Ofis çalışanları için sağlıklı beslenme rehberi

Son yıllarda yapılan araştırmalar, beslenme şeklimizin iş yerindeki performansımızı etkilediğini gösteriyor. Yediğimiz gıdalar gün içindeki enerji ve dayanıklılığımız ile fiziksel ve zihinsel fonksiyonlarımızı önemli ölçüde etkiliyor. Peki hem sağlıklı beslenmek hem de iş yerinde verimli çalışmak için neler yemek gerekiyor? 

27 Şubat 2018, Salı 09:47
A A
Sağlıklı kahvaltı

Sağlıklı kahvaltı

Poğaça, börek, açma gibi yüksek karbonhidratlı ve yağlı yiyecekler yerine yumurta, az yağlı peynirler, ceviz/badem/fındık gibi yağlı tohumlar, bol yeşillik ve tam tahıllı gıdalardan oluşan protein ve lif içeriği yüksek bir kahvaltı ile güne başlayın. Bu sayede enerjiniz gün boyu yüksek olacaktır. Üstelik bu kahvaltı sizi daha çok tok tutar.

Düzenli yiyin

Düzenli yiyin

Çalışanların en büyük hatalarından biri düzensiz yemek yemek ve uzun süreli aç kalmaktır. Bu süre zarfında kan şekeri düşer ve bu sebeple konsantrasyon azalır, dikkat dağılır ve bilinç zayıflar. Gün boyu zihinsel fonksiyonlarımızın düzgün çalışmasını istiyorsak mutlaka düzenli yemek yemeli ve ceviz, badem, fındık gibi yağlı tohumlar, taze sebze ve meyveler, yoğurt, süt ve tam tahıllı gıdalar gibi sağlıklı yiyecekler tüketilmeli.

Öğlen öğününe dikkat

Öğlen öğününe dikkat

Ofis çalışanları öğle yemeklerinde genellikle fast food tarzı yiyecekler ya da kebap çeşitleri gibi yüksek yağlı yiyecekleri yemeyi tercih ederler. Bunun yerine ızgara çeşitleri yanında salata ya da ızgara sebzeler, pirinç yerine bulgur, karabuğday, kinoa, kepekli makarna gibi sağlıklı karbonhidratlar ve az yağlı yoğurt ayran tercih edilmelidir.

Asitli içeceklerden vazgeçin

Asitli içeceklerden vazgeçin

Kolalı/gazlı içecekler, enerji içecekleri, şekerli ve tatlandırıcılı içecekler hem fazla kalori almamıza neden olurlar hem de stresi artırırlar. Bunlar yerine ayran, doğal maden suyu ve su tercih edilmelidir.

Çay-kahve tüketimini azaltın

Çay-kahve tüketimini azaltın

Ofis çalışanları sürekli dinç ve uyanık kalmak adına sürekli çay ve kahve tüketirler. Ancak çay ve kahve fazla tüketildiği takdirde fazla kafein bilinenin aksine stresi artırır ve dikkati dağıtır. Ayrıca bazı vitamin ve minerallerin de emilimlerinin azalmasına neden olur. Siyah çay ve kahve yerine yeşil çay, bitki çayları ve su tercih edilmelidir.

Sağlıksız karbonhidratlardan uzak durun

Sağlıksız karbonhidratlardan uzak durun

Beyaz unlu gıdalar, şeker, tatlılar, bisküvi gibi yiyecekler kan şekerinin daha hızlı düşmesine sebep olur. Ayrıca rafine karbonhidrat tüketimi vücuttaki B grubu vitaminlerin düzeyini düşürdüğü için yorgunluk, uyku hali ve asabiyet gibi durumlar ortaya çıkar. Rafine karbonhidratlar yerine tam tahıllı gıdalar, taze sebze ve meyveler, yulaf gibi lif içeriği yüksek karbonhidratlar tercih edilmelidir.

Hareket etmeyi unutmayın

Hareket etmeyi unutmayın

Masa başında 2 saatten fazla hareketsiz kalmamaya özen gösterin. Ofis içinde kısa turlar atabilir, hbu sayede dolaşımınızı harekete geçirebilirsiniz. Ayrıca öğle yemeklerini ofise söylemek yerine dışarı çıkarak kısa da olsa yürümenize olanak sağlayın.

Su içmeyi ihmal etmeyin

Su içmeyi ihmal etmeyin

Su beyin fonksiyonlarımızın düzgün çalışması için çok önemlidir. Vücudun su düzeyindeki %1’lik bir azalma performansımızda ’lik bir azalmaya yol açabilir. Ayrıca susuzluk kişiyi gergin ve sinirli yapar, konsantrasyonu azaltır.