Ekonomi Louis Vuitton: Potansiyel gördüğümüz için buradayız

Louis Vuitton: Potansiyel gördüğümüz için buradayız

Paylaş
Louis Vuitton: Potansiyel gördüğümüz için buradayız

Louis Vuitton: Potansiyel gördüğümüz için buradayız

Louis Vuitton, İstanbul’da açılan 2. mağazası olan Bağdat Caddesi Suadiye’deki mağazasını yeniledi.

Yeni mağazanın açılışı dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Louis Vuitton Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Yves Carcalle, Türkiye’nin çok özel bir ülke olduğunu ifade ederek, İstanbul’un iki yakasında da bulunmaktan memnuniyet duyduklarını söyledi.

1996 yılında Türkiye pazarına girdikleri günden beri Türk müşterilerinin kendilerini büyük yakınlıkla karşıladıklarını anlatan Carcelle, uzun zamandan bu yana Suadiye mağazasını yenilemek istediklerini anlattı.

Louis Vuitton gibi İstanbul’un da geleceğe bakarken gelenek ve tarihini simgeleştirdiğini dile getiren Carcalle, "Bağdat Caddesi, modern mimari anlayışıyla yaratıcılık ve inovasyonun özgürce yansıtılabildiği bir bölge niteliği taşıyor. Yeni mağazamızı tasarlarken bu değeri de dikkate aldık. Lüks, ışık ve mekanı bir araya getirerek kendimizi şık bir şekilde ifade etmenin mutluluğunu yaşıyoruz" dedi.

Yeniledikleri bu mağaza ile bir kez daha Türkiye pazarına bağlılıklarını göstermekten dolayı mutlu olduklarını ifade eden Carcalle, en iyi lokasyonu bulabilmek için uzun bir süre beklediklerini, bütün caddeyi defalarca yürüdüğünü anlattı. Carcalle, bu fırsat karşılarına çıktığında bunu değerlendirdiklerini ve mağazalarını mükemmel bir lokasyona taşıdıklarını söyledi.

-"EN PAHALI ÜRÜN ŞU AN BU MAĞAZADA DEĞİL"-

Haberin Devamı

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Carcalle, Louis Vuitton’un Türkiye pazarına ilişkin planları konusunda, şu anda Nişantaşı, İstinye Park ve Suadiye’de mağazaları bulunduğunu hatırlatarak, önceliklerinin bu mağazalar olduğunu belirtti. Carcalle, "Evet muhtemelen gelecekte bir gün 4. mağazamızı da açacağız ama ne zaman olacağını bilmiyorum. Türkiye’de başka bir mağazamız daha olabilir ama şu anda mevcut mağazalarımız daha önemli" dedi.

Suadiye mağazasının konseptine ilişkin bir soru üzerine Carcella, Louis Vuitton’un dünya çapında bir konsepti olduğunu, ancak yıllar içinde konseptlerinin daha sofistike hale getirdiklerini anlattı. Suadiye mağazasının da bunlardan biri olduğunu ifade eden Carcalle, diğer mağazalarıyla konsept farklılıkları bulunmadığını, ancak Nişantaşı ve İstinye Park mağazalarından farlı olarak bazı ürünler sunduklarını söyledi.

Magazalarının performansı konusunda bir soru üzerine Carcella, Louis Vuitton’un Paris borsasında işlem gördüğü için bu konuda rakam paylaşamayacağını ifade etti.

Louis Vuitton’un Türkiye’de, Çin’deki kadar büyük bir pazar görüp görmediği konusunda ise Carcella, iki ülke arasında büyük farklar bulunduğunu belirtti.

Türkiye’nin son derece sofistike bir pazar olduğunu, ancak hala gelişmekte olan bir pazar olarak değerlendirilebileceğini ifade eden Carcella, "Türkiye’de potansiyel gördüğümüz için buradayız" dedi.

Mağazadaki en pahalı ürünün hangisi olduğunun sorulması üzerine Carcella esprili bir şekilde, "En pahalı ürün şu an bu mağazada değil. Çünkü bu özel sipariştir. Hayalinizi anlatın, biz sizin için yapalım herhangi bir fiyata" diye yanıtladı.

-"TAKLİT ÜRÜNLERE KARŞI TOLERANSIMIZ YOK"-

Haberin Devamı

Taklit ürünler konusundaki bir soruyu da Carcella, 20 yıldan fazla bir süredir işini çok sevdiğini ancak kendisini mutsuz eden tek şeyin "taklitçilik" olduğunu anlattı.

Özellikle yaz döneminde Bodrum, Göcek gibi bölgelerde taklit ürünlere rastladığını ifade eden Carcella, "Taklit ürünlere karşı kesinlikle toleransımız yok. Bunun gerçekten suç olduğunu düşünüyoruz. Bunun için özel ekiplerimiz var.

