e-spor Manchester City, Çin eSpor pazarına giriş yaptı
Paylaş
Manchester City, Çin eSpor pazarına giriş yaptı

İngiliz devi Man City, Asya taraftarlarını eSpor ile buluşturan Avrupalı kulüplerin yükseliş trendine katılarak, Çin eSpor sahnesine adım attı.

Manchester City, bir FIFA Online 4 takımının imzasıyla Çin eSpor pazarına geçiş yaptığını duyurdu. İngiliz ekip, Çin'in profesyonel FIFA liginde, Çevrimiçi Yıldız Ligi'nde (FSL) yarışacak.

Haberin Devamı

Manchester City, 2016 yılında FIFA oyuncuları ile sözleşme imzaladığından bu yana aktif olarak eSpor sahnesinde görev aldı. 2017 yılında, Amerika Birleşik Devletleri sezon öncesi turnuvasına bir FIFA turnuvası ekleyen kulüp, eSpor çalışmalarını genişletti.

Manchester City, bünyesinde New York City FC ve Melbourne City FC kulüplerini barındıran, Manchester City şemsiyesi altındaki futbol faaliyetlerini ve buna bağlı kulüp ağının kurulmasını ve yönetimini kontrol etmek için kurulmuş olan City Football Group'un bir parçasıdır.

Asya pazarında pek çok Avrupa futbol kulübü için oldukça geniş bir hayran kitlesi mevcut, Manchester City gibi kulüpler, eSpor’un bölgeye bir adım atmak için benzersiz bir fırsat sunduğunu kabul etti. Benzer örnekler 2017 senesinde Olympique Lyonnais tarafından bir FIFA Online takımı satın alınarak ve yine bir başka Fransız kulübü olan Paris-Saint Germain tarafından Nisan ayında PSG.LGD adı altında yarışan Dota 2 ekibi LGD Gaming ile ortaklık kurulduğunda gerçekleşmişti.

Haberin Devamı

Manchester City Çin bölge müdürü David Tang ise konu ile alakalı şunları belirtti:

‘’Dünyanın en büyük pazarı olan Çin’de, oyunun heyecan verici dünyasına girmekten mutluluk duyuyoruz. Şampiyon olmak için çabalarken FSL'deki takım oyununu izlemek için sabırsızlanıyoruz.’’

Bu, Manchester City’nin Asya pazarındaki futbol taraftarlarıyla FIFA Online aracılığıyla ilk kez girişme çabası değil. Bu yılın başlarında, İngiliz kulüp Kore'de FIFA Online 4 yayınlayan Koreli geliştirici Nexon ile ortaklık kurmuştu.