Ne yersek daha mutlu oluruz? İşte mutluluk veren besinler

Besinleri karnımızı doyurmak ve vüdumuza faydalı maddeleri almak için tüketiyoruz. Ancak yemek yemek aynı zamanda bir keyif. Üstelik yediğimiz bazı besinler içerikleri sayesinde vüdumuza mutlu olmak için gerekli olan hormonların salgılanmasına yardımcı oluyor. Vücudumuza keyif verici endorfin ve seratonin salgılatan ve ruh halimizi bir anda değiştirip neşemize neşe katan yiyecekler mutluluk için kolay bir reçete sağlıyor hepimize. Unutmamak gereken en önemli noktaysa her şeyin fazlasının zararlı olabileceği ve tüm besinler gibi bunları da ölçülü tüketmemiz gerektiği. 

26 Ocak 2018, Cuma 16:23
A A
Dondurma

Dondurma

Dondurma içerisinde bulunan bol miktarda kalsiyum, fosfor, sodyum, potasyum ve karbonhidrat sayesinde besin değerleri açısından zengindir. Ayrıca dondurma beynin keyif verici bölgelerine etki ederek insanda mutluluk hissi uyandırırır. İçerisinde bulunan A, C, D, E vitaminleri ve diğer maddeler sayesinde sütten daha zengin bir besin maddesidir. Uzmanlara göre her mevsim tüketilmesi de son derece güvenlidir.   

Muz

Muz

Muz içerisinde bulunan maddeler sayesinde mutluluk hormonu olan seratoninin üretimini arttırıyor. İçerisinde bulunan bol miktarda kalsiyum ve magnezyum sayesinde strese karşı gelmede de vücuda yardımcı olabiliyor. Ayrıca tam bir endorfin deposu olarakta bilinen muz vücudumuzu güçlendirip hastalıklara karşı da korur.  

Kahve

Kahve

Uzmanlar kahvenin içeriğinde bulunan maddeler sayesinde günde dört ya da daha çok sayıda kahve içenlerin içmeyenlere göre  oranında daha az depresyona girdiğini belirtiyorlar. Bunun sebebi sadece kafein değil içersinde bulunan güvenilir antioksidanların da mutluluk verici olması.  

Çikolata

Çikolata

Çikolata vücuda salgılattığı seratonin sayesinde stresin bir numaralı düşmanı sayılabilir. Mutluluk hormonu olan seratoninin anında beyne ulaşmasını sağlayabilir. Ayrıca içerdiği fenietilamin insanın huzurlu ve mutlu hissetmesine yardımcı olur. Çikolata flavonoid adlı maddeyi de bol miktarda barındırır. Bu da kanı sulandırarak kalp hastalıklarına karşı vücudu korur.  

Çilek

Çilek

C vitamini açısından oldukça zengin olan çilek, aynı zamanda iyi bilinen afrodizyaklar arasında sayılır. Salgı bezlerinin çalıştırarak vücuda güçlendiren ve bu sayede özgüven artıran çilek kaybettiğimiz mutluluğu geri kazandırır. Ayrıca mutluluk hormonu olan seratoninin salgılanmasına yardımcı olur.   

Ceviz

Ceviz

Kuruyemişler genel olarak seratonin salgılatma potansiyeli açısından zengin olsalar da ceviz bu konudaki en etkili kuruyemiştir.  Günde 2-3 bütün ceviz tüketmek kişinin kendisini daha mutlu hissetmesine ve strese karşı mücadele etmesine yardımcı olur.