Obeziteye karşı savaş!

Pazar, 28 Şubat 2010 - 05:00

Bir baba ve hekim olarak Obama yönetiminin gelecek nesiller için “Çocukluk dönemi obeziteye karşı savaş” başlıklı söylevini heyecanla takip ediyorum. Michelle Obama’nın teşvikleri milli ve acil bu krize ışık tutan ana başlığı oluşturmaktadır. İstatistikler şok edicidir. Son 30 yılda çocukluk dönemi obezitesi yaklaşık üç misli artmıştır/yaygınlaşmıştır.
Çocuklar şeker hastalığı, anormal kolestrol, yüksek tansiyon, astım ve uyku bozukluğu gibi aşırı komplikasyonlar ile karşılaşmaktadırlar. Hatta daha korkutucu olan komplikasyonların bu kişilerin gençliklerinede yansımasıdır. Çocuklarda genç yaşlarda oluşan yağ hücreleri büyüdüklerinde onlarla olmaya devam etmektedir. Bunun anlamı dışarıdan oluşan yağ hücrelerinin temizlenmesi ya da yakılması mümkün olmamakta ve bu durum çocukların hayatlarında sürekli olarak devam etmektedir.
Çocukluk obezitesini sonlandırma savaşı gençlikte başlamaktadır. Çocuğunuzun obez olduğunu hissederseniz çocuk doktoruna danışınız. Bireysel kilo planı ve lüzumlu ise tedavi planı geliştirmek için sizinle beraber çalışacaktır. Sağlıklı aile bir lütuftur, sorumluluk gerektirir.

Obezite bulaşıcı mıdır?

Bu konuda yapılan yeni bir araştırmada ise insan kök hücrelerinin bir virüse maruz kaldığı zaman değişerek yağ hücrelerine dönüştüğü bulundu. Onlar sadece değişmedi, yağ da depolamaya başladı. Önceki bir araştırmada başka yaygın bir virüsün de hücrelerde daha fazla yağ depolamaya neden olduğunu gösterdi ve bunun obezite ile üç kez enfekte olma olasılığı vardı.
Bu Amerika’nın büyüyen obezite sorununu açıklamıyor, fakat sadece büyük porsiyonlar ve egzersiz eksikliği dışında başka nedenlerin de olduğunu ortaya çıkartıyor. Önceki bir araştırma gösterdi ki Adenovirus-36 (Ad- 36), solunum ve göz enfeksiyonlarının ortak bir nedeni, hayvanlar üzerinde yapılan laboratuar deneylerinde kilo almalarına sebep oldu.
İnsanlar üzerinde yapılan bir çalışmada ise obezite sorunu olanların, zayıflara göre üç kat daha fazla Ad-36 ile enfekte olma olasılığını ortaya çıkardı. Şimdi araştırmacılar virüse maruz kalmış yetişkin insan kök hücrelerinin yağ depolama hücrelerine dönüşmesini araştırıyor. Çalışmaya önderlik eden uzmanlar, liposuction geçirmiş yağ dokusundan yetişkin kök hücrelerini elde etti. Kök hücrelerin yarısı virüs Ad-36’ya maruz bırakıldı.

Bir hafta sonra, enfekte kök hücreler yağ depolama hücrelerini geliştirdi, bulaşmamış hücreler ise değişmeden kaldı. Araştırmacılar Ad-36’nın obezite ile bağlantılı 10 patojenden sadece bir tanesi olduğunun altını çiziyor. Bazı insanlar obeziteye bir virüsün sebep olabileceğine inanmayabilir. “Kesinlikle çok fazla yemek kilo aldırır.
Bu konuda şüphe yok. Ama bu tam gerçek de değil. Obezitenin birden çok nedeni vardır. Çok yemek, genler, metabolizma ve tabii ki virüsler ve enfeksiyonlar. Uzun vadede, uzmanlar bu virüsün tedavisi için bir aşı geliştirmeyi umuyor. Ama ondan önce AD-36’in obezite üzerindeki etkisini daha iyi anlamak gerekiyor. Sonuç? Obezite bazı insanlar için mutlak bir “psikolojik hata” değil.

