Oscarlı Fransız: Marion Cotillard

Cumartesi, 03 Nisan 2010 - 05:00

Marion Cotillard şu an Fransa’nın en önemli oyuncularının başında geliyor. Çoğu kişi onu ‘La Mome’ filmiyle tanıdı. Edith Piaf’ın hayatını canlandırdığı ‘La Mome’ filminde hem en iyi kadın oyuncu olarak Oscar’ını hem de aynı kategoride Cesar ödülünü almıştı. Oysa Marion Cotillard bazılarının gönlünde önceden rol aldığı ‘Jeux d’enfants’ filmiyle çoktan taht kurmuştu. Ülkemizde ‘Cesaretin Var Mı Aşka?’ adıyla tanınan film, isminden ziyade o meşhur “Cap ou pas cap?” (var mısın yok musun?) cümlesiyle hatırlanıyor. 2008 yılının başında Le Figaro Gazetesi’nin yaptığı araştırmaya göre yıllık 1.150.000 Euro’luk kazancıyla Fransa’nın en çok kazanan 3. kadın oyuncusuydu. Oscar ödülünden sonra ücretinin dörde katlandığı söylendi. Ama Penelope Cruz, Nicole Kidman, Sophia Loren gibi oyuncularla birlikte yer aldığı son filmi ‘Nine’dan aldığı ücret hiç açıklanmadı (Oscar kazandığı La Mome filminden 495 bin Euro almıştı).

Fransızlar, Marion Cotillard’ı öpmeye, okşamaya kıyamadıkları bir bebek gibi görüyor. Bakışlarını bambiye benzetiyorlar. Bana kalırsa bunda Marion’un konuşmasındaki duruluğun çok büyük etkisi var. Peki, bu denli hayranlık duyulan bir kadının moda ikonu olmaması mümkün mü? Tabii ki değil. Marion Cotillard aynı zamanda bir moda ikonu haline geldi. 2008 yılından bu yana Dior’un reklam kampanyalarının yüzü. Markanın, Lady Diana’nın favori modeli olduğu için ‘Lady Dior’ adını verdiği bir çantası var. Bu çantanın reklamlarında oynayan kişiye de Lady Dior diyorlar. Marion Cotillard geçtiğimiz iki yıl boyunca Lady Dior ünvanını korudu. Dergilerdeki moda çekimlerinde ve röportajlarında hep Dior giyiyor.

 MEMESİ YÜZÜNDE

Şu aralar Amerika’da ve Fransa’da çok konuşulan bir video var. İş hayatında kadınların daha ciddiye alınması ve saygınlık kazanması için düşünülmüş bir ürünün reklamı. Reklamın tanıtım yüzü Marion Cotillard. Oscarlı oyuncu reklamın başında Amerikan rüyasından, Amerika’nın fırsatlar ülkesi oluşundan ve orada her şeyin mümkün olduğundan bahsediyor. Ve ekliyor: “Ama maalesef kadınlar gittikleri her yerde, ve özellikle de iş hayatında hala bir seks objesi olarak görülüyor. Yüzüne değil göğüslerine bakılıyor.” Doğru. Aynı konu yine bir Amerikan yapımı olan meşhur Sex And The City dizisinde de işlenmişti. Samantha karakteri erkeklerin ‘sadece’ göğüslere baktığından mustarip olduğunu dile getirmiş, dikkat çekmek için göğüs uçlarına protez takmıştı. Bu protezlerle giysi altından daha kolay dikkat çeken ve daha belirgin olan meme uçları sayesinde Samanta erkekler tarafından daha fark edilir olmuştu. Reklama dönersek, Marion Cotillard şöyle devam ediyor: Fransız kadınlar yüzyıllardır bilir ki, bir erkeğin saygısını kazanmak için onun gözlerinize bakmasını sağlamalısınız. Ve sonra tanıtımı yapılan ürünü görüyorsunuz... Alın memesi!! Garantili sonuç! Marion Cotillard alnına, tam kaşlarının üzerine bir çift plastik meme yapıştırarak, “Artık erkekler gözlerini yüzümden ayıramıyor, gözlerimin içine bakıyor” diyor. Özellikle iş dünyasında kadına yönelik tacize güzel bir tepki olarak geliştirilen bu video ‘Funny or Die’ isimli bir internet sitesi tarafından 8 Mart Dünya Kadınlar Günü için hazırlanmış. Sitenin yapımcıları kadar projeyi kabul eden oyuncunun da mizah anlayışı gelişmiş. Düşünsenize, bizim oyuncularımızdan bir tanesi Oscar ödülü alacak, Hollywood yapımı bir filmde oynayacak, dünyaca ünlü markaların reklam yüzü olacak... Sonra çıkıp bir internetteki bir eğlence sitesi için alnına meme yapıştıracak! Ayol bizimkiler Aşk-ı Memnu’da, Yaprak Dökümü’nde, Haziran Gecesi’nde oynayınca bile burunlarından kıl aldırmıyorlar.

EN İYİ GİYİNEN ERKEĞİN TASARIMI TAKILAR

Lapo Elkann dünya sosyetesinin ve modaseverlerin yakından takip ettiği bir isim. Fiat grubunun veliahtı olan Lapo Elkann hem tasarımcı, hem de iş adamı. Fiat’ın yeni nesil Panda, Punto ve Fiat 500 arabaları çıkarmasında onun parmağı var. Lapo’nun ‘Independent People’ (Bağımsız insanlar) adlı bağımsız İtalyan erkeğini yansıttığını söylediği bir giyim ve aksesuar markası var. Ve kendisi 2009 yılında dünyanın en iyi giyinen erkekleri listesine girdi. Irsi olsa gerek... Çünkü aynı listede 1970’li yıllarda büyük babası vardı. Lapo Elkann şimdi de ünlü mücevher markası Dinh Van için bir koleksiyon hazırladı. Geçtiğimiz ekim ayında Dinh Van’la ilgili bir yazı yazmıştım. Markanın popülaritesi ipe takılı Çin Pi’si adlı gümüş bilekliklerinden geliyor. Dinh Van’ın sembolü Çin Pi’si olunca Lapo Elkann’ın hazırladığı koleksiyon da ‘Bağımsız Pi’ olmuş. Bu mini koleksiyon 7 parçadan oluşuyor. Ana malzemesi karbon. Koleksiyonu oluşturan ürünler ise ipe takılı pi bileklik, karbon kelepçe bileklik ve bir adet kolyeden oluşuyor. Kolyeden sadece numaralandırılmış yedi adet var çünkü 7 Lapo Elkann’ın uğurlu sayısıymış. Koleksiyonun fiyatları 270 ile 1000 Euro arasında değişiyor.

2