Orgazm sağlayan diyet

Pazar, 30 Mayıs 2010 - 05:00

Sizler için bu hafta çok özel bir beslenme önerim olacak. Daha çok tatmin edici cinsel hazza ulaşmak, yediklerinizle başlayabilir. Günlük besin takviyeleri ve şimdi anlatacağım beslenme diyetini sıkı sıkıya uygulayan kadınlar 2-4 hafta içinde libidolarındaki gelişmeyi fark edeceklerdir. Yazar Marrena Lindberg kadınların libidolarını artırmak, orgazma ulaşmalarını kolaylaştırmak için 3 adımlık bir plan oluşturdu. Ben de bunu sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu plana ek olarak besin takviyesi alımınızı düzenli tutmak için örnek menüler ve günlük yapılacaklar listeleri hazırladım. Lindberg, doğru bir şekilde uygulandığında kadınların her ilişkide orgazma ulaşabileceklerini iddia ediyor!

Birinci adım: Testosteron seviyenizi yükseltin

Yapılan çalışmalar cinsel dürtüsü yüksek olan kadınların daha yüksek testosteron seviyesine sahip olduğunu gösterdi. Lindberg çinko ve magnezyumun yanı sıra beslenme programınıza daha çok protein eklemek gerektiğini söylüyor. Protein ve testosteron arasındaki ilişki birbirinden bağımsız olsa da, bilimsel çalışmalar çinko ve magnezyum takviyelerini desteklemektedir.

- Protein: Her öğünde klorinin yüzde 30’unu proteinden alın. Protein porsiyonu bir deste oyun kağıdı boyutlarında olmalıdır.

- Çinko: Testosteronu östrojen hormonuna çeviren enzimi durdurur.

- Magnezyum: SHBG (seks hormonu bağlayıcı globulin) seviyenizi düşürerek serbest testosteronu önleyin. Magnezyum SHBG’yi durdurur.

İkinci adım: Dopamin seviyenizi arttırın

Dopamin beynin zevk kimyasalıdır. Dopamini arttırmak, kadınlarda cinsel zevki arttırabilir.

- Omega 3 yağ asitleri balıkta bulunur ve dopamin seviyesini arttırır.

- Balık yağı takviyeleri: Günlük yaklaşık 1700 mg EPA ve 1300 mg DHA içeren takviyeler alın. Bu uygulamaya başlamadan önce doktorunuza danışın. Yüksek doz alımı kan sulandırıcı gibi bazı ilaçlarla etkileşime yol açabilir.

- Bitter çikolata: Her gün az bir miktar tüketin.

Üçüncü adım: Serotonini azaltın

Çok fazla serotonin hormonu cinsel dürtülerinize zarar verebilir. Yüksek serotonin seviyesinin yan etkilerinden biri düşük libidodur. Ortalama bir serotonin seviyesi idealdir.

- Kafeinden uzak durun.

- Nişastalı yiyecekler ve şekeri azaltın. Bu yiyecekler serotonin seviyesinde ani artışa sebep olabilir.

Günlük menü örnekleri ve takviye programları

Pazar

- Multivitamin - C vitamini (ya da portakal suyu) - Sabah: Balık yağı (2 kapsül) - Öğleden sonra: Kalsiyum/magnezyum/çinko (2 kapsül) - Öğleden sonra: Balık yağı (2 kapsül) - Akşam: Kalsiyum/magnezyum/çinko (1 kapsül) - Demir - Bitter çikolata (15 gr.)

Kahvaltı: Yumurtalı ekmek.

Öğle yemeği: Marul üzerinde üzüm ve cevizli tavuk salatası (1 çay kaşığı mayonez ile karıştırılıp, dilimlenmiş tavuk, 1 yemek kaşığı parçalanmış ceviz, 2 yemek kaşığı doğranmış üzüm).

Akşam yemeği: Ateşte pişirilmiş ızgara et, brokoli ve salata.

Pazartesi

- Multivitamin - C vitamini (ya da portakal suyu, bir bardak yeterlidir) - Sabah: Balık yağı (2 kapsül) - Öğleden sonra: Kalsiyum/ magnezyum/çinko (2 kapsül) - Öğleden sonra: Balık yağı (2 kapsül) - Akşam: Kalsiyum/magnezyum/çinko (1 kapsül) - Bitter çikolata (15 gr.)

Kahvaltı: Yoğurt veya köy peyniri, yaban mersini, çilek, mısır gevreği.

Öğle yemeği: Tavuklu sezar salata (doğranmış ızgara tavuk, marul, rendelenmiş parmesan peyniri ve sezar sosu). Tatlandırmak için ceviz, çam fıstığı, zeytin veya üzüm ilave edebilirsiniz.

Akşam yemeği: Bir dilim et, güveçte taze fasulye ve salata.

Salı:

- Multivitamin - C vitamini (ya da portakal suyu) - Sabah: Balık yağı (2 kapsül) - Öğleden sonra: Kalsiyum/magnezyum/çinko (2 kapsül) - Öğleden sonra: Balık yağı (2 kapsül) - Akşam: Kalsiyum/magnezyum/çinko (1 kapsül) - Demir - Bitter çikolata (15 gr.)

Kahvaltı: Domatesli, soğanlı ve biberli hindi sosisli omlet.

Öğle yemeği: Sebzeli kiş ve taze meyve.

Akşam yemeği: Fındık yağında kızarmış biftek, kırmızıbiber, brokoli, soğan mantar ve bir küçük porsiyon pilav (Yaklaşık 1/2 bardak).

