Marketçiler bu yıl 40 bin kişiyi işe alacak

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Şeref Songör, müjde verdi

Marketçiler bu yıl 40 bin kişiyi işe alacak

Yüzde 100 yerli sermaye

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Şeref Songör, perakende sektöründe büyüme için tüketicilerin, üreticilerin ve hükümetin yerel zincirlere destek vermesi gerektiğini vurguladı.

Yerel zincirlerin yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş, bir bölgede faaliyet gösteren zincirler olduğunu belirten Songör, “Yerli perakendeciler desteklenirse, markalarımızı sınırlarımız dışına taşıyabilir uluslarası markalar çıkarabiliriz. Yerli perakende, dış ticarette kalıcı bir görev ifade ediyor“ dedi.

Anadolu’ya odaklanacak

Şeref Songör, perakendecilerin çatı örgütü olan Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nun bu yıl Anadolu’ya odaklanacağını söyledi.

Yerel zincirleri Anadolu’nun her noktasına ulaştıracaklarını belirten Songör, “2010’da yüzde 20-25’lik bir büyüme hedefimiz var. Yerel zincirler daha da değerli olacaklar.

Bu büyüme, sektörün geneli için 40 bin kişilik yeni istihdam olarak da önümüzdeki 1-1.5 yılda karşımıza çıkacak. 2010, yerel perakendenin kurumsal yapılanmasını da tamamlayacağı bir yıl olacak“ diye konuştu.

Üreticiye sınırlama yok

Şeref Songör, 2009’da organize perakende sektörü yüzde 11.8, ulusal zincirler yüzde 7 büyürken yerel zincirlerin yüzde 14 büyüdüğünü anlattı. Songör, “Türkiye genelinde, 6 bin mağazada toplam 140 bin çalışan ile hizmet veren yerel zincir raflarındaki ürünlerin yüzde 98’ini yerli markalar oluşturuyor.

Yerel zincirlerde markalarını konumlandıran üreticiler, ürünlerini daha geniş kitlelere raf, kota sınırlamaları olmadan rahatça ulaştırabiliyor” diye konuştu.

2009’da yeni tecrübe edindi

2009’da perakende sektörünün gıdada yüzde 13-14 büyüdüğünü belirten Şeref Songör şöyle konuştu: “Kriz nedeniyle rekabet ve harcamaların azalması verimsizlik problemine neden oldu.

Bu durum, perakendenin içsel yapılanmasına tekrar bir göz atmasını ve iç denetim sistemlerinin daha yoğun bir şekilde çalıştırılmasını sağladı. 2009’un, verimlilik çalışmalarına, sermaye, insan kaynakları gibi yapılara ihtiyaç duyulduğu ve bu konularda yoğun çalışma fırsatının yakalandığı bir yıl olduğunu düşünüyorum.”

2
Yandex.Metrica