Ekonomi Opel Türkiye yüzde 100 yerli

Opel Türkiye yüzde 100 yerli

Paylaş
Opel Türkiye yüzde 100 yerli

Opel Genel Müdürü Özcan Keklik, Türkiye'de yeni başlayacak ticari araç üretimi ve binek modellerin artan satış grafiği ile üç yıl içinde Avrupa'da ilk beşe gireceklerini söyledi

HAKAN ÇELİK

Ekonomik krizden kurtulan ve son iki yılda Avrupa’nın en dikkat çekici markalarından biri haline gelen Alman üretici Opel yeni modellerin getirdiği dinamizmle Türkiye’de de satış patlaması yaşıyor. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik ve Dış İlişkiler Direktörü Sinan S. Ulusoy ile Ankara’daki Balıkçıköy restaurantta bir araya gelerek markanın Türkiye’deki üretim hedeflerini ve yeni model atağını konuştuk.

Özcan Keklik, binek otomobiller kategorisinde Opel Corsa ile segmentinin en iddialı markası olduklarını, yeni Astra ve Vectra’nın yerini alan Insignia’nın da bu sınıftaki standartları yeniden belirlediğini anlattı. Türkiye’de Fiat işbirliğiyle üretilecek Opel ticari modelleri hakkında da ilk kez çok kapsamlı açıklamalar yaptı. Özcan Keklik şunları söyledi:

- Aralık 2011’den itibaren başlamak üzere, Fiat Grubu ve Opel, Fiat’ın, Opel’in çeşitli modellerini kapsayan araçlar tedarik edeceğine yönelik bir sözleşme imzaladı.

- Fiat grubu tarafından üretilecek model 2011 yılının son çeyreğinde Opel Combo hafif ticari aracın yerini alacak. Fiat Doblo modelleriyle aynı platformda üretilecek yeni araçlar, Doblo’nun üretidildiği Bursa, Türkiye’deki Tofaş fabrikasında üretilecek ve 2012 Ocak’tan itibaren Avrupa’daki diğer pazarlarda Opel ve Vauxhall bayileri tarafından satılacak.

- Bursa Tofaş/ Fiat fabrikalarında yıllık bazda 40 bin dolaylarında üretilecek olan Opel Combo’ların önemli bir bölümünün Avrupa pazarlarına ihraç edilecek olması bir bakımda Opel Türkiye’nin yıl bazındaki ithal ve ihraç araç rakamlarını eşit düzeye veya oldukça yakın düzeylere getirmiş olacak. Bu açıdan baktığımızda ‘Opel Türkiye yüzde 100 yerli oldu’ diyebiliriz.

- Combo adı muhafaza edilerek gerçekleştirilecek üretim hafif ticari araçları kapsayan çeşitli modelleri içerecek. Üretimi gerçekleşecek model çeşitleri için Rüsselsheim, Almanya’daki Opel tasarım ekibi, Torino, İtalya’daki Fiat Grubu Otomobil Mühendisliği ve Tasarım grubuyla birlikte işbirliği yapacak ve yeni modellerin gelişimine aktif olarak katılacak. Combo ve Doblo modellerinin birbirinden ayırt edici iç ve dış özellikler olacak.

Opel Astra’nın şu ana kadar yüksek satış adetlerine ulaşan Classicmodelinin üretimi devamediyor. Özcan Keklik’in “Tamparanın karşılığı bir otomobil” sözleriyle tanımladığı Astra Classic’in donanım açısından zenginmodelinin fiyatı 35 bin TL. Almanya’da üretilen Astra Classic Türkiye’de 1.6 benzinli ve 1.3 litre dizel motorlarla satılıyor.

- Proje kapsamında 2011 yılında başlangıç olarak 6 bin adete kadar araç tedariği gerçekleşecek. Proje sonuna kadar 250 bin adetlik Opel Combo üretimi planlanmakta. Yerli Opel Combo ile ticari araç pazarındaki varlığımızı ve gücümüzü daha belirgin şekilde hissettirmeye başlayacağız. Ticari araçlar yeni ‘Opel’in geleceğinde önemli bir rol oynayacak.

- Opel ailesi olarak bayisinden çalışanına müşterilerimize tutku ile bağlıyız. Sadece satışa odaklı değil aynı zamanda müşterisini en çok sahiplenen otomobil firması olma hedefimizle yolumuza devam etme arzu ve amacındayız.

- Yeni Corsa ve Insgina’dan sonra bu yıl yeni Zafira ve Astra GTC gelecek. Corsa sınıfında ilk üçte. Hedef segment liderliği. Astra Hatchback modeli sınıfının satış lideri olacak.

Rakamlarla Opel Türkiye

Ekonomik krizin geride kalmasıyla Opel’in Amerika’da organik ilişki içinde bulunduğu General Motors atağa geçti. Avrupa’daki Opel markası da düze çıkıyor. 2010 yılında toplam 40 bin Opel satıldı. Pazar payı yüzde 4.6’dan yüzde 5.2’ye çıktı. Büyüme oranı yüzde 68’i buluyor. 2011 hedefi yüzde 6’lık pazar payı. Orta vadede Opel Türkiye’nin hedefi yüzde 10’luk pazar.

Otomotiv endüstrisi dünyaya örnek oldu

Messe Frankfurt Istanbul Genel Müdürü Aleksandar Medjedovic, Türk otomotiv endüstrisinin krizde sağlam pozisyonu ve daimi stratejileri ile Avrupa pazarına ve diğer pazarlara örnek olduğunu belirtti.

1000 katılımcı yer alacak

Automechanika Istanbul 2011 Uluslararası Otomotiv, Üretim, Dağıtım ve Tamir Fuarı, 7-10 Nisan’da Beylikdüzü’ndeki TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek. Messe Frankfurt Istanbul ve Hannover-Messe International Istanbul tarafından iki yılda bir kez düzenlenen fuara 40’tan fazla ülkeden 1000 katılımcı ve 100’ün üzerinde ülkeden ziyaretçi bekleniyor. Automechanika Istanbul ile eşzamanlı düzenlecek Petroleum Istanbul ise akaryakıt dünyasını bir araya getirecek.

Son gelişmeler fuarda

Automechanika Istanbul 2011’de, motorlu araçlara yönelik tüm parçaların yanı sıra, tamir ekipman ve gereçleri, otomobil bakım ürünleri, güvenlik, araç içi eğlence sistemleriyle ilgili son teknolojik ürünler müşteriye sunulacak. Hannover-Messe International Istanbul Genel Müdürü Alexander Kühnel, ticari araç üretiminde dünya 9’uncusu, Avrupa’nın 2’nci büyük çelik üreticisi olan ayrıca otobüs üretiminde Avrupa lideri konumundaki Türkiye’nin fuar için çok uygun bir ülke olduğunu söyledi.

İKİ FUAR EŞ ZAMANLI

2009’da yapılan Automechanika Istanbul Fuarı’na 35 ülkeden 823 firma katılmış, fuarı 102 ülkeden 32 bin 514 kişi ziyaret etmişti.

Messe Frankfurt Istanbul Genel Müdürü Aleksandar Medjedovic de Türk otomotiv endüstrisinin krizde sağlam pozisyonu ve daimi stratejileri ile Avrupa pazarına ve diğer pazarlara örnek olduğunu söyledi. Enerji Fuarcılık Genel Müdürü Mustafa Akıncı da “Yakıt olmadan araç, araç olmadan yakıt olmaz. Bu sebeple 1993’ten beri Autmechanika Istanbul ve Petroleum Istanbul fuarlarını eşzamanlı yapıyoruz” dedi.

3

Haberin Devamı