Liflerin kraliçesi: Cennet hurması

'Trabzon hurması' olarak da anılan cennet hurması lif açısından oldukça zengin. Antioksidan kapasitesi çok fazla olan bu besinin faydaları da saymakla bitmiyor

03 Mart 2015, Salı 12:38
A A

Şişli Florence Nightingale Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Kayan Tapan, adım adım cennet hurmasının özelliklerine dikkat çekiyor:

1-Antioksidan kaynağı:
Sağlık için yaralı olan değerli antioksidanları içerir. Taze meyvesi likopen, lutein, zea-ksantin, kripto-ksantin, beta-karoten ve A vitamini gibi diğer antioksidanları da içerir. Aynı zamanda bu bileşikler, çeşitli hastalık süreçlerinde rol oynayan, vücudun savunma sistemini bozan metaboliklere karşı vücudumuzu koruyucu etki gösterir.

2-Göz sağlığına birebir: İçeriğindeki antioksidanlar, özellikle yaşlılarda göz sağlığı için oldukça önemli.

3-C vitamini kaynağı: Önemli bir C vitamini kaynağıdır. Kuvvetli bir antioksidan olan C vitamini, enfeksiyonlara karşı vücut direncini artırır. Günlük C vitamini gereksiniminin yüzde 12'sini 100 gr Trabzon hurması ile karşılayabiliyoruz.

4-Bakır deposu: Potasyum, mangan, bakır ve fosfordan oldukça zengin olan cennet hurmasının 100 gr’ı günlük mangan içeriğinin yüzde 15’ini, günlük bakır içeriğinin ise yüzde 12’sini kapsar. Bakır içeriği, bağışıklık sistemi desteklediğinden savunma sistemini kuvvetlendiren enzim yapısına katılır. Yani, vücudu savunan mekanizmaların çalışmasına yardımcı olur. Bakır da en az mangan kadar bağışıklık sistemi desteklemesinin yanında, kırmızı kan hücrelerinin de yapımını sağlar.

5-Mide bağırsak sorunlarına son: Lif içeriğinin yüksek olması, mide-bağırsak sisteminin çalışmasını sağlayarak kabızlığı önleyecektir. Mide ve bağırsakta oluşabilecek irritabl bağırsak sendromunu engeller.

6-Kalp sağlığına kalkan: Yüksek lif hipertansiyonu önlerken kalp sağlığını da korur. Bağışıklığı kuvvetlendirerek hastalıklara karşı koruyucu etki sağlar. Karbonhidrat içeriğinin yüksek olmasından dolayı şeker hastalığı olan bireyler, 1 orta boy cennet hurmasının yarısını bir ara öğünde tüketmeliler.



YAPIN!

CENNET HURMASI PEKMEZİ

Kaynatılarak şeker ilave edilmeden yapılan cennet hurması pekmezi, şeker ilave edilmediği için kahvaltılarda 1 tatlı kaşığı tüketilebilmektedir. Ayrıca içine isteğe bağlı eklenen ceviz ve fındık, pekmezin omega 3 içeriğini artırır ve pekmezin glisemik indeksini düşürür.

Şeker hastası olan bireylerin 1 yemek kaşığı sabah kahvaltılarında bu pekmezi almasında bir sakınca yoktur. Ayrıca lif ve iyi yağ içeriğinin yüksek olmasından dolayı, kabızlık şikayetini ortadan kaldırarak mide ve bağırsak sistemini rahatlatmaktadır.

PİŞİRİN!

ŞEKERSİZ CENNET HURMASI MUHALLEBİSİ

-5 adet yumuşak Trabzon hurması
-3 yumurta
-1 su bardağı süt
-1 paket vanilya

Hurmaları yıkayıp ince bir tel süzgeçten veya kevgirden geçirip püre haline getirin. (Kevgirin üzerinde kalacağı için kabuklarını soymaya gerek yok). İçine yumurtaları, vanilya ve sütü ekleyip iyice çırpın. Küçük fırın kaplarına karışımı bölüştürün. Kapları fırın tepsisine dizip tepsiye kapların yarı hizasına gelecek kadar sıcak su ekleyin. Yaklaşık 25 dakika fırında pişirin. Soğuması için hemen dışarı çıkarın. Soğuduktan sonra kolayca ters çevirerek servis edebilirsiniz.

6 kişilik bu tarifin özelliği, şeker içermemesi ve yüksek proteinli olmasıdır. Bu sebeple zayıflama programında olan hastalar, ara öğünlerinde tüketebilirler. 1 porsiyonu 142 kalori olan bu tatlı, hem şeker ihtiyacını giderir hem de protein içeriğinden dolayı tok tutacaktır. Kalp sağlığına, kansere, hipertansiyona karşı koruyucu etkisi olan bu meyvenin beslenmenizde yer alması dileğiyle…
 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;