NTV iddialara yanıt verdi

Perşembe, 22 Ekim 2009 - 12:15

NTV iddialara yanıt verdi

Taraf gazetesinin bugünkü sür manşetine taşıdığı iddialara NTV'den yanıt geldi.

Taraf, cesedine dört günde ulaşılabilen BBP lideri Yazıcıoğlu'nun helikopteri havalanır havalanmaz NTV santralinden 139 kez arama yapıldığını duyurdu. Pilot ile İHA muhabirinin NTV santralinden toplam 150 kez arandığını belirten gazete, aynı saatlerde Yazıcıoğlu'nun da helikopterin havalanmasından kazaya kadar geçen sürede tam 139 kez, yanında bulunan BBP Sivas İl Başkanı ile yardımcısının da defalarca arandığını öne sürdü.

Yazıcıoğlu'nun telefonundaki çağrıların hepsinin süresinin sıfır saniye gözüktüğü belirtilen haberde, helikopter düştükten sonra ise aramaların kesildiğine dikkat çekiliyor. Telekomünikasyon sektöründe görevli iki mühendisten görüş alan gazete, "manyetik alan yaratılıp helikopter düşürülmüş olabilir" iddiasını da sütunlarına taşıdı.

Habertürk'te açıklamalarda bulunan Taraf muhabiri Mehmet Baransu, "NTV santrali kullanılmış olabilir" dedi.

MİRGÜN CABAS: ARAMALARI BEN YAPTIM

NTV Haber Koordinatörü Mirgün Cabas ise olay günü aramaları bizzat kendisinin yaptığını açıkladı. Cabas o gün yaşananları, canlı yayınlanan programında şöyle anlattı:

"O gün haber İHA'dan geldi. Helikopterdeki İHA muhabirinin aramasıyla ortaya çıkan kaza haberini, doğrulatmadan yayınlamak istemedik. Çünkü kaza yapanlardan biri bir siyasi partinin lideriydi. Helikoptere ulaşmak için, bir telefonun başına oturup defalarca Yazıcıoğlu'nu aradım. Bazen "meşgul" sesi aldım. Bu da benim arama motivasyonumu arttırdı. Çok uzun süre aramakta ısrar ettim. Pilotu, Yazıcıoğlu'nun yardımcısını, belediye başkanlarını, pek çok kez aradım. En az 100 kez Yazıcıoğlu'nu aradım. Bu haberde kazanın saati yazmıyor, sadece arama saati belirtilmiş. İsmi olmayan iki uzmandan görüş alınmış. Bu haberde herşey var, tüm haber unsurları var ama bu haberde akıl yok."

Bu sırada yayına bağlanan Taraf gazetesi Genel Yayın Yönetmen Yardımcısı Yasemin Çongar ise haberini savundu:

"Konuyla ilgili NTV'den görüş aldık. Önce Cem Aydın ile görüşmek istedik. Yurtdışında olduğu için görüşemedik. NTV'den Erman Yardelen ile Ahmet Altan uzun bir süre görüştü. Telefon dökümlerinde basın kuruluşlarından sadece NTV'nin numaraları vardı. Bu bize ilginç geldi. Soruşturmayı yürütenlerin vardığı sonuç, bu aramaların kaza haberi duyulmadan hemen önce yapıldığı yönünde. NTV'yi tenzih ederiz. Bizim NTV'yi şüphe altında bırakmak gibi bir düşüncemiz yok. Ancak soruşturmayı yürütenlerde, bu santralin böyle bir amaç için kullanılabileceği şüphesi doğmuştur."

Karşılıklı tartışma sürerken Mirgün Cabas, havacılık konusunda uzman olan Uğur Cebeci'nin aradığını ve helikopterin kaza sırasında "manuel" uçtuğunu ve bu durumda cep telefonlarından etkilenmeyeceğini ayrıca helikopterin saati ile gerçek saat arasında farklılıklar bulunabileceğini söylediğini aktardı.

Ruşen Çakır ise Taraf'ın bu yayınının NTV açısından yıpratıcı, haksız ve tehlikeli bulduğunu vurguladı.

NTV'DEN YAZILI AÇIKLAMA

Canlı yayından sonra Doğuş Yayın Grubu’nun yaptığı yazılı açıklama NTV’nin internet sitesinde yer aldı. Açıklamada şöyle denildi: "NTV, spekülasyona dayalı bir haberle itham altında bırakılmıştır. İçinde İHA muhabirinin de bulunduğu helikopterin kaybolduğu bilgisi NTV Haber Merkezi’ne, olay henüz kamuoyuna yansımadan İHA Merkezi tarafından haber verilmiştir. Bu andan itibaren de helikopterin akıbetini öğrenebilmek için merhumlara ait cep telefonları, Haber Merkezi editör ve muhabirleri tarafından aranmaya başlamıştır. NTV, kazanın ardından merhumların telefon kayıtlarını inceleyen adli makamlara bu bilgileri ve aramaların yapıldığı tüm haber merkezi telefon numaralarını zaten vermiştir. NTV, gazetecilik ilkelerine dayanmadan yapılan, bu nedenle kasıtlı olduğu her halinden belli bu haberin sorumluları hakkında gerekli yasal işlemlere de başvuracaktır."

POSTA İNTERNET