Makyajlı Skoda Yeti Şubat 2014’te Türkiye’de

Makyajlı Skoda Yeti Şubat 2014’te Türkiye’de

Makyajlı Skoda Yeti Şubat 2014’te Türkiye’de

VW Grubu’nun yükselen markası Skoda’nın ilk SUV aracı olan Yeti, 2009 yılında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’nda tüketici ile buluşmuştu. Şimdiyse model yeni yüzüyle ve seçenekleriyle Türk tüketicisinin karşısına çıkmaya hazırlanıyor.

YAZI: TULU DARICAN



Tanıtıldığı günden bu yana tüm dünyada 270 bin adet, Türkiye’deyse 6 bin adeta yakın satılan Skoda Yeti, 2014 yılı Şubat ayında yeni yüzüyle Türkiye’de satışa sunulacak. Yenilenen Yeti modelinin ‘Yeti City’ ve ‘Yeti Outdoor’ olmak üzere 2 farklı tasarım seçeneği olacak.

Her iki aracın ön bölümleri, daha yatay hatlarla, yenilen marka logosunu öne çıkaran ızgara tasarımı ve yeniden tasarlanan farlarla şekillendirilmiş. Yeti, Octavia ve Superb modellerinde de sunulan LED teknolojili entegre gündüz farlarına sahip bi-xenon far seçeneğiyle de satın alınabilecek. Skoda'nın yeni tasarım diline uygun olması açısından sis farları da dikdörtgen bir formda, ön tamponların alt kısımlarına yerleştirilmiş. Bununla beraber arka tasarımda da yine yeni Skoda tasarım felsefesine göre yeniden yorumlanan bagaj kapağı tasarımı dikkat çekiyor. Kavisli hatlarla Çek kristal işçiliğine gönderme yapan arka bagaj kapağı tasarımı, LED arka far grubu seçeneğiyle bütünleşiyor. Dört yeni tasarımlı alaşım jant ve yeni eklenen gövde seçenekleri de diğer dikkat çeken unsurlar arasında.

Yeti City ve Yeti Outdoor arasındaki en belirgin farklılık, tamponları, yan çıtalar ve kapı eşiklerinde göze çarpıyor. Yeti City'de tamponlar, kapı eşikleri ve yan çıtalar gibi plastik bölümler gövde renginde olurken, Yeti Outdoor'da bu kısımlar siyah renkte bırakılmış. Ayrıca Outdoor'da yan aynaların dışı gri renkte. 

Yenilenen Yeti'nin iç mekanı da, yeni üç kollu direksiyon seçenekleri, yeni döşemeler, koltuk kılıfları ve gösterge panelinde yer alan yeni dekoratif kaplamalarla eski modele göre farklılaşmış. Donanım paketlerine göre isteğe bağlı olarak direksiyon simidinin üzerinde krom ve deri detaylar yer alırken, radyo kontrol düğmeleri gibi fonksiyonel detaylar da bulunuyor.

 

Akıllı detaylar var 
Skoda Yeti’de markanın ‘simply clever’ olarak isimlendirdiği akıllı detaylara yer verilmiş. Diğer yeni Skoda modellerinde de kullanılan çift taraflı bagaj kaplaması, bagaj içinde bulunan ve çıkarılabilen LED aydınlatması, sürücü koltuğunun altında bulunan uyarı yeleği boşluğu ve kapı içinde bulunan çöp koyma yeri bunlardan bir kaçı…

Bu yeni unsurların yanı sıra, Yeti, bilinen konfor donanımlarını da sunmaya devam edecek. Bunlar arasında panoramik açılabilen sunroof, çift bölgeli otomatik klima, ısıtmalı ön koltuklar, hız sabitleyici, ısıtmalı ön cam veya elektrik kumandalı sürücü koltuğu yer alıyor. Ayrıca ön yolcu koltuğu sırtlığının yatırılabilmesi, ön koltukların arkasında yer alan katlanabilir masalar, sayısız eşya ve şişe koyma gözü alternatifleri gibi unsurları da saymak mümkün. İç mekanın fonksiyonelliğini artıran ve üç arka koltuğun da bağımsız olarak katlanıp, istenirse de çıkartılabilmesine olanak tanıyan Yeti'nin VarioFlex arka koltuk sistemi de yenilenme sırasında değişmeyenlerden. 

Arka koltuktaki yolculara 1.027 mm diz mesafesi sunan Yeti'nin 416 litre olan bagaj kapasitesi, koltuklar yatırıldığında 1.760 litreye kadar çıkarılabiliyor. Ayrıca düşük yükleme eşiği de, bagaj kullanımını pratik hale getiriyor. 

