Tamer Heper Öncelik hakem heyetlerinde
HABERİ PAYLAŞ

Öncelik hakem heyetlerinde

Haberin Devamı

İnternetten aldığım ürün paketinden ayıplı çıktı. Satıcıya telefon ettim, “Artık kabul ettiniz sorumlu biz değiliz” denildi. Böyle arızalı veya ayıplı çıkan mallardan satıcı sorumlu değil ise kim sorumlu? Bu ayıplar için ne yapılabilir? ● R.D.

Böyle alım satımlarda sizin konumunuzda olan biri ‘tüketici’dir. Dolayısı ile ihtilaf tüketici mevzuatına girer. Bu ürünü kendi kullanımınız için aldığınızı anladığım için bu girişi yaptım. Zira, şayet iş sahibi olsaydınız ve bahsettiğiniz şekilde işiniz ile ilgili sipariş verip ayıplı ürünle karşılaşsaydınız tüketici tanımına girmeyecektiniz. Dolayısı ile tüketici mevzuatı uygulanmayacaktı. Sizin işiniz ticari iş olacaktı.

İHTİLAF BEDELİ KAÇ LİRA?

Okuyucumun durumunda olan birinin dikkat etmesi gereken bir husus var. Şayet bahsettiği ürünün bedeli yani ihtilafın çerçevesi şayet 2 bin 400 TL’ye kadar ise ilçe hakem heyetine başvuracak. İlçe hakem heyetleri bulundukları yerin kaymakamlığı bünyesindedir. Şayet ürünün bedeli 2 bin 400 TL ile 3 bin 610 TL arasında ise bu halde il hakem heyetine başvuracak, bu heyet de valilik bünyesindedir.

HER YIL DEĞİŞİYOR

Bu rakamların üzerinde ise tüketici mahkemesine başvurulur. Bu rakamlar 2017 içindir ve her yıl değişir. “Böyle girdili çıktılı prosedür neden yapılır?” diye soracaksınız ama bunu ben de bilmiyorum. Neticede bir hakem heyeti olur, belli rakama kadar o heyete başvurulur, onun üzerinde ise mahkemeye gidilir denilebilirdi ama denilmemiş, işler karıştırılmış. Hakem heyetlerine gitme mecburiyeti var, ancak bunlardan çıkan kararlardan memnun olmayanlar da itiraz mahiyetinde tüketici mahkemelerine başvurabilir. Verdiğim rakamlar sınırları içinde olan ihtilaflarda ise önce tüketici hakem heyetine başvurmak mecburi, doğrudan mahkemeye gidemiyorsunuz.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder