm mitinglerde prompter’dan konuştu.

NEREDE OY KULLANACAĞINIZI ÖĞRENİN

Sümeyye Erdoğan mitinglerinde babasını yalnız bırakmadı. Babası miting alanında şarkı söylerken fotoğraflarını bile çekti. Güvenlik önlemleri en üst düzeydeydi. Keskin nişancıların yanı sıra nükleer ve biyolojik silahlara karşı önlemleri de alındı.

CHP LİDERİ KILIÇDAROĞLU: CHP seçim çıkarmasına Samsun’da başladı, İzmir’de bitirecek. Kılıçdaroğlu 300 mitingle selefi Baykal’ı 10’a katladı. Kılıçdaroğlu 81 ilin tamamında ve çok sayıda ilçede toplam 140 miting yaptı.

Kılıçdaroğlu, güzergâhta toplanan kalabalığın isteği üzerine 160 kez de mini miting denebilecek konuşmalar yaptı. Böylece 300 mitinge ulaşan Kılıçdaroğlu, 2007’de 31 ilde miting düzenleyen selefi Baykal’ı 10’a katladı.

52 bin 500 km jet, 15 bin 400 km helikopter uçuşuyla koplam 67 bin 900 km. uçtu. Kılıçdaroğlu’nun miting programı helikopter nedeniyle Sivas ve Silopi aksadı. Konuşmalarının çoğunu doğaçlama yaptı. Kampanyada 15 rapor, 3 kitapçık, 1 kitap, 20 broşür 55 milyon adet basıldı. 15 tv ve 20’yi aşkın sosyal medya reklamı çekildi.
Tanıtım filmleri; 43 ulusal TV’de 35 milyon 466 bin 148 kişiye, 20 ulusal gazetede 13 milyon 369 bin kişiye, 3 bin 302 sinemada 3 milyon 250 bin kişiye ulaştırıldı. Kampanyada 180 internet sitesi kullanıldı. 2 bin billboard reklamı verildi.

MHP LİDERİ BAHÇELİ: Seçim startını ilk Bahçeli verdi. En az miting yapan liderdi, bu kez 57 ile birden gitti. Yüz yüze iletişime önem verdi. Pek çok televizyonda canlı yayın programına katıldı.

Karayolunu tercih eden Bahçeli, bu kez ilçe ziyaretlerine ağırlık verdi. Seçim çalışmalarını ilçelerden başlattı, esnaf ve belediye ziyaretleri yaparak vatandaşla yüz yüze iletişim kurdu.

Kampanyanın 2. ayağında il merkezlerinde daha geniş katılımlı mitingler düzenledi. Bahçeli, ilçe ziyaretlerinde yaptığı konuşmalarda prompter kullanmadı. Konuşmalarında, halk dilini, kullandı. Hilal Kart’ı anlatırken kullandığı ‘Püskevit’ ile seçim sürecine damga vurdu.

İl merkezlerindeki mitinglerde ise kendi hazırladığı metni prompter’dan okudu. Diyarbakır’da seçim mitingi gerçekleştirdi. Kampanyasını memleketi Osmaniye’de bitirdi.

Yandex.Metrica