 

En sonunda dizel ve otomatik
Yenilenen Yeti, Türkiye'ye iki dizel ve iki benzinli motor seçeneğiyle gelecek. Giriş seviyesinde, 1.2 lt hacimli 105 HP'lik TSI benzinli motor bulunacak. 175 Nm’lik maksimum tork sunan bu motor seçeneği, sadece önden çekişli versiyonlarda olmaya devam edecek. Bu motorla birlikte  6 ileri manuel veya 7 ileri DSG çift kavramalı otomatik şanzıman tercih edilebilecek. Yine önden çekişli olarak ve sadece "Green tec" versiyonunda bulunacak 122 HP'lik 1.4 TSI benzinli motor da, 7 ileri DSG otomatik şanzıman alternatifine de sahip olacak. Green tec paketinde start-stop sistemi, fren enerjisi geri kazanımı ve düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler gibi unsurlar var. Bu motor seçeneğinin ortalama yakıt tüketimi 100 km’de 6.4 litre ve CO2 emisyon değeri 148 g/km olarak açıklanıyor.

Yeti Greenline versiyonu ise 105 HP'lik 1.6 litre TDI dizel motorla donatılmış. Yeti Greenline, bu motorla 100 km'de 4.6 litrelik bir yakıt tüketimi değeri sağlayabiliyor. 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen Yeti 1.6 TDI, 0'dan 100 km/s’ye 12.1 saniyede çıkarak çevikliğini ortaya koyuyor. Yeti Greenline'de Start-Stop sistemi, fren enerjisi geri kazanımı ve düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler standart. Bu özellikler sonucunda Yeti Greenline 119 g/km CO2 emisyon değeri sunuyor. Bununla birlikte Yeti'de, 1.6 lt TDI motorla birlikte 7 ileri DSG otomatik şanzıman seçeneği de bulunacak. Bu motor ve şanzıman ikilisi ortalama 5,0 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Bu motor ve şanzıman kombinasyonu Türkiye’nin talebi sonucu Skoda mühendisleri tarafından uyarlanmış. 

Bunların yanı sıra Yeti'nin 2.0 litre 170 HP'lik dizel motor seçeneği ise, artık dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri çift kavramalı DSG otomatik şanzıman ile sunulacak. 

Güncellenen Skoda Yeti, EuroNCAP'te 5 yıldız almış olan selefiyle aynı derecede güvenli. Ayrıca tüm versiyonlarda 6 hava yastığı, ESP sistemi standart olarak sunulacak. Hava yastıklarının sayısı istenirse ise dokuza kadar çıkarılabiliyor. 

Makyajlı Yeti, "Optik Park Asistanı" yani isteğe bağlı olarak alınabilen geri görüş kamerasıyla donatılan ilk Skoda modeli oldu. Bunun yanında Yeti'de, son nesil otomatik park yardımcısı sistemi de kullanıldı. İsteğe bağlı donanımlardan olan bu yeni sistem Yeti'nin kolaylıkla uygun park yerini bularak, direksiyon hareketlerini otomatik kontrol edip geri manevrayla ve yola paralel park etmesini, aynı şekilde park yerinden çıkmasını sağlıyor. Yeti'de KESSY anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi de ilk kez kullanıldı. 
 

İlk izlenim
Skoda Yeti’nin farklılaştığını içinden çok dışında hissetmek mümkün. Aslında eski çizgisiyle aracın orijinal bir görüntüye sahip olduğu bir gerçekti. Ancak bazı kişiler bu tasarımı beğenirken bazılar nefret ediyordu. Makyajla birlikte daha alışılmış ama genel kullanıcılara hitap eden bir ön yüz ortaya çıkmış. Yeti Outdoor ise araziye gönderme yapan eklentileriyle daha çok maceraseverlere yönelik bir model. Macera derken; Yeti yenilenirken 4x4 modellerde kullanılan Haldex 4 sistemi en son jenerasyon olan Haldex 5 sistemine terfi etmiş. Bu değişiklik ile 4x4 modelin ölçüleri imkan verdiği düzeyde başarılı bir arazi kabiliyeti kazandırdığını söyleyebiliriz. Sürüşümüzde özel hazırlanan arazi parkurunda aracın şaşırtıcı derecede iyi olduğunu belirtmeliyim. Yenilenen Yeti’de Türk tüketicisini ilgilendiren en büyük gelişim ise artık 1.6 litre dizel seçeneğinde otomatik şanzımanın sunuluyor olması. Skoda’nın Türkiye yetkililerinin çabaları sonucu yapılan AR-GE neticesinde kombine TDI motor ve DSG ikilisi sayesinde aracın ciddi satış rakamları yakalayacağını söylemek kahinlik olmaz. Aracın iç mekanında belirgin bir değişim yok. Sürüş pozisyonu yüksek ve otomobillere çok benzemiyor. Eğer alçak oturma pozisyonu sevenlerdenseniz Yeti sizi mutlu etmeyebilir. Şubat ayında satışına başlanacak olan Yeti’nin fiyatının mevcutta satılan otomobilden bir miktar yukarıda olması bekleniyor.