Masraf çok fark etmeyecek

Çarşamba, 10 Mart 2010 - 05:00

2009 yılında bir bilgisayar aldım ancak arızalı çıktı. Aldığım şirket arızanın donanımsal değil yazılımsal olduğunu söyledi. Hiçbir yerden yardım alamadım. Tüketici mahkemesi de benim davama bakmıyor. Nasıl yardımcı olabilirsiniz? Y.A.

Uzun uzun size nasıl yardımcı olabileceğimi düşündüm. Tam size tüketici mahkemesine başvurun, tespit yaptırın, değiştirilmesini isteyin diyecektim ki yazınızda bir cümle elimi kolumu bağladı. Diyorsunuz ki “Bu bilgisayarı abimin sıreti üzerine aldığım için tüketici mahkemesi bakmıyor”. Nedir bu sıret çözemedim. Zira bu cihaz bir mağazadan alınınca bu davaya tüketici mahkemesi bakar. Ama mutlaka bu sıret nedeni ile bakamıyor ise adliye mahkemelerinin Borçlar Kanunu çerçevesinde bakmasına mani yok. Evet bir de maddi imkansızlıktan söz etmişsiniz ama adliye mahkemesinde de çok masrafınız olmaz. Harç düşük bir bedeldir. Ancak bilirkişi ücreti var ki tüketici mahkemesinde de bu masraf var. Size daha çok yardımcı olmak isterdim ama şu sıret sözünü bir çözebilseydim.

Biraz uzar

Oturduğum bina 13 daire ve ben en üst kattayım. Çatı akıyor yapılması lazım. Binada yedi dairenin maliki yurt dışında. Geri kalanı da çatı sizin, siz yaptırın diyor. Çatı bizim mi? Sadece biz mi yaptırmalıyız? Y.K.

Hayır çatı sizin değil hepinizin. Evet sizin üzerinizde ama aslında anayapının üzerinde yani hepinizi örtüyor. Bu nedenle birinci yanıtım onarım yapılacak, ikinci yanıtım bu masrafa herkes arsa payı oranında katılacak. Binada bir tespit yaptırıp maliyeti belirleyebilirsiniz ve bunun için avans toplanması talebinde bulunabilirsiniz. Bunu sağlayamazsanız kendi imkanlarınızla yaptırıp diğer kat maliklerine rücu edebilirsiniz. Binada oturmayanlar için, birinci ihtimal içeride kiracı vardır. Kiracıdan talep edersiniz kiraya mahsuben öder. Hiç kimse oturmuyor ise maliki aleyhine icra takibi yapar dairesine haciz koyarsınız. Biraz uzun tamam ama tepenize yağmur akarak da oturulmaz ki.