Ekonomi Markaları yöneten Türk kadından uyarı

Markaları yöneten Türk kadından uyarı

Paylaş
Markaları yöneten Türk kadından uyarı

ABD'li iş bulma, ticari bağlantı kurma ve marka yönetim şirketi Linkedin'in Türk kadın Yöneticisi Giselle Sevgi, Türk firmaları sosyal medya ticareti konusunda uyardı: "İçerik etkileyici olsun"

Murat GÜLDEREN

Her yeni gün bir Türk kadını dünyanın en büyük şirketlerinin kritik yönetim kademelerine atanıyor.

Son olarak Giselle Sevgi de ünlü Time Dergisi'nin dijital medya pazarlama bölümünden ABD merkezli iş arama, iş verme, ticari bağlantı kurma ve marka destek platformu Linkedin'in San Fransisko'daki merkezine transfer oldu. Sevgi burada uzman pazarlama ve marka yöneticisi olarak görev yapıyor.

PLATFORMUNU SEÇ


Ayağının tozuyla Posta'ya açıklamalarda bulunan Giselle Sevgi Türk şirketlerine dijital pazarlama hakkında kritik tüyolar verdi. Türk iş dünyasının sosyal medyayı yanlış kullandığını ifade eden Sevgi, "Her şey direk satış odaklı olmamalı. Ürüne yönelik hedef kitleyi etkileyecek cazip içerikler oluşturulmalı. Ayrıca hedefe uygun bir sosyal medya platformu belirlenmeli" dedi.

BOŞA KÜREK SALLAMAYIN


Sık sık hayvan, doğa, yemek ve sevgili fotoğraflarının paylaşıldığı sosyal medya platformlarına genellikle iş için değil de oyalanmak için girildiğini ifade eden Sevgi şunları söyledi: "Bu tür yerler, kariyer anlamında pek bir şey ifade etmeyebiliyor. O yüzden yapılan çalışmalar boşa gidebilir. Linkedin'da endüstride neler olduğu, sektörel yenilikler, rakip firmaların hareketleri görülebiliyor."

STRATEJİK RAPORLAMA


Linkedin'de ayrıca yeni ürünlerin tanıtımı dışında gidilen konsefransların da paylaşıldığını anlatan Sevgi "Firmanızın sayfasında aktif yayınlarda bulunun. Alanınızla ilgili son çıkan haberleri paylaşın. Giselle Sevgi'nin verdiği bilgiye göre Linkedin, şirketlerin içinde bulunduğu duruma, bu sonraki yılki hedeflerine yönelik planlara göre stratejik raporlama da yapıyor.

ÜCRETSİZ HİZMET


Linkedin'ı bilmeyen kullanıcıların siteyi sadece iş bulma yeri olarak gördüğüne dikkat çekerek "Profillere CV gözüyle bakılıyor. Ben ve takımım, her bir firma ile konusup, hedeflerini ögrenip, onlarin yıllık markalasma, üst düzey yönetici alımı ve pazarlama konusunda destek veriyoruz. Bu destek tamamen ucretsiz yapiliyor" açıklamasında bulundu.

Haberin Devamı