Ortak DNA farklı ruh

İlk kez 2 modeli eş zamanlı test ettim. Volkswagen Touareg ve Passat Variant fiyat-ürün dengesi açısından bakıldığında sınıfının en iddialı araçları arasında

28 Kasım 2012, Çarşamba 05:00
A A

OTOMOBİL PROFESÖRÜ: HAKAN ÇELİK
hakan.celik@posta.com.tr

Volkswagen’in en başarılı olduğu alanlardan biri, kaliteli otomobilleri ulaşılabilir fiyata satışa sunmak. Kendi segmentinin en iyi araçları arasında yer alan Touareg ve Variant fiyat-ürün dengesi açısından rakipleriyle mukayese edildiğinde önemli bir alternatif olarak öne çıkıyor. Geçtiğimiz günlerde iki farklı aracı eş zamanlı olarak test etme fırsatı buldum. Volkswagen bu ürünlerin ulaştığı kalite seviyesiyle premium markalar Audi, BMW ve Mercedes’i zorluyor.



Volkswagen Passat, sunduğu konfor ve güvenlik özellikleriyle iddialı. Aslında Variant geniş bagaj alanı ve fonksiyonel özellikleriyle sedana göre daha kullanışlı bir model. Üstelik Variant’ın şık tasarımı station otomobillerin Türkiye’de sahip olduğu ‘ticari araç algısını’ tamamen dağıtıyor. Köpeği olan, bahçesiyle uğraşan ya da farklı görünmek isteyen müşteri kitlesi Variant’a ödediği paranın tam karşılığını alabilir.



Variant aslında uzun diz mesafesi ve kullanışlı arka bölümüyle çok iyi bir makam otomobili. Touareg de aslında çok keskin rekabetin yaşandığı bir segmentte yer alıyor. Bu sınıfta Porsche Cayenne’den Range Rover Sport’a kadar önemli satış adetlerine ulaşmış pek çok model bulunuyor. Ancak donanım, motor ve teknik özellikler açısından bakıldığında Volkswagen Touareg’in kolay ulaşılabilir fiyatla satılıyor olması önemli bir avantaj.



Tutumlu dizel motorlar

Passat Variant, Türkiye’ye ‘Comfortline’ ve ‘Highline’ paketleriyle geliyor. Variant’ın motor seçenekleri şöyle: 1.4 TSI 122 beygir, 1.4 TSI 160 beygir, 1.6 TDI 105 beygir ve 2.0 TDI 140 beygir. Variant modellerin çoğunda DSG tiptronik şanzıman seçeneği bulunuyor. Variant’ın başlangıç fiyatı 57 bin 500 TL. Touareg, Türkiye’ye standart donanımla geliyor ancak uzun bir aksesuar listesi mevcut. 3.0 litre TDI V6 motor 245 beygir gücünde. 3.0 litrelik V6 TSI benzinli model ise 380 beygir gücünde ve hibrid teknolojisine sahip. Touareg’in fiyatı 90 bin euro’dan başlıyor. Volkswagen, bu araç için bir süreliğine euro kurunu 2.09 TL’de sabit tutuyor.

Touareg’i ilk kez Güney Afrika’da zorlu test koşullarında kullanmış ve çok beğenmiştim. Porsche Cayenne ile ortak platforma sahip olan Touareg, arazide de şaşırtıcı derecede iyi performans gösteriyor. Bütün Volkswagen araçları gibi Passat ve Touareg ikinci el değeri ile de kullanıcısını tatmin ediyor. Golf ikinci elde en çabuk alıcı bulan Volkswagen modeli. Passat Variant’ın ikinci elde önemli bir müşteri kitlesi var. Doğuş Otomotiv’in ikinci el değerlendirme kuruluşu DOD Volkswagen marka araçları çok daha hızlı şekilde alıp satabiliyor.

50 milyar dolar yatırım yapacak

Bünyesinde 12 markayı bulunduran Alman Volkswagen grubu önümüzdeki 3 yıl içinde 50 milyar doları bulan muazzam bir yatırım hamlesine girişecek. 2018 yılında dünyanın en büyük otomotiv kuruluşu olmayı hedefleyen Volkswagen’in planları arasında Çin ve Meksika’da ek üretim tesisleri kurulması planlanıyor. Bakalım Türkiye bu yeni yatırım adreslerinden biri olabilecek mi?

Fiat 500 rekora koşuyor

Fiat yaklaşık 5 yıl önce ilk olarak Polonya’da, 2011 yılından itibaren ise Meksika’da üretimine başladığı Fiat 500 modelinin 1 milyonuncusu geçtiğimiz günlerde banttan törenle indirildi. Fiat’ın Polonya’daki fabrikasında üretilen Fiat 500, kısa sürede ulaştığı satış ve üretim başarısıyla Fiat’ın stil sahibi ikon modeller geliştirme konusundaki başarısını kanıtlayan modellerin başında geliyor. İtalya’dan Brezilya’ya, Güney Afrika’dan Japonya’ya ve ABD’den Türkiye’ye kadar 100’den fazla ülkede satılan otomobil, Euro NCAP testlerinden 5 yıldız kazanmıştı. Fiat 500, sınıfında standart olarak yedi hava yastığı sunan ve 1 milyondan fazla kişiselleştirme olasılığına sahip olan ilk araç olma özelliğine sahip.


Fiat 500’ün CC ve Gucci gibi özel versiyonları da satışa sunuldu.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;