Magazin basını ondan özür diledi

İngiltere'de yayımlanan, medya patronu Rupert Murdoch'a ait "News of the World" gazetesi, telefonlarını dinlediği için ünlü Sienna Miller'dan özür diledi

Çarşamba, 08 Haziran 2011 - 17:23

Magazin basını ondan özür diledi

Gazetenin aralarında ünlü sanatçılar, siyasetçiler ve kraliyet ailesinin  yakınlarının da bulunduğu çok sayıda kişinin telefonlarını yasadışı olarak  dinlediği ortaya çıkmıştı.

İlk kez 2006 yılında ortaya çıkan olayla ilgili bazı kişiler gazete  aleyhine tazminat davası açmıştı. Gazete Londra'daki Yüksek Mahkemede devam eden  yasal süreçte bugün, Sienna Miller'dan neden olduğu "sıkıntı ve tacizden" dolayı  özür dilerken, ünlü aktris duruşmaya katılmadı. Miller, gazeteden 100 bin sterlin tazminat talep etmişti.

"News of the World"ü bünyesinde barındıran ünlü medya patronu Murdoch'a  ait News International şirketi, telekulak skandalı nedeniyle özür dileyeceğini ve  tazminat fonu oluşturacağını açıklamıştı.

Şirketten yapılan açıklamada, bu kararın, News of the World'le ilgili  2004-2006 yılları arasındaki iç soruşturmanın sonucunda alındığı kaydedilmişti.

News of the World gazetesiyle ilgili telekulak skandalı ilk kez 5 yıl  önce gündeme gelmişti. Gazetenin bazı muhabirlerinin Kraliyet ailesinin yakınları  ile bazı ünlü kişilerin de aralarında bulunduğu birçok kişinin telefonlarını  dinlediği ortaya çıkmış ve bazı muhabirler gözaltına alınmıştı.

İngiltere Başbakanı David Cameron'ın eski iletişim danışmanı Andy  Coulson, bu skandal nedeniyle ocak ayında görevinden istifa etmişti. Gazetenin  bir dönem editörlüğünü yapan Coulson, telekulak skandalıyla ilgili devam eden  haberleri istifasına gerekçe göstermişti.

HÜRRİYET