HER KADIN İÇİN KRİTİK VİTAMİNLER
Herkesin kafasında çok fazla karışıklık yaratan bir sağlık sorununa dikkat çekmek istiyorum: Günlük hangi vitaminleri almanız gerekli... Vitaminler arasında kaldıysanız, alfabetik sırasıyla bir sürü tamamlayıcı şuruplar, çorbalar vitaminlerle boğuşuyorsanız, artık korkmanıza gerek yok... Siz kadınlara her gün almanız gereken vitaminlerle ilgili bir liste hazırladım. Ve eğer alfabeyi ezbere biliyorsanız bu listeyi kolayca hatırlayabilirsiniz!
Önemli nokta: Vitaminleri satın alırken, şişelerini kontrol edin, üzerinde yüzde 100 günlük alınabilir etiketi olan vitaminleri alın...

A Multivitamin
Multivitaminler sizin günlük beslenmeye ilişkin ihtiyaçlarınızı tamamlar. Sabah yarım, akşam yarım alın. Multivitaminlerin içinde;
Vitamin A- Görme ve cilt sağlığı için faydalıdır.
Vitamin B Metabolizmayı güçlendiricidir.
Vitamin C Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. (özellikle kış ve grip sezonlarında)
Vitamin D Kemik sağlığınızı iyileştirir. (ayrıca bağışıklık sistemine de faydalıdır)
Vitamin E Kaslarınızın ve beyin fonksiyonlarınızn sağlıklı gelişmesine yardımcı olur.

Ekstra Vitamin D
Sizlere D vitamini takviyesi öneriyorum. D vitamininin öneminin farkına değiliz. Belkide doğada D vitamini içeren çok fazla besin olmadığındandır. D vitamini almanın en iyi yolu asında 10-15 dakika güneş banyosu yapmaktır.
Ama unutmayın ki güneş koruyucuları dışarıda güneşten alabileceğiniz yararlı D vitaminini engelleyecektir. O yüzden en kolay yol yaz aylarında bacaklarınızı 15 dakika güneşe tutabilirsiniz. Eğer bu size elverişli gelmiyorsa başka kolay bir yol D vitamini ile güçlendirilmiş besinler tüketebilirsiniz.
Bu durumda günlük almanız gereken D vitamini dozu ne olmalı? Cevap yaşınıza bağlı olacaktır.
30-50 yaş aralığı için, (hamile ve süt veren kadınlar dahil ), 5 mcg ya da 200 uluslararası birim uygun
50-70 yaş aralığı, 10 mcg ya da 400 uluslararası birim daha iyidir
71+, en azından 15 mcg ya da 600 uluslararası birim

Omega 3
Beyin, kalp ve göz sağlığınız için her gün Omega 3 alın. Kadınlar için günlük Omega 3 miktarı 1000 mg dır. Erkeklerde ise bu 600 mg.

Beyninizi zorlayın Düşünce için yiyecek

Bu bir insan beynidir -harikadır öyle değil mi? Beyninizin sağlığını korumak zor değildir- Tam olarak “düşünce için yiyecek” şeklinde başlar. Beynin yüzde 60’ı yağdan oluşur ve bu seviyeyi muhafaza etmek için onu özellikle Omega 3 barındıran yiyeceklerle beslemeniz gerekir. Bu da keten tohumu ve cevizde bulunur. Balıklarda somon, mahi-mahi’de ve tuna balığında bulunur.
Omega 3, damarların temiz kalmasına yardımcı olur, bu da zekayı arttırır. Hafızanın dinç olmasını sağlar, stresinizi azaltır ve ruh halini iyileştirir. Sebzelere gelince...
Her çeşit sebze beyindeki gerilemeyi azaltır. Yapılan bir çalışma günde iki veya daha fazla öğün sebze ile beslenmenin zeka kaybını yüzde 35 azalttığını göstermektedir. İşte bu ‘düşünce için yiyecek’ demektir.

3
Yandex.Metrica