Ekonomi Mobil internette kotaya dikkat!

Mobil internette kotaya dikkat!

Paylaş
Mobil internette kotaya dikkat!

Mobil internette kotaya dikkat!

Tüketici Örgütleri Federasyonu (TÖF) Genel Başkan Yardımcısı Ömer Keser, mobil internet hizmeti sunan şirketlerin, kota aşımı nedeniyle yaşanan mağduriyetlerin önüne geçmek amacıyla tüketicileri önceden ikaz edecekleri bir sistemi hayata geçirmeleri gerektiğini, aksi halde tüketicilerin "fahiş faturalar" ödeyerek mağdur olmaya devam edeceklerini bildirdi.

Haberin Devamı

Keser, yaptığı yazılı açıklamada, Son günlerde özellikle mobil internet kullanımında yaşanan yavaşlamalar ve kota aşımı ile ilgili yaşanan sorunlarla ilgili çok sayıda tüketicinin TÖF üyesi derneklere başvuruda bulunduklarını ve şikayetlerin genel olarak 3G teknolojisi ile mobil hizmet vermekte olan GSM şirketleri üzerinde yoğunlaştığını kaydetti.

Mobil internet kullanmak isteyen tüketicilerin kapsama alanı sorunlarıyla karşılaştıklarına, bu nedenle vaat edilen hızla internet kullanamadıklarına dikkati çeken Keser, bu durumun, şirketlerin yeterli altyapı çalışmaları olmaması nedeniyle tüketici mağduriyetlerine sebep olduğunu belirtti.

Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun, vaat edilen bir hizmetin yerine getirilememesini "ayıplı hizmet" olarak tarif ettiğini hatırlatan Keser, açıklamada şunları kaydetti:

Haberin Devamı

"Bu nedenle yaşanan sorunların sorumluluğu ilgili firmaların üzerinde kalmaktadır. Yine mobil internet kullanımında kotaların düşük olması, tüketicilerin kısa sürede belirlenen kotaları aşmasına neden olmaktadır. Söz konusu firmalar tarafından kota aşımında herhangi bir ikaz sistemi bulunmadığı için binlerce tüketici fahiş faturalar ile karşı karşıya kalabilmektedir. Bu durum tüketicilerin ekonomik olarak mağduriyetlerine neden olmaktadır.

Sonuç olarak; mobil internet hizmeti veren şirketlerin ivedilikle kapsama alanlarını genişletmesi, kapsama alanı yeterli olmayan bölgelere mobil internet hizmeti sunmaması gerekmektedir. Aksi halde tüketicilerden vermediği bir hizmetin bedelini talep etmesi hukuki değildir. Bölgesel değişikliklerde tüketicinin önceden uyarılması gerekmektedir. Yine mobil internet hizmeti sunan şirketlerin, kota aşımı nedeniyle yaşanan mağduriyetlerin önüne geçmek amacıyla tüketicileri önceden ikaz edecekleri bir sistemi hayata geçirmeleri gerekmektedir. Aksi halde tüketiciler fahiş faturalar ödeyerek mağdur olmaya devam edecektir."

Bu arada, tüketicilerin yaşanan hak kayıplarına karşı ilçelerde bulunan kaymakamlık tüketici sorunları hakem heyetlerine dilekçe ile başvuruda bulunarak mağduriyetlerinin giderilmesini talep edebilecekleri bildirildi.

Haberin Devamı