Mersin-Antalya yoluna 'kestirme'

Dik rampaları ve peş peşe sıralanan keskin virajları nedeniyle sürücülerin "çileli yol" diye tabir ettiği Mersin-Antalya karayolunun yarattığı sıkıntı, yapımı süren "Akdeniz Sahil Yolu" projesi sayesinde aşılacak

30 Mart 2011, Çarşamba 15:23
A A

Dik rampaları ve peş peşe sıralanan keskin virajları nedeniyle sürücülerin "çileli yol" diye tabir ettiği Mersin-Antalya karayolunun yarattığı sıkıntı, yapımı süren "Akdeniz Sahil Yolu" projesi sayesinde aşılacak.

Her ikisi de komşu ve turizm kenti olmasına rağmen, karayolu bağlantısının sorunlu olması nedeniyle, Mersin ve Antalya birbirini yeterince destekleyemiyor.

Son derece dik rampalar ve birbirini peş peşe takip eden keskin virajların yer aldığı 489 kilometrelik yol, sürücülerin yavaş seyahat etmelerine, yolcuların da zorluk çekmelerine neden oluyor.

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2003 yılında başlatılan Akdeniz Sahil Yolu Projesi ile Mersin ve Antalya’yı birbirine "yakınlaştırmaya" yönelik çalışmalar hummalı şekilde sürdürülüyor. Proje kapsamındaki toplam 227 kilometrelik yolun 2009 yılı sonuna kadar 135,5 kilometrelik bölümünü tamamlayan ekipler, 2010 yılında 15,5 kilometresini hizmete hazır hale getirebildi.

Şu an için yaklaşık yüzde 70’lik bölümü tamamlanan ve 151 kilometrelik bölümünde sathi kaplama seviyesinde hazırlanarak trafiğe açılan yolda, 76 kilometrelik kesimin 20 kilometresinin bu yıl, 56 kilometresinin ise 2013 yılı sonuna kadar gerekli standartlarda hazır hale getirilmesi hedefleniyor. Proje kapsamında toplam 4 bin 655 metre uzunluğunda 7 adet "çift tüp tünel" yer alıyor.

"Projesiz yol" diye nitelendirilen mevcut yolun önemli bir bölümü "kör nokta"larla dolu. Yolun yapımına henüz başlanmayan bölümlerinde ise iki geniş aracın karşılıklı olarak seyahat ederken, keskin virajlarda ise sürücülerin durup birbirlerine yol vermesi gerekiyor.

Yolun tamamlanmasıyla mesafenin 20 kilometre daha kısalmasının yanı sıra virajlı kesimler ise yerini duble yollara bırakacak. Bu önemli yatırımın hayata geçirilmesi için ise şu ana kadar 227 milyon 640 bin lira ödenek ile çalışmaların sürdürüldüğü, yolun tamamlanması için daha 372 milyon 360 bin liralık ek ödeneğe ihtiyaç duyulduğu belirtiliyor.

-ANTALYA’YA 4 SAAT ÇABUK ULAŞILACAK-

Karayolları 5. Bölge Müdürü Yakup Dost, yaptığı açıklamada, Mersin’de tarım ve sanayinin hızla gelişmesi, büyük sanayi tesisleri ile serbest bölge ve Türkiye’nin en büyük limanlarından birinin bulunması, ayrıca sahil şeridi boyunca yer alan tarihi ve turistik yerler nedeniyle Mersin-Antalya yolunda yoğun bir trafik akışı olduğunu söyledi.

Yol güzergahı boyunca yoğun olarak gerçekleştirilen tarımsal faaliyetlerin Mersin-Antalya yolunun önemini bir kat daha artırdığını ifade eden Dost, en kısa sürede tamamlanabilmesi için hummalı şekilde çalışıldığını belirtti.

Dost, 9 saatte gidilen Mersin-Antalya arasının duble yol olarak hizmete girmesiyle 20 kilometre daha kısalacağını, ancak aynı mesafenin 5 saatte katedilebileceğini vurguladı.

Dost, çalışmalar kapsamında gerekli bölümlerin hemen hemen hepsinin ihalesinin yapıldığına dikkati çekerek, sadece Aydıncık ilçesindeki 1,3 kilometresi tamamlanan ve içerisinde 400 metre uzunluğundaki Kuruoluk Tüneli’nin bulunduğu toplam 20,8 kilometrelik bölümün ihale edileceğini, bunun da 2011 yılı içerisinde yapılmasının planlandığını sözlerine ekledi.

-TURİZMDE ANTALYA’NIN DENEYİMİ VE MERSİN’İN CAZİBESİ-

Proje kapsamında çalışmaların sürdüğü yolun hemen her yeri farklı güzellikleri barındırıyor. Yolun tamamlanmasıyla mevcut potansiyelin gün ışığına çıkacağını uman yöre halkı, çalışmaların kısa sürede tamamlanmasını istiyor.

Yöredeki hemen herkesin takdirini toplayan çalışmalar sayesinde, tarihi yapıların daha fazla turist tarafından gezilmesi, tarım ürünlerinin ise daha fazla kişinin ağzını tatlandırması bekleniyor.

Mersin Turizm İşletmecileri Derneği (MERTİD) Başkanı Murat Demir ise bölgenin hemen her yerinde göze çarpan ve halen yıllara meydan okuyan sit alanlarında turistlerin ilgi duyacağı çok sayıda tarihi yapı ve değerin bulunduğunu belirtti.

Mersin’in tarihi ve kültür varlıkları açısından zengin potansiyelinin yanı sıra denizi ve yaylası ile de dikkati çektiğini vurgulayan Demir, ancak turizm pastasından henüz istenilen payı alamadığını ifade ederek, "Hemen yanı başımızda turizmin merkezi olan Antalya bulunmasına rağmen, komşumuz ile turizmde yarışamıyoruz ve birbirimize katkı sağlayamıyoruz. Bunun önündeki en büyük sorun ulaşımda yaşanan zorluktur. Ancak çileli yolun bitmesiyle rahat bir nefes alacağız ve Antalya’nın deneyimlerinden yararlanıp cazibelerimizle onlara katkı sağlayacağız" dedi.

Demir, yolun tamamlanmasıyla kentteki turizm faaliyetlerinde önemli bir hareketlilik yaşanacağını tahmin ettiklerini sözlerine ekledi.

-TARIMA DA FAYDASI OLACAK-

Mersin Ziraat Odası Başkanı Cengiz Gökçel de kentteki tarımsal üretimin çeşitliliğini "bizde yok yok" diye nitelendirdi.

Hemen her meyve ve sebzenin üretiminin yapıldığı Mersin’in Anamur ilçesinde muz, Silifke ilçesinde çilek, Erdemli ilçesinde de limon üretiminin yoğunluk kazandığını anlatan Gökçel, şunları kaydetti: "Bu ürünlerde Türkiye’nin önemli birer üretim merkeziyiz. Ancak bunları iç piyasada değerlendirirken, Akdeniz bandında yer alan şehirlere sunmakta zorlanıyoruz. Çünkü zorlu bir yolculuk var. Bu yüzden ürünlerimizi önce kent merkezine, oradan da ağırlıklı olarak Adana üzerinden doğuya ve kuzeye gönderiyoruz. Fakat yolun bitmesiyle hinterlandımız genişleyecek. Anamur’un muzu ve Silifke’nin çileği, kolayca Antalya taraflarına gönderilebilecek. Buna bağlı olarak da kentimizin tarımsal ürünlerine talep artacak ve üretici daha rahat bir nefes alacak."

AA

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;