Çarşamba

- Multivitamin - C vitamini (ya da portakal suyu) - Sabah: Balık yağı (2 kapsül) - Öğleden sonra: Kalsiyum/ magnezyum/çinko (2 kapsül) - Öğleden sonra: Balık yağı (2 kapsül) - Akşam: Kalsiyum/magnezyum/çinko (1 kapsül) - Bitter çikolata (15 gr.)

Kahvaltı: 2 dilim jambon, 1 veya 2 yumurta ve 1 tost.

Öğle yemeği: Ekmeksiz cheeseburger, içine her şey koyabileceğiniz fakat sos eklemeden hazırlanmış büyük bir salata.

Akşam yemeği: Tavuklu pide, soğan, sarımsak ve salatalık ile hazırlanmış yoğurtlu sos, domates, biber, salatalık, zeytin, keçi peyniri ve zeytinyağı ile hazırlanmış salata.

Perşembe

 - Multivitamin - C vitamini (ya da portakal suyu) - Sabah: Balık yağı (2 kapsül) - Öğleden sonra: Kalsiyum/magnezyum/çinko (2 kapsül) - Öğleden sonra: Balık yağı (2 kapsül) - Akşam: Kalsiyum/magnezyum/çinko (1 kapsül) - Demir - Bitter çikolata(15 gr.)

Kahvaltı: İstediğiniz meyvelerle hazırlayacağınız mısır gevreği (yoğurtla beraber).

Öğle yemeği: 8 tahıllı ekmek üzerine mayonez veya hardallı, biber ve havuç dilimli, jambon ve peynir.

Akşam yemeği: Brokoliyle birlikte kızarmış tavuk ve zeytinyağı soslu salata.

Cuma

 - Multivitamin - C vitamini (ya da portakal suyu) - Sabah: Balık yağı (2 kapsül) - Öğleden sonra: Kalsiyum/ magnezyum/çinko (2 kapsül) - Öğleden sonra: Balık yağı (2 kapsül) - Akşam: Kalsiyum/ magnezyum/çinko (1 kapsül) - Bitter çikolata(15 gr.)

Kahvaltı: Soğanlı, biber ve çedar peynirli ve isterseniz üzerine salsa soslu (bir tür acılı yemek sosu) yumurtalı omlet.

Öğle yemeği: Ton balıklı nisuaz (niçoise) salatası: Yeşillikler, zeytin, kapari, katı yumurta, ufalanmış rokfor peyniri üzerine tavada pişmiş ton balığı.

Akşam yemeği: Parmesan peyniriyle hazırlanmış patlıcan ve fasulye salatası.

Cumartesi

- Multivitamin - C vitamini (ya da portakal suyu) - Sabah: Balık yağı (2 kapsül) - Öğleden sonra: Kalsiyum/magnezyum/çinko (2 kapsül) - Öğleden sonra: Balık yağı (2 kapsül) - Akşam: Kalsiyum/magnezyum/çinko (1 kapsül) - Bitter çikolata (15 gr.)

Kahvaltı: Peynirli, jambon veya sosisli sahanda yumurta.

Öğle yemeği: Kırmızıbiberle doldurulmuş patates kabuğu kızartması, kavun veya meyve salatası.

Akşam yemeği: Etli fajita (tortilla ekmeğine sarılan etli dürüm), salsa soslu, sotelenmiş soğan, biber ve avokado. Deneyimlerinizi gözlemleyin ve hislerinizdeki değişiklikleri not edin.

Biberiye ve limonlu alabalık çipura veya levrek

Malzemeler: - 100 gramlık bütün bir balık (alabalık, çipura ya da levrek) - Tuz ve taze dövülmüş karabiber (tercihe bağlı) - 2 diş sarımsak, dövülmüş - 4 tutam taze biberiye - 1 limon, dilimlenmiş

Yapılışı: Izgarayı ısıtın. Balığı kitap gibi açın; istiyorsanız tuz ve biberle tatlandırın. Sarımsak, biberiye ve limon dilimlerini her balığın bir tarafına dizin; bir tarafı kapatın ve balığı ızgaraya koyun. Isı kaynağından 10-15 santim uzakta 5 dakika süreyle pişirin. Balığı çevirin ve 4-5 dakika daha pişirmeye devam edin.

Baş ağrısı avcıları

Baş ağrılarınızın sebebini bulmak biraz dedektif gibi çalışmayı gerektirebilir ancak sonuca ulaştığınızda önlemek için işe koyulabilirsiniz.

1) Yediğiniz veya içtiğiniz bir şey miydi?

Karakteristik koku ve tat kazandırma işleminden geçirilmiş peynirler, tuzlanmış et ve salamura yapılmış yemekler gibi tiramin ve nitrat açısından zengin olan yiyeceklerden uzak durun. Öğün atlamayın ve ara öğünlerinizi zamanında yiyin. Kan şekerinizi takip edin.

2) Durumsal bir şey miydi?

Çok az veya çok fazla uyumak, hormonların düzensizleşmesi ve adet görmeye bağlı baş ağrısı, baş ağrılarının yaygın sebeplerindendir. Stres de kuşkusuz baş ağrılarına sebep olmaktadır. “Hafta sonu baş ağrısı sendromu” yaşıyorsanız hafta içi uykularınızı ve kahve içme programınızı takibe alın.

3) Kullandığınız bir şey miydi?

Denetimsiz ağrı kesici ilaçların fazla kullanımı sürekli baş ağrılarına neden olabilir. Ve çoğu sinüzit baş ağrıları aslında migren ağrılarıdır, yani ilaçlar ters etkili olabilir.

4) Havadaki bir şey miydi?

Artan sıcaklıklar ve düşen atmosfer basıncı gibi değişen hava durumları baş ağrınızın sebebi olabilir. Kokulardan, parfüm ve hava tazeleyicilerden de etkilenebilirsiniz.

4