Medyanın, sahtecilikle savaşma konusunda bize yardım edeceğini umuyoruz. Bu yanlış bir ekonomi" diye konuştu.

Bu arada, mağaza görevlilerinden alınan bilgiye göre, mağazada ürün fiyatları 300 lira ile 5 bin lira arasında değişiyor. Satış uzmanları, Türk kadınlarının bütün ürünlere özel ilgi gösterdiğini anlattı.

-YOLCULUĞUN ANLAMI NEDİR?-

Haberin Devamı

Toplantıda verilen bilgiye göre, 12 Kasım 2010 tarihinde kapılarını müşterilerine açacak olan Suadiye mağazası, cam üzerine giydirilen alimunyum Damier deseni ve beyaz fonlu arka cephesiyle güncel ve fütüristik bir mimari anlayışı yansıtıyor.

Mağazanın dış cephesinde sezonun en son ürünlerinin sergilendiği 2 vitrin bulunuyor.

Toplam 193 metrekare alanda, 2 katta konumlanan yeni Louis Vuitton mağazası, kadın ve erkekler için lüks dünyasının kapısını aralıyor. Mağazada, Marc Jacobs’un artistik direktörlüğünde tasarlanan valiz, çanta, küçük deri aksesuarlar, tekstil, aksesuar ve ayakkabılar satışa sunuluyor.

Peter Marino’nun Paris’teki Champs-Elysees ve Londra’daki New Bond Street gibi Louis Vuitton Maison’ları için yarattığı konsept, Suadiye mağazasında da kendisini gösterirken, bej ve kahverengi mermer taşlar yumuşak bej tonlarındaki halılarla bir araya getirildi. Beyazlatılmış ahşap paneller ise duvarların alt kısımlarını ve ürün teşhirlerini kaplıyor.

Mağazada, gelenek ve mirasa duyulan saygıyla, müşteriler ilk önce klasik sandık ve valizlerle karşılanıyor. Girişin sol tarafındaki kadın aksesuar dünyasında bir tekstil barı ile güneş gözlükleri, şallar, moda mücevherler, aksesuarlar ve Neverfull, Speedy ve Keepall gibi ikonik çantalar yer alıyor.

Louis Vuitton, Suadiye mağazasını açılışı dolayısıyla, en temel ve tanımlayıcı değeri olan "yolculuk" kavramını ele aldı. Louis Vuitton, "Yolculuğun anlamı nedir?" sorusuyla, sıra dışı kimlikleri, dikkate değer hayat yolculuklarını paylaşmaya davet etti. Projede yer alan kişiler, yolculuğu fiziksel bir yer değişikliğinin ötesinde kendi yaşam yolculuklarına ithafen yorumladı.

Aralarında Prof. Dr. Deniz Ülke Arıboğan, Prof. Dr. Jale Yılmabaşar, Suzan Sabancı Dinçer, Ece Ege, Serra Yılmaz, Ümit Boyner ve Elif Şafak gibi isimlerin yer aldığı 12 Türk, Louis Vuitton’un bu projesi için görüntülendi.

Binanın dış cephesinde yer alan enstelasyonun alt bölümünde bu kişilerin fotoğrafları ve seyahatle ilgili sözler yer alırken, Ümit Boyner yolculuğun anlamını "Yolculuk yaşamın tatlarını, hislerini, renklerini keşfetmektir.

Ruhumun ve beynimin en etkili eğitmeni yolculuklarımdır" şeklinde tanımlarken, Suzan Sabancı Dinçer, aynı soruyu "Hareket noktasından itibaren değer yaratabildiğim, üretebildiğim ve hayata yenilikler katabildiğim süreç" olarak yanıtladı.

Bu arada, mağazanın açılışına özel bir ses animasyonu ile projede yer alan kadınların sesleri, sanatsal çalışmayla birlikte yansıtılarak davetlilerle buluşacak.

Yolculuk temalı enstalasyon, bu ay sonuna kadar Suadiye mağazasının dış cephesinde sergilenmeye devam edecek.

-LOUIS VUITTON...-

Haberin Devamı

Lüks dünyasının önemli markalarından Louis Vuitton’ın ismi 1854 yılından beri stil sahibi yolculuklarla özdeşleşti. 1987 yılından beri Bernard Arnault tarafından yönetilen ve dünyanın en prestijli lüks ürünler gruplarından olan L.V.M.H/Moet Hennessy- Louis Vuitton çatısı altında yer alıyor.

1997 yılında Marc Jacobs ile birlikte uzmanlığını kadın-erkek giyim, ayakkabı, çanta, saat, güneş gözlüğü ve mücevher konusunda daha da genişleterek geleneksel zanaatkarlık ve inovasyonun birlikteliğinden doğan bir yaşam tecrübesi bütünü sunuyor. Louis Vuitton’un bugün dünya genelinde 457 mağazası bulunuyor.

Haberin Devamı