Perakende detayda gizli

Ekonomideki en ufak değişimin perakendeye yansıdığını belirten Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Mehmet Nane “Perakende detay işidir. 'Al sat' derler. Al sat öyle kolay olsa herkes perakendeci olur” dedi

Cuma, 23 Ekim 2009 - 05:00

Perakende detayda gizli

İKİNCİ GÜN ANKETE BAŞLADI

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, perakendecilerin ekonominin barometresi olduğunu belirterek, “Bugün benzin, döviz yükselse biz anında hissederiz. Tüketici bunu duyduğu an reaksiyona girer ve bunu bize patlatır” dedi. Soysal Danışmanlık tarafından İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenlenen Perakende Günleri’nin ikinci günü, katılımcılara yöneltilen “Müşterileriniz bu aralar hizmet dışında en çok neye önem veriyor?” sorusuyla başladı.

FİYATI ÇOK ÖNEMSİYORUZ

Elektronik ankete katılanların yüzde 39.92’si ‘fiyata’, yüzde 38.24’ü ‘indirim oranına’, yüzde 10.50’si ‘yeniliğe’, yüzde 6.72’si ‘ürün kalitesine’ ve yüzde 4.62’si ‘taksite’ cevabını verdi. Mehmet Nane, sonuçların kriz ortamındaki tipik tüketici davranışını gösterdiğini dile getirdi. Tüketicilerin, ödediği paranın tam karşılığını almayı istediğini kaydeden Nane, taksitin en düşük orana sahip olmasının nedenini, insanların öncelikle indirime bakmaları olarak açıkladı.

SESİMİZİ YÜKSELTMEMİZ LAZIM

AMPD Başkanı Mehmet Nane şöyle devam etti: “Ekonomide olan en ufak bir değişim bize yansır. Tüketici fiyat yükselişini duyduğu an alışverişini az yapar, porsiyonunu küçültür. Halkın nabzını biz yansıtıyoruz. Üretimin başlangıcı bizdedir. Biz satamazsak üretim olmaz. Üretim olmazsa istihdam olmaz. İstihdam olmazsa refah olmaz. Ekosistemin başlangıcı bizleriz. O yüzden birlik olmamız, sesimizi yükseltmemiz lazım. Perakende detay işidir. ’Al sat’ derler. Al sat öyle kolay olsa, herkes perakendeci